Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1687 305555
Dodecha:
Jeg synes dette virker litt absurd ettersom jeg aldri kan huske å ha sett en liste på en juice-kartong for hvermansen, med mattyper man ikke burde spise samme dag som man drikker juicen.

Men, takker både deg og Jozeph for relativt gode svar. Og, jeg har ikke lest den tråden på bluelight, nei, men har lest blant annet et prosjekt (nå husker jeg ikke url) der erfarne psychonauter prøvde grapefruktjuice sammen med sopp, og kunne rapportere i de fleste tilfeller at peaken varte lenger, og var mer intens.
Normalt inntak av grapefruit inneholder ikke store nok mengder MAOI til at det er direkte farlig å kombinere det med diverse vanlige matprodukter, men inntar du for eksempel harmine/harmaline så er det en lang liste med forskjellige produkter som du absolutt bør unngå:

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info3.shtml


Her også er en av erowids rapporter om psilocybinsopp og MAOI:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=25409
Gutter, tror dere det er forsent å plukke i nordnorge nå ? Var ute ikveld, men jeg og kompisen min fant ut at det var før mørkt ute, etter at vi bare fant 10 sopper hver. Så vi satt oss i bilen, knaska i oss 10 sopper hver (bare for å kunne si at vi har tatt flein iallefall ^^ ) men merket ingen funk. Er vi for sent ute? eller er det bare at vi var fjærne og detr var mørkt som gjorde at vi ikke fant =)?
For sent? Det er jo nå det er bra å plukke, og det er ikke for sent før snøen legger seg over jordene. Dere fant jo til og med litt sopp, det bør jo være bevis nok på at det ikke er for sent..
hehe fant det ut mental Plukka 150 prakteksemplarer idag
Det var så idyllisk, var på en beitemark, solen lå lavt å lyste på de gule og røde løvene på trærne. Jeg hadde på meg headsett og røyka meg en rev mens jeg plukka. Helt fantastisk
Nå har jeg og kompisen min tatt 40-50 hver å venter på miraklene

Men vi angrer nå på inntaksmetode. Kan noen kommentere? :
Vi tok bare 50 ferske sopp å kasta dem i gapet å svelget.
Er dette domt på noen måte?
Men altså annet enn at det ikke smaker supert; er det domt å spise soppen rå ? eller skal man ikke spise alle på en gang ?

Ja jeg har lest tidligere i posten at det går å spise dem rå, men vi lurer på om man kanskje skal porsjonere soppen? istedet for å spise alle på en gang ?
Det går fint å spise fersk sopp. Inntaksmetiden er det ingenting gale med.
Ettersom man bygger opp toleranse ganske kjappt, er det en fordel å spise alle på en gang.
Nå er det bare til å rigge seg til med musikk og gjerne noen stemningslys. Tipper dere vil få en passe fin trip. Enjoy the ride!
Sist endret av Trespasser; 10. september 2008 kl. 01:11.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg foretrekker å spise fersk sopp fremfor trøket. Alt dette tørke oppstyret er jo gjelder jo bare hvis soppen ikke skal inntas samme dag som den blir plukket.
Jeg synest fersk sopp gir meg en anderledes opplevelse enn tørket. Dem kommer liksom rett i fra bakken og det gir det hele en bit ekstra sjarm over det hele, synest nå jeg.
I tilegg er de gangene jeg spiser fersk sopp ofte "spontan turer" noe jeg har sansen for og som gjør at settingen blir en helt annen enn om den har ligget til tørk.

F.eks å sette opp et telt, rigge til mat og div. andre ting av hva man føler man må ha med seg på tur. For så å gå å plukke og spise samtidig gir en helt annen opplevese og tur som man bare kan glemme om den er tørka, veid opp og evt. puttet i kapsler eller lignende.
Om du klarer, tygg soppen godt i munnen legg "klumpen" under tunga og hold soppen i munnen 15-20 min før du svelger. Da kommer effekten kjappere. ( går rett i blodet )
Men denne metoden er best om det er tørket flein, siden 50 ferske sopp i munnen lager en stor kjeft. Mens tørket går helt fint, blir en rund liten klump.

