Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2986
Hei.

Jeg har vært sykemeldt i hele år.

Begynte i jobben veldig sent i fjor(november) så har ikke opparbeidet meg noe særlig feriepenger .

Vi fikk lønn 20 juni og de lille jeg hadde opparbeidet meg av feriepenger en uke etterpå.

Vil jeg få vanlig lønn nå i juli siden jeg er sykemeldt? Fra 1 august går jeg over på AAP.

Er sykemeldt til 1 august, da jeg går over på AAP
Sist endret av Bruker1234; 20. juli 2020 kl. 07:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå har jeg ingen spesielle kunnskaper rundt dette, men det virker umiddelbart slik at du fortsatt skal ha normale sykepenger selv om det er ferie - for du har jo ikke ferie - du er jo syk. Kan du ikke bare ringe lønningskontoret eller sjekke med de på nav så slipper du vente å bli mer og mer nervøs?
Du har krav på sykepenger i et helt år. Ved mindre du er over denne grensen så vil du få vanlige sykepenger i juli
Trådstarter
38 7
Fikk ikke lønnen idag, å jeg har krav på sykepenger frem til jeg får AAP.

Sendte Mail til lønnsavdelingen men det er alle på ferie..

Skulle hatt lønn idag.
Vet at det ikke betales ut lønn i juli til vanligvis der.
Men jeg må jo få sykepengene mine for hele juli en eller gang ?

Får alltid lønn fra jobben som søker nav om refusjon, men ingen penger idag....
Sitat av Bruker1234 Vis innlegg
Fikk ikke lønnen idag, å jeg har krav på sykepenger frem til jeg får AAP.

Sendte Mail til lønnsavdelingen men det er alle på ferie..

Skulle hatt lønn idag.
Vet at det ikke betales ut lønn i juli til vanligvis der.
Men jeg må jo få sykepengene mine for hele juli en eller gang ?

Får alltid lønn fra jobben som søker nav om refusjon, men ingen penger idag....
Vis hele sitatet...
Da må du kontakte NAV og forklare situasjonen. Kan være det er de som må betale sykepenger denne mnd
Forskutterer arbeidsgiver sykepengene, får du utbetalt som andre arbeidstakere. Det betyr også ferietrekk med mindre du motsetter deg det grunnet manglende opptjening hos nåværende og tidligere arbeidsgivere.