Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3966
Får så EKSTREMT stor matlyst når jeg er høy og full samtidig. Dagen derpå blir jeg alltid like sjokkert over hvor mye jeg har spist haha. Noen som har noen tips mot dette? Vil ikke bli feit heller.
Sist endret av xex; 26. mai 2019 kl. 14:03.
Sitat av xex Vis innlegg
Får så EKSTREMT stor matlyst når jeg er høy og full samtidig. Dagen derpå blir jeg alltid like sjokkert over hvor mye jeg har spist haha. Noen som har noen tips mot dette? Vil ikke bli feit heller.
Vis hele sitatet...
Ja, ro ned på rusen.
Hvis du ruser deg så ofte at den tilhørende overspisinga gjør deg overvektig så har du et ganske seriøst rusproblem. Det er langt mer alvorlig enn noen kilo for mye.
Ts sier vel ikke han er overvektig el at det eksisterer et rusproblem? Ser ingenting om hvor ofte ts ruser seg og da blir det vanskelig å skjønne hvorfor du konkluderer som du gjør myoxo.

Folk kan jo misslike overspising selv om det kun skjer i rus vil jeg tro, og selv om rus ikke er en stor del av livet slik at det ennå ikke har resultert i overvekt? Kan jo være greit å forsøke å unngå overspisingen om det er mulig. Om man gjør en dårlig ting en kveld så er det jo ikke automatisk slik at da bør en bare fortsette å ta dårlige valg?
Sist endret av random67489; 26. mai 2019 kl. 14:38.
xex
Trådstarter
55 9
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ja, ro ned på rusen.
Hvis du ruser deg så ofte at den tilhørende overspisinga gjør deg overvektig så har du et ganske seriøst rusproblem. Det er langt mer alvorlig enn noen kilo for mye.
Vis hele sitatet...
Ruser meg max en gang i uken, ville ikke akkurat kalt det et rusproblem..
Sist endret av xex; 26. mai 2019 kl. 14:45.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Lag sunn snacks før du blir høy. Litt opp frukt og grønnsaker. Lage noe god mat som er sunn før du fyrer.

Kan lage grove lefser med bønner eller kjøttdeig Taco. Litt grønnsaker og kesam eller cotssge chrese diop.

Planlegg rus og maten samtidig. Rus og mat var viktig for meg også å planla jeg måltidene var det lettere. Man blir lat npr man er fjern.

Er du fjern og ha en biff og en pose chips tar du sikkert biffen. Viss du bare har chipsen tar du sikkert den
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyk mer, når du er innrøykt får du ikke munchies lenger siden kroppen har regulert blodsukker nivået i kroppen din. Se på alle kjente stonere som røyker 24/7, de er tynne.
Får mest munchies når jeg bare sitter og fjoller.
Går mye bedre når jeg driver med noe som er middels interessant.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyk mer, når du er innrøykt får du ikke munchies lenger siden kroppen har regulert blodsukker nivået i kroppen din. Se på alle kjente stonere som røyker 24/7, de er tynne.
Vis hele sitatet...
"Nøkkelen" til å ikke spise seg overvektig via munchies er å røyke mer hasj/weed for å få et regulert blodsukker over land tid?

Høres ikke ut som en god, langsiktig, og økonomisk løsning. TS nevner også at dette gjelder kun/hovedsaklig når TS er høy og full.

Som allerede har blitt nevnt tidligere, så er det kun tre løsninger. for dette problemet.
Spis deg mett på sunn mat, som f.eks. grønnsaker, kylling, ris, pasta, shake etc.
Behersk deg. Det holdet å spise et vanlig måltid/godteri. Du trenger ikke å spise flere kilo med mat.
Eller... ta deg en pause fra rus.

Lykke til.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Nøkkelen" til å ikke spise seg overvektig via munchies er å røyke mer hasj/weed for å få et regulert blodsukker over land tid?

Høres ikke ut som en god, langsiktig, og økonomisk løsning. TS nevner også at dette gjelder kun/hovedsaklig når TS er høy og full.

Som allerede har blitt nevnt tidligere, så er det kun tre løsninger. for dette problemet.
Spis deg mett på sunn mat, som f.eks. grønnsaker, kylling, ris, pasta, shake etc.
Behersk deg. Det holdet å spise et vanlig måltid/godteri. Du trenger ikke å spise flere kilo med mat.
Eller... ta deg en pause fra rus.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Men det er det som skjer når du røyker cannabis, blodsukkeret går ned å du får munchies. Når du har røyket lenge nok, å tar pause, å røyker igjen. kommer ikke munchiesene i den grad som de første gangene du røykte.