Har testet denne teorien mange ganger, og slår alltid ann, kompis svelger med en gang, jeg holder i munnen. Jeg begynner å ture rimelig kjapt, mens kompis kommer en stund etter. ( kommer også litt ann på om du har nettopp spist mat, full mage = lengre tid før sopp blir fordøyd )
Er det egentlig nødvendig å svelge etterpå? Ville ikke ha gjort det med fersk sopp, tenker på makk... argh
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Miraculix
Er det egentlig nødvendig å svelge etterpå? Ville ikke ha gjort det med fersk sopp, tenker på makk... argh
Vis hele sitatet...
Mark, insekter etc er bare ekstra proteiner som er godt for kroppen.
Ja, du må svelge, det blir ikke tatt opp nok psilocybin i munnen (om det i det hele tatt blir tatt opp noe der)
så vi er inne i en god tidsperiode for og finne flein nå?
skal ut og leite litt i dag da tankte eg :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Skall35
så vi er inne i en god tidsperiode for og finne flein nå?
skal ut og leite litt i dag da tankte eg :P
Vis hele sitatet...
Det kunne du lett ha sett om du hadde gløttet litt i denne og [color=#eec500]identifiserings tråden.[/color]
[color=#eec500][/color]
[color=#eec500]Kort og godt: Ja[/color]
Sitat av Dodecha
Mark, insekter etc er bare ekstra proteiner som er godt for kroppen.
Ja, du må svelge, det blir ikke tatt opp nok psilocybin i munnen (om det i det hele tatt blir tatt opp noe der)
Vis hele sitatet...
Da tenkte jeg på å ha dem kravlende i munnen i 20 minutter, å svelge dem med en gang er noe annet.. hvertfall i mitt syn!
Levende mat sier jeg :P lol..

Jeg har kun testet ferske sopp handlet i Amster i munnen. Ikke Norsk flein. Kun brukt tørket Norsk flein , og div andre tørket i munnen.

Men har kokt te mange ganger, og rotet i gryta etterpå, og sett masse små hvite døde makker.. Fikk semi panikk første gang vi lagde te og fant dem :P Vi var fortsatt på tur og skulle koke opp mer når vi oppdaget dem..
Men naturen gir oss noe så herlig som flein, så må vi bare akseptere at det medfølger litt gratis proteiner
kult om folk kunne gått inn på identifisering av fleinsopp lagt ut masse bilder må bare vite med 100% sikkerhet at vi fant flein, dem er svære ass
peace..
Er det mulig at fleinsopp vokser på tre stubber?
var en tur ute nå på et saue beite men fant ingenting vokser dem midt ute på beitene eller i nærheten av trær, vann eller andre ting?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Flein vokser ikke på trestubber, de vokser i jord, spesiellt på beitemark, gresstusser. De trives like godt i høyt som i lavere gress.
Du kunne strengt tatt lest hele denne tråden og ID tråden? Det står nevnt flere ganger hvilket habitat fleinsopp vokser i, eller du kunne slått opp i f.eks wikipedia. Det er lov å søke.
Sist endret av Dodecha; 10. september 2008 kl. 19:26.
hm ok. får vell bare leite mer da. er nok av sauebeiter rundt her.
Sitat av Balsfjordingen
Har ikke lest alle postene i dette innlegget, men tenkte jeg skulle vise dere et klipp fra Hotel Cæsar, der Juni spiser fleinsopp =)

Genialt
Vis hele sitatet...
Kanskje lurt at jeg gir linken også... http://www.youtube.com/watch?v=Hruq7L_FjXo
Nei, vet dere hva gutter. Dette var det skummleste jeg og vennen min har opplevd! Vi trodde vi hadde forberedet oss med dimma lys, stearinlys + masse pink floyd og annen trippe musikk.. Men ikke i helvette. Det som skjedde var at det klikka for oss, og klokken 2 på natta gikk vi ut i byen for å oppleve byen på flein rus. Dette var ikke det lureste vi har gjort altså. Vi fikk så mye syke ting for oss.
Til alle dere som bare røyker tjall, og aldri har tatt flein, men vurderer det. Så vil jeg bare si at dere må forberede dere. Det er en heelt annen rus, og den tar kontroll over hele kroppen din.

Jeg personlig glemte av hvem jeg var, og skjønnte ikke meningen med at jeg fantes.. Vi gikk rundt i 1,5 time i byen helt uten mål og mening. Det eneste vi gjorde var å rope å skrike å flire vanvittig mye. Åsså stirra vi på tinger vi trodde rørte seg...
Det er HELT klart det sykeste jeg har vært med på, 100 ganger værre en lightergass o.l
Er da ingen god idé å loke rundt i byen på flein in the first place da..
2 ting som du ALLTID burde ha i tankene når det gjelder psykedelia::

SET-- SETTING...

http://www.freakforum.nu/forum/showt...ht=set+setting
Ja, men vi trodde jo alt var i orden med settinga.. Men av en eller annen grunn trodde vi at vi skulle ut på oppdagelsesferd. Vi la igjen alt av penger og hjelpemiddler å gikk ut. Bare en av oss fikk ha telefon med.. Aner ikke hva som fikk oss til å gjøre det, men det var noe.. Men uansett
Når jeg tenker meg om, så var det ganske bra også, utenom de små panikk anfallene vi fikk av og til.. Alt var bare så sinnsykt fjærnt.. Var absolutt værdt det da=) Og har nok til 2 turer til =)
Anbefaler kun byturer og opphold blant streite folk på psykedelikas til erfarne brukere.

