Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2790
Hvor kan man kjøpe vermiculitt som privatperson i Oslo?
Eneste stedet jeg klarer å finne er gartnerbutikken, men der er de utsolgt.
Jeg kan ikke brukte noe annet alternativ.
Ebay! Det veier ingenting så frakten er billig.
Sjekk i dyrebutikker.
Ikke dyrebutikken! De fleste gartnerier, både de store kjedene og små lokale pleier å ha verm. Har de ikke, pleier de som oftest å bestille.
Trådstarter
9 0
Sitat av makkapakka Vis innlegg
Ikke dyrebutikken! De fleste gartnerier, både de store kjedene og små lokale pleier å ha verm. Har de ikke, pleier de som oftest å bestille.
Vis hele sitatet...
Okei, takk for svarene
Vet du om noen spesifikke? Så jeg slipper å gå rundt halve byen på utkikk etter et gartneri som kanskje har.
Sist endret av BBoy; 29. juni 2015 kl. 01:05.
Sitat av makkapakka Vis innlegg
Ikke dyrebutikken!
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
Jeg husker hvertfall at jeg fant det på første forsøk da jeg trengte det til terrarium.
Sitat av Åndssvak_Form Vis innlegg
Hvorfor ikke?
Jeg husker hvertfall at jeg fant det på første forsøk da jeg trengte det til terrarium.
Vis hele sitatet...
Ok? Da har jeg sikkert gått glipp av noe, aldri sett det i dyrebutikkene. Eneste jeg kjøper i dyrebutikken som har nesten samme egenskap som vermiculite, er coir (kokosfiber). Sikker på at du ikke blander disse to?

Plantasjen og hageland skal ha vermiculite i sitt sortiment, og har de ikke inne er det ingen problem for de å bestille.

Ser nå at noen dyrebutikker har vermiculite Men ser også at det er den finkornet (sand) typen, egnet altså til terrarium. Gartneriene har de grove typene, egnet til dyrking. Så da spørs det på bruksområdet hvilken man velger.
Sist endret av makkapakka; 29. juni 2015 kl. 10:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dyrebutikker har grov vermikulitt som egner seg til dyrking.
Den jeg kjøpte på dyrebutikk var ikke spesielt finkorna hvertfall, men sånt er vel relativt. Tror uansett ikke at TS skal ha nevneverdige problemer med å få tak i det.