Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4190
Hei freaks!

Jeg har store planer om å bestille såkalte "Magic Truffles" gjennom nettet. Jeg var nylig i Amsterdam og jeg angrer kraftig på at jeg ikke kjøpte med meg noen pakker hjem. Det jeg lurer på er hva som skjer dersom jeg bestiller 15 gram av Psilocybe Tampanensis til min adresse og den blir stoppet i tollen. Er det noen som har tidligere erfaringer med å bestille dette hjem i posten? :-)

Jeg setter stor pris på seriøse svar!
sporene i soppen inneholder psilocibin, virkestoffet i sopp. Som står på narkotikalisten, og er derfor ulovlig.
Har selv bestilt truffles til norge to ganger og det har gått bra. Men en kompis av meg gikk det ikke så bra med, han fikk besøk av onkel på døra og fikk ett forelegg. Han hadde allerede mistet lappen, men om han hadde hatt den er det mye mulig de hadde tatt fra han den. Jeg vil fraråde deg å bestille, uansett hvor stealth dem sender det.

Ta deg en tur ut i skogen og plukk flein heller
Sist endret av wizkhalifa; 21. august 2015 kl. 16:57.
Sitat av Joklion Vis innlegg
Hei freaks!

Jeg har store planer om å bestille såkalte "Magic Truffles" gjennom nettet. Jeg var nylig i Amsterdam og jeg angrer kraftig på at jeg ikke kjøpte med meg noen pakker hjem. Det jeg lurer på er hva som skjer dersom jeg bestiller 15 gram av Psilocybe Tampanensis til min adresse og den blir stoppet i tollen. Er det noen som har tidligere erfaringer med å bestille dette hjem i posten? :-)

Jeg setter stor pris på seriøse svar!
Vis hele sitatet...
Ja, hva tror du, når det er forbudt å være i besittelse av Psilocybe semilanceata (spiss fleinsopp på norsk)? Og denne inneholder de samme stoffene. For jeg antar det er Psilocybe cubensis du har bestil. Ikke sant?

Sitat av wizkhalifa Vis innlegg
sporene i soppen inneholder psilocibin, virkestoffet i sopp.
Vis hele sitatet...
  1. Det er ikke bare sporene som inneholder gift, men hele soppen!
  2. Soppene inneholder psilocybin og psilocin, mens psilocybin blir spaltet til psilocin og fosforsyre i magen. Ellers er den kjemiske strukturen til psilocin, ganske lik den kjemiske strukturen til serotonin.
Sitat av wizkhalifa Vis innlegg
sporene i soppen inneholder psilocibin, virkestoffet i sopp.
Vis hele sitatet...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Det er ikke bare sporene som inneholder gift, men hele soppen!
Vis hele sitatet...
Sporene inneholder verken psilocin eller psilocybin. Det er derfor de har vært lovlige å besitte frem til for et par år siden, da narkotikaforskriften ble omskrevet og oppdatert.
Wizkhalifa: sporene inneholder ingen virkestoffer, og flein finner du ikke i skogen!