Mitt første møte med den virkelige verden på flein var skummel ( 10 år siden )

Vi skulle leie film , meg og kompis helt på bærtur og dame som kjørte bilen helt edru.

Første videoshappe vi kommer til har masse rånere og lokale moped folk hengende på utsiden. Vi nektet å gå ut av bilen, og insisterte på at hun kjørte oss til neste videoshappe.

Vi parkerer igjen etter 10 min kjøring på neste shappe.
Kommer inn i videobutikken. Jeg snur meg og ser på videohyllene, og der veggen møter hyllene er det speil. Dette førte til at Video hylla ble milvis lang! Samme med smågodt hyllene på andre side.

Så snur jeg meg etter noen pling plong lyder, og bak meg var det ett lite mørkt hulrom med spille automater, der stod det to store karer og spilte. De ble omformet til det dobbelte i størrelse og utrolig mørke og skummle. Snur meg raskt i frustrasjon og redsel, ser da plutselig rett i ansiktet på kasse mannen, og han spør meg egntlig helt rolig "Hva skal det være?" Det jeg så var en ultra lang tynn mann med mørk atmosfære rundt seg som dra ut en mørk lang og skummel arm, og vil ha meg med på bakrommet.. Jeg svelger en stor klump med spytt , og holder meg helt rolig, snur brått rundt og løper ut.. Det samme gjør kompisen min som er rett i helene mine. Vi hoppet inn i bilen med en puls på 190 smeller dørene igjen, og begynner å finse siden vi skjønner at det var soppen som lekte med oss.
Dama som kjørte oss, kom ut etter hun hadde funnet en film, og spurte oss "Hva stjal dere? Siden dere løp så fort ut."

Resten av kvelden så vi film skrekk alien film, og det var en av de mest underholdene film opplevelsene jeg har hatt i mitt liv. Jeg var inni filmen på en måte.

Men lærte at flein og virkeligeverden kan gi deg en liten aha opplevelse, positivt og negativt. Så unngår egentlig den virkelige verden på tripp selv. Dog det har hendt vi har gått på byen ved senere annledninger , men ikke etter å ha inntatt like store mengder. ( vi tok omlag 100 sopp hver i en kopp te på denne mini rapporten )
Har funnet noen i en hage, er lange med en spiss topp. Litt usikker på om det er flein. Kunne kanskje lastet opp et bilde. Hagen er rett ved en mark der det har vært kuer i flere år men det siste året er det kommet hester der.

**sopp mente jeg.
"Not only is this method convenient, easy to dose, easy to swallow, it is also easy to conceal. They can be put in any vitamin container and nobody will think twice. Just be sure to label the bottle somehow. They can be stored in a cabinet for years without any noticeable potency loss. Also, to take note of is that this method of ingestion seems to produce less nausea in those individuals that are sensitive."

http://www.shroomery.org/6277/Cannons-Capsule-Tek

Ifølge denne nettsiden, så vil tørkede sopp som er stappet i kapsler, kunne holde seg i flere år i et skap uten å bli noe særlig mindre potent.
Har dere synspunkt på dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av lapd
Har funnet noen i en hage, er lange med en spiss topp. Litt usikker på om det er flein. Kunne kanskje lastet opp et bilde. Hagen er rett ved en mark der det har vært kuer i flere år men det siste året er det kommet hester der.

**sopp mente jeg.
Vis hele sitatet...
Ta bilder, gode lyse bilder, og post de i Fleinsopp identifikasjons tråden.
Hvor mange gram med tørket flein tilsvarer en farlig dose? Mange folk sier 200 flein er nok, 30 er nok osv.. Men, om det er 200 store flein eller 200 små flein så må det jo være helt anderledes. Derav: Hvor mange gram med tørket flein tilsvarer en farlig dose?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Erowid har mange svar: http://www.erowid.org/plants/mushroo...oms_dose.shtml

Selv spiser jeg mellom 40-100 sopp de gangene jeg er ute å turer, jeg har aldri dosert i gram, men det kan vel være lurt å gjøre det.
Nå har det seg jo også slik, at så vidt jeg vet, er små sopper ofte mer potente enn de store.
Har lest det en del steder iallefall.
ja, selv om kanskje ikke nødvendigvis er de småe som er mer potente enn di store, så kan det hende at noen sopper er mer potente enn andre.. Derfor er heller ikke vekt, i gram, den beste måten å måle det på.