Cannabis gjør folk tynne i lengden.

Viss trådstarter skal bare røyke 1 gang i uken, kommer han alltid til å få munchies, så det må han bare leve med. Viss han vill fikse problemet, kan han røyke mye en periode etc.
ang å røyke mer så kan jeg skrive under på at når jeg var kronisk stoner var jeg syltynn selv om jeg var glad i god mat, når jeg bytta ut hasjen med alko tok det noen få år så var vekta mi dobla..
vet ikke om jeg vil anbefale å bli kronisk stoner akk men xD
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slutt å spis når du røyker så forsvinner matlysten etterhvert. Problemet er at du spiser når du er skækk, og dermed forventer kroppen din det neste gang du fyrer opp.

Enklere sagt enn gjort men det blir lettere etter 3-5 sesjer.

Alternativt spis sunnere mat.
Kjør på med vannmelon. Saftig, søtt og masse fiber og vann. Du blir stappmett uten å gå i julemiddagkoma.
Sorry for å være hard, men i periodene jeg røkte en del hasj, så endte jeg opp med at jeg måtte rett og slett ty til selvkontroll/disiplin. Jeg spiste og spiste, og særlig om nettene våknet jeg og stappet i meg hva enn jeg kom over.

For å få slutt på det så måtte jeg bare være "streng med meg selv", utover at tidvis om nettene så gjorde jeg det i "ørska" og var egentlig ikke helt klar over hva jeg drev med (sovnet med mat i munnen også, lol).
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
mange søkere som ikke er tynne. kommer an på kroppstype også. brukte 5gram dagen i mange år og veide 120 kg på det meste. elsket fet mat og har en kroppstype som legger på seg muskler og selvfølgelig fett fort...,
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av iamaddict Vis innlegg
mange søkere som ikke er tynne. kommer an på kroppstype også. brukte 5gram dagen i mange år og veide 120 kg på det meste. elsket fet mat og har en kroppstype som legger på seg muskler og selvfølgelig fett fort...,
Vis hele sitatet...
hva er søkere? uansett, forskning har kommet frem til at det jeg sa stemmer, så uansett om du ikke ble tynn av weed, så er det ett enkelt tilfelle. Har du noe sykdom som gjør at du går opp i vekt automatisk? Bruker steroider?
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har sammet problemet som deg, bare at det er brus i stedet. Drakk gjerne 1.5L hver kveld jeg røyka og 3-4 0.5l med øl.

Måtte rett og slett sluttet å dra på butikken og gjerne dra på butikken dagen før. Så jeg bare handlet inn sunn mat og saft i stedet. Sluttet å drikke brus over 1 måneds tid og nå kjøper jeg kun 1 1.5l i helgen og null øl.

Selvdisiplin og sluttet med den dårlige vanen, hjalp meg godt. Nå liker jeg rusen mye bedre også
Er jo bare å spise sunnere ting da... Du kan spise jævlig mye brokkoli uten og bli feit.
Alt er en vanesak. Gjorde en greie ut av å ikke kjøpe inn munchies (blir dyrt). Den enkleste måten er å ikke ha det tilgjengelig. Videre liker jeg å spise middag edru til jeg er mett, deretter røyke. Eventuelt spise litt rester mens jeg er fjern.
Når jeg røyker så spiser jeg alt jeg kommer over. Løsningen min var å ikke ha så altfor mye usunn mat tilgjengelig rett og slett! Kjøp inn før du røyker så tar du mere beviste valg
1 dag I uka med rev. Må være lov kose seg uten vektøkning med kun en dag i uka?

Ufattelige mengder dritt du må ete er det kun en dag i uka som fører til vektøkning.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 27. mai 2019 kl. 15:22.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyk mer, når du er innrøykt får du ikke munchies lenger siden kroppen har regulert blodsukker nivået i kroppen din. Se på alle kjente stonere som røyker 24/7, de er tynne.
Vis hele sitatet...
Jeg røyka 24/7 i 10 år, fikk alltid munch og ble chubby. Samme med venner i samme vaner. Munch forsvant ikke.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg røyka 24/7 i 10 år, fikk alltid munch og ble chubby. Samme med venner i samme vaner. Munch forsvant ikke.
Vis hele sitatet...
We dont believe you.

