Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5101
Har handlet telt, sovepose, stormkjøkken og liggeunderlag og kjøleboks. Planen er å få med seg så mye som mulig på vei oppover. Jeg har ikke vært i trondheim før så det står på listen, ellers har jeg ikke peiling på hva jeg bør få med meg. Noen som har tips på ting jeg burde se eller oppleve?
Sist endret av tmortenk; 2. juni 2019 kl. 14:34.
Hei! Jeg er fra Lofoten Hva tenker du å gjøre der? Interesser osv..
Legg turen over fjellet til vestlandet og kjør kysten oppover til Trondheim om du ikke har vært der før. Vel verdt turen.
Kjør fra drammen og over E134 til haugesund så følger du kysten oppover. Nedover ville jeg kjørt inn i Finland og fulgt kysten ved Sverge får og så smugle litt før jeg hadde tatt over grensa ved Trysil.

Mitt tips er og ha god nok TID så man slipper og haste, for meg er 5 timer per dag i bil max. Har på tidligere turer kjørt 8-10 timer per dag og da får man sett mye men opplevd lite.
Finner du deg en fin plass bli en dag ekstra.
Sist endret av Sterol91; 2. juni 2019 kl. 20:27.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Legg turen over fjellet til vestlandet og kjør kysten oppover til Trondheim om du ikke har vært der før. Vel verdt turen.
Vis hele sitatet...
Jammen meg ett godt tips hvis en har tiden til det, for den "vanlige" veien til Trondeim er noe av det kjedeligste jeg har kjørt, og i mine øyne ingenting å se.

Har kjørt 2 ganger opp til Tromsø, da kjørt gjennom Sverige og Finland. Det går hurtig unna, men vil tro det er en god del mer å se hvis en kjører Norge. En skal ikke se vekk fra at den ruten kanskje blir gjennomført allerede i sommer.

Helt ærlig ville jeg lagt opp turen slik at en får oppleve Lofoten i pent vær, og ellers kjørt litt etter været. En annen ting jeg også ville forsøkt var å kjøre litt lenger etapper, en som nevnte 5 timer her, men jeg ville prioritert å kjøre lenger så lenge det ikke er noe spennende mål på veien. For da heller å telte i 2 dager når en først slår leir, ellers så blir det jo bare tull & stress i mine øyne. Men det kommer jo an på hva en foretrekker. Jeg liker norsk natur, og mange steder er det jo så pent at jeg nesten ikke har lyst å dra derfra i det hele tatt. Å heller da kjøre i 10 timer for å kunne være ett sted i 3 dager hadde jeg absolutt ikke angret på, og slike steder vet jeg at jeg hadde truffet på

Men hovedmålet mitt ville vært Lofoten i pent vær og hadde prøvd å lagt opp turen etter det.

Ikke glem å ta bilder
Hehe pent vær nytter ikke å bestille i Lofoten. Kanskje er man heldig, kanskje ikke. Men Lofoten blir jo ikke et dårligere reisemål selv om solen ikke skinner. Det blir bare mer vindfullt og noe våtere

Skal man på norges-ferie er det jo bare å pakke for nettopp det. Det betyr allværsjakke, gode tur-bukser, et sett med ullundertøy og kanskje sydvest og et brukbart regntøysett.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hehe pent vær nytter ikke å bestille i Lofoten. Kanskje er man heldig, kanskje ikke. Men Lofoten blir jo ikke et dårligere reisemål selv om solen ikke skinner. Det blir bare mer vindfullt og noe våtere

Skal man på norges-ferie er det jo bare å pakke for nettopp det. Det betyr allværsjakke, gode tur-bukser, et sett med ullundertøy og kanskje sydvest og et brukbart regntøysett.
Vis hele sitatet...
Bestille og bestille. Selv vil jeg si det meste ser penere ut i solskinn kontra dritvær. Så vil nå være uenig med deg der. Det jeg skal litt frem til er at jeg hadde ikke valgt å dra til Lofoten og ankommet der, akkurat da det er meldt lyn,torden og storm.. Jeg vil si en nyter det mer hvis en kan sitte i teltåpningen i solskinn, nyte litt medbrakt drikke sammen med utsikten. Hvis du synes det er like bra i regnvær og torden får det nesten være opptil deg

Selv om jeg pakker ned regntøy på tur så betyr ikke det at jeg foretrekker å gå i det hele ferien..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Neat freak
Trådstarter
Takk for alle innspill. Vi har ikke tenkt å haste vi har 2 uker til rådighet. Det blir nok å kjøre ovet haugesund og kysten oppover. Om noen vet om noe must see/oppleve på vei oppover, tar vi gjerne imot innspill. Hjemovet blir det nok å kjøre over geiranger fjorden og evt. Jotunheimen