Jeg vil si at 40-80 sopp er en bra miks for en uerfaren bruker.. Om du aldri har tatt det før ville jeg holdt meg til 40-60 sopp Det er iallefall min erfaring hittil.
By the way, så har jeg tatt noen få turer nå i år, og jeg anbefaler faktisk den syyke opplevelsen det er å ture på flein Bare vær sikker på at det er flein du putter i deg
Sitat av zub_Zer0
ja, selv om kanskje ikke nødvendigvis er de småe som er mer potente enn di store, så kan det hende at noen sopper er mer potente enn andre.. Derfor er heller ikke vekt, i gram, den beste måten å måle det på.
Vis hele sitatet...
Små individer av spiss fleinssopp har en høyere prosentandel alkaloider enn de eldre jo, men allikevel tør jeg påstå at vekt i gram er den mest nøyaktige måten å dosere sopp på. (Selv om det ikke nødvendigvis er så utrolig viktig å være helt nøyaktig.)

Størrelsen på soppene varierer jo langt mer enn alkaloidenivået innenfor et gitt område, og de store soppene vil på tross av alkaloidenivået naturligvis inneholde mer virkestoff enn de små.

Når du samler et lite knippe med forskjellige individer basert på vekt så vil de til sammen inneholde et mer eller mindre gjenomsnittlig nivå av alkaloider i forhold til habitatet de vokser i. Baserer du det på antall individer vil du også (ca) treffe gjennomsnittet, men da har du ingen måte i vite hvor mye av dette gjennomsnittet du har med å gjøre.

Ingen av metodene er nøyaktige, men når du baserer doseringen på antall individer vil du ha langt mindre oversikt over hvor mye du egentlig får i deg. Da kan du for eksempel risikere å innta doble doser og vel så det hvis soppene du har plukket er ekstra store, slike de ofte er mange steder i landet.

Så vil naturligvis det generelle alkaloidenivået variere litt fra område til område basert på fosfor- og nitrogenverdiene i jorda uansett hvilken metode man bruker. Det betyr at sopp som vokser i fosfor- og nitrogenrik jord produserer mer psilocybin enn annen sopp, noe som igjen betyr at om du finner potent sopp i et spesielt område så er sjansen stor for at de andre soppene i det samme området også er potente.
Sist endret av mentalmelt; 12. september 2008 kl. 12:49. Grunn: slurv
shit har spist 15 stk og det var en helt fin og chill tur for meg..
Tror dere dette kan være en bra fleinplukkeplass?

Det er hester der..
http://bildr.no/thumb/253536.jpeg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
m0ver: Det der er ypperlig sted for fleinsopp.
Sitat av zub_Zer0
ja, selv om kanskje ikke nødvendigvis er de småe som er mer potente enn di store, så kan det hende at noen sopper er mer potente enn andre.. Derfor er heller ikke vekt, i gram, den beste måten å måle det på.

Jeg vil si at 40-80 sopp er en bra miks for en uerfaren bruker.. Om du aldri har tatt det før ville jeg holdt meg til 40-60 sopp Det er iallefall min erfaring hittil.
By the way, så har jeg tatt noen få turer nå i år, og jeg anbefaler faktisk den syyke opplevelsen det er å ture på flein Bare vær sikker på at det er flein du putter i deg
Vis hele sitatet...

Ah, oki! Jaja, får vel bare prøve meg frem og chille dosen nå første gang
Selv er jeg av "gammle skolen", altså teller opp ett visst antall sopp,
og koker tè på dette, har gjort dette i alle år.
Jeg kan dòg se nytten av å veie opp doseringen i gram for førstegangs-turere,
etter X antall høster, har jeg blitt tatt på senga, blitt skuffa òg blitt veeldig fornøyd
om en annen, har liksom alltid vært litt av sjarmen for min del.

Du legger liksom linja ved første turen din føler jèg da, hvordan du tilbereder
det hele, set and setting, antall sopp/antall gram.

For min del spiser jeg sopp maaange ganger om høsten, både for òg ruse meg,
men også hvis jeg sliter litt i livet, å føler jeg trenger svar på spørsmål
jeg bare kan finne på tùr.
Sopp èr "gøy", men det har også store bruksområder om
du kjenner deg selv, og ikke frykter å møte deg selv i døra.