Viss du ikke tar steroider eller trener å prøver gå opp i vekt osv, så tviler jeg sterkt på at du snakker sant. Men mindre dere har en sykdom som gjør at metabolismen deres er fucka.
Sist endret av Veggen; 28. mai 2019 kl. 18:09. Grunn: slo sammen innlegg
Psykedelisk bakverk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viss du ikke tar steroider eller trener å prøver gå opp i vekt osv, så tviler jeg sterkt på at du snakker sant. Men mindre dere har en sykdom som gjør at metabolismen deres er fucka.
Vis hele sitatet...
Påstandene dine er bare svada. Røyket i ti år, får fortsatt munchies, uavhengig av om jrg har tatt meg en pause eller ikke. Det med å legge på seg går på kcal inn i forhold til hva du forbrenner. At mange stonere er tynne skyldes nok simpelthen uregelmessige matvaner.
Anonym bruker
"Bekymret Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde munchies første året jeg røyka, nå har jeg det aldri med mindre jeg har hatt en lang pause. Spiser faktisk mer når jeg ikke røyker.

"As for large epidemiological studies in the general population, findings consistently indicate that users of marijuana tend to have lower body mass indices than nonusers. While paradoxical and somewhat perplexing, these findings may be explained by various study confounds, such as potential differences between acute versus chronic marijuana use; the tendency for marijuana use to be associated with other types of drug use; and/or the possible competition between food and drugs for the same reward sites in the brain. Likewise, perhaps the effects of marijuana are a function of initial weight status—i.e., maybe marijuana is a metabolic regulatory substance that increases body weight in low-weight individuals but not in normal-weight or overweight individuals." https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4204468/
Har samme opplevelsen. Når jeg røykte tidvis, (par ganger i uken= ville munchies)

Når jeg røykte daglig over 1 uke og mer forsvant den tilnærmest ukontrollerbare ulvehungeren.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
- Brus og lignende drikke kan erstattes med farris med smak. Farris lime med isbiter er favoritten.

- Søtsaker kan erstattes med frukt. Grapefrukt når man er fjern er sykt nice.

- Salt snacks kan byttes ut med bacon eller nøtter som ikke er dynket i olje. Peanøtter med skall f. eks.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viss du ikke tar steroider eller trener å prøver gå opp i vekt osv, så tviler jeg sterkt på at du snakker sant. Men mindre dere har en sykdom som gjør at metabolismen deres er fucka.
Vis hele sitatet...
Jaja du får tro hva du vil endrer ikke opplevelsen min hadde vært en greit ubrukelig ting å lyve om
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyk mer, når du er innrøykt får du ikke munchies lenger siden kroppen har regulert blodsukker nivået i kroppen din. Se på alle kjente stonere som røyker 24/7, de er tynne.
Vis hele sitatet...
Dette er en forferdelig løsning på problemet. Ikke er definitivt fakta heller.

Det er en ting å være overvektig, det er en annen ting å være i ørska 24/7. Begge er dårlig for helsa.

Hvem er liksom disse kjente stonersa du snakker om som alle er tynne?
Anonym bruker
"Bekymret Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Hvem er liksom disse kjente stonersa du snakker om som alle er tynne?
Vis hele sitatet...
De fleste, i følge forskningen? Eller har du noen relevante kilder som sier det motsatte?
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gikk selv ned 4kg over sommeren i fjor da jeg begynte å røyke 24/7, sluttet å trene rett før så mistet sikkert muskelmasse?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De fleste, i følge forskningen? Eller har du noen relevante kilder som sier det motsatte?
Vis hele sitatet...
Action Bronson og Seth Rogan er ikke så tynne
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Action Bronson og Seth Rogan er ikke så tynne
Vis hele sitatet...
https://hiphopdx.com/news/id.30163/t...past-hgh-usage

Også garanterer jeg seth rogan har brukt masse steroider å hgh.
Så har du Snoop Dogg og Tommy Chong, da...
Men jeg ble aldri hverken tynnere eller tykkere av cannabis. Men jeg merker at fordøyelsen blir forandret når jeg røyker. Tarmene blir på en måte "late", så det tar lenger tid å få maten gjennom systemet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
lag smoothie å drikk så mye du vil, kjempe godt også.
Eller ; Bare nyt det ?

Siden du bare røyker en gang u uka, så vil det balansere seg ut med at du spiser mindre dagen derpå.

Hvis du likevel føler det er ille, gjør som folka her sier med å lag til sunnere snacks - evt. spis før du fyrer/drikker.

Jeg sitter fremdeles her med guilt-skam-fra-helvette etter å ha spist en liter is igår med karamellsaus - og jeg røyker ikke en gang
Så lenge det ikke skjer oftere, så ville jeg bare nytt det, satt ekstra pris på munchen - og følt meg ekstra "ugh..." dagen etter.

Peace <3