Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1289
Hei!
Plages med å få tilgang til min egen minecraft pe server. Har kommet fram til at problemet ligger i ruter eller noe i den duren. (Ingen problem å finne serveren på lokalt nett)
Ruteren er en zyxel p2812hnu-f3 fra Telenor.
Har laget ny regel under NAT port forwarding hvor porten 19132 og serverpcn med statisk ip-adresse er lagt inn. Har gradert ned firewall instillingen til lav og også lagt inn et untak i windows brannmur med porten.
Har prøvd å skru av antivirus, windows brannmur og ruterbrannmuren uten hell.

Er det noe spesielt med denne ruteren som må gjøres i tillegg? Eventuelle andre ting som må til?
Er svært takknemlig for hjelp!

Har brukt telnet kommandoen i cmd for å sjekke om porten er åpen. Regner med jeg kan stole på det? "Telnet xx.xxx.xxx.xxx 19132". Får tilkoblingsfeil.

Kan også nevne at jeg bare har en ruter og at porten er åpnet for både TCP og UDP.
Sist endret av Thurbooo; 21. august 2018 kl. 04:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når du telneter for å teste, er det gjort fra LAN til LAN eller fra WAN til LAN? Husk at minecraft må kjøre på serveren for at porten skal kunne detekteres som åpen. Uavhengig av routeren bør du kunne teste om porten er åpen fra en annen maskin på samme lokalnettverket..
Det bashfoo sier er; Hvis mc-serveren ikke er startet på serverpcen din, så blir porten ikke registrert som åpen, fordi ingen prater i porten. Så du må altså starte mc-serveren før du tester portene.
Har kjørt telnet fra pcn som kjører serveren, men har også prøvd flere online port-testere. Serveren har vært igang når jeg har prøvd.

Noen som har peiling?
Sist endret av Thurbooo; 21. august 2018 kl. 15:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hjelper ikke å ha peiling når du ikke gir oss noe info. Du sier problemet er å åpne porter på routeren, men selv når du sjekker om porten er åpen på "Maskin A" til "Maskin A" så kan vi tolke deg dithen at du har problemer.. Hvis porten på localhost ikke svarer, hvordan forventer du at den porten skal kunne fungere bedre når det testes fra Internett og inn?
Jeg er ikke ekspert på dette og trenger råd og tips fra noen som kan dette bedre. Hvilken info trenger du?
Har det noe å si hvilken maskin man sender telnet fra når man skriver den eksterne ip-adressen til ruteren?
Kan du legge ved skjermbilde av reglene du har lagt opp på router?

Her er regelen jeg har laget
Hva sier loggen på routeren når du prøver å koble til?
Finner ikke noe på loggen om tilkobling. Dette står x antall ganger i loggen: "CPU current temperature is 119. VOIP ongoing call states: 0 and duration: 0 Day(s), 0 Hour(s), 0 Minute(s), 0 Second(s)."