Våg og utforske litt, ikke bare la deg føre hèn av face morphings og omgivelser som puster etc.etc.
Dette er èn av de tingene jeg elsker og frykter i livet,
er like nervøs hver høst, vil alltid komme til og være det på den første turen,
det er sundt vil jeg si.
Bare husk at det er DU som styrer karusellen, uansett hva som måtte skje.

You are the master of your beeing.

Set and setting, stay safe, happy tur alle sammen
Sist endret av Eyeamare; 12. september 2008 kl. 17:11.
har en ting jeg lurer på sånn raskt. Var ute å plukket mer idag.. Men jeg kan ikke ture før mandag..
Hvor lenge kan man oppbevare tørket sopp hjemme ? Hva bør jeg legge soppen i, etter at den er tørket ?
I fryseren kan de oppbevares så lenge du lever omtrent. Hvis du skal bruke de på mandag kan du bare legge dem i en pose i skuffen din. De dekomponeres garantert ikke over helgen =) Jeg pleier bare å oppbevare dem i stipsposer i dopkofferten min, der kan de ligge fint i mange måneder uten at det er noe å bekymre seg for.
Ganske enkel problemstilling. Har 60-70 gram vått psilocybin sopp her. Ligger å tørker i en skoff. Men noen som vet om noen "snarveier"? takker for svar Xd Helt teoretisk
Dette er tatt opp utallige ganger, men vi kan godt ta det en gang til.

Sopp tørker helt fint av seg selv så lenge lufta ikke er for fuktig og de ikke ligger for tett sammen.

Hvis du vil speede opp prosessen av en eller annen grunn kan du sette en vifte til å blåse over soppen. Dette fungerer meget bra, spesielt hvis det er snakk om mye sopp og lite plass.

Du kan også legge poser med kalsiumklorid rundt soppen for å gjøre lufta tørrere, noe som gir den større kapasitet til å ta opp fuktighet fra soppen.

Varme, for eksempel en varmluftsovn er også et alternativ, men det bør helst unngås da alkaloidene kan ta skade av det. Unngå ihvertfal sterk varme om denne metoden skal benyttes.

Det viktigste er dog som allerede nevnt at de ikke ligger i fuktig luft, at de ikke ligger for tett sammen, og naturligvis ikke oppå hverandre. En lukket skuff er for eksempel et idiotisk sted da fuktigheten i større eller mindre grad vil bli fanget inne i skuffen og forsinke eller kanskje til og med ødelegge hele prosessen.
Sist endret av mentalmelt; 12. september 2008 kl. 21:43.
tatt til etterretning. takk! :O
ah nice, jeg er sent ute som vanlig, hvert år. kjenner jordene kalle ekstra sterkt i år, det er lenge siden jeg har vært på trip nå. faen og lat jeg er! må få kjøpt meg en bil, hehe.

har flytta til et sted med masse jorder så er nødt til å bli score.


ps: hvor gammelt er freakforum forresten?
Noen som kan si noe om hvor grensen går i forhold til overmodenhet? Jeg plukket et par flein idag som var ganske brun på hatten, nesten svartmørk under, og to slike hadde smeltet litt sammen. De så dog ikke helt pillråtne ut. Stammen var rimelig lys og godt bevart.

Takk
hei

Jeg og en venn var ute og lette etter flein. Midt i skogen fant vi et åpent område med gress. Det var rundt 15 flein der. Vi plukka alle og spiste dem. Tror dere det vil komme flere flein der senere i år, eller har vi drept og fordøyd de få soppene som var der? Hvis det kommer fler, hvor lang tid kan det ta?

og en ting til, hvor lenge varer "fleintiden"? helt til det begynner å snø?
Gunnar Gul: Det kommer til å sprute opp sopp på spotten ei stund fremover. Tør ikke utale meg for sikkert om når det tar slutt.

PandaDawg: Lenka di funker ikke. Forøvrig tror jeg du bør benyte deg av fleinidentifikasjonstråden: http://freakforum.nu/forum/showthrea...3&page=1&pp=20
Dersom det er over en månde til jeg skal bruke soppen min, så burde jeg da fryse dem ned ?

Bor hjemme da, ikke så kult sted å legge dem
Du kan fint legge dem tørt og mørkt i en skuff så lenge det ikke er snakk om oppbevaring over mange måneder eller år.
Nei en månde. Okei. De ligger til tørk nå, går det greit da å ta dem i en pose å legge dem i en skuff da dem er ferdig tørka ?
Bare pakk de godt inn i en pose og sug ut lufta før du forsegler den. Funker utmerket.