Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Stoler dere på dagens politi?
Ja, klart det! 152 32,90%
De burde prioritere andre saker! 181 39,18%
Nei! 129 27,92%
Stemmegivere: 462. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  101 12763
@xherzol66: Jeg utelukker ikke at det finnes råtne epler i kurven også blant norsk politi, det jeg hovedsaklig stiller et spørsmålstegn ved når det gjelder TS sin historie er at den forutsetter et gjennomført korrupt system hvor både politi, påtalemyndighet, dommer, rettsmedisiner og forsvarsadvokat er involvert.
Det eneste jeg er enig med når det gjelder TS, er det med at han ble anklaget for å ha 1,5 promille for å ha røyket. Jeg har også blitt tatt blodprøve av hvor jeg hadde røyket cannabis dagen før(og mange andre dager, selvfølgelig), og endte opp med 1 i promille dagen etter via en trafikkontroll som utviklet seg fordi de hadde mistanker, at jeg var veldig rød i øynene osv. EDIt: Altså det hadde ikke noe å gjøre med noen cannabisrus, jeg var bare rød i øynene, sliten. De visste uheldigvis hvem jeg var uansett.

I en rettsak hvor mange saker var oppsamlet ringte de til legen som hadde utført disse testene, og han kunne sitte der på telefon og fortelle dommere og aktor at jeg måtte ha hatt en promille på 1 og uten kontroll over kjøringen osv. osv. Dette trodde de blindt på og jeg ble fratatt sertifikatet i 2 år.

Noen burde se til å få gjennomgått prosedyrene for dette i folkehelseinsituttet. Det er noe som aldeles ikke stemmer med deres metoder. De kan jo ikke sitte å sammenligne cannabis med alkohol og promille. 1 i promille cannabisrus og 1 promille alkoholrus, det er totalt forskjellig. Spesielt ettersom de regner THC mengden fra dagen før, noe man ikke kan med alkohol.
Sist endret av HippiRødstrømpe; 14. juni 2011 kl. 16:02.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
De kan ikke bare ta en rassia av hjemmet til en uten godkjennelse fra jurist når man tester positivt på cannabisbruk.
Vis hele sitatet...
Har de vell, du vet i teorien så kan de gjennomføre en rassia hjemme hos deg hvis det f.eks. blir funnet kingsize rissla på deg, også har du en tidliggere dom på hasj... men som regel så skjer ikke dette (ville vært litt i det mest ekstreme og sinnsykt mye sløsing med skattepenger)...

Tester han positivt på en blod/pisseprøve så kan politiet mistenke at han er i besittelse av ulovlig dop, noe TS selv forteller, det ble funnet weed hjemme hos han. Altså det er ikke en ulovlig rassia!

Sitat av juster Vis innlegg
Hvis du som 16-åring har avdekket at det finnes en slik rekke av systematisk korrupsjon blant politi, påtalemyndighet og rettsvesen synes jeg du skal gå videre med det.

Jeg for min del velger å tro at politiet ikke stjeler dop fra kriminelle for så å selge det videre, mens dette dekkes over av påtalemyndighet og rettsvesen. Det er mulig jeg er godtroende
Vis hele sitatet...
http://mobil.abcnyheter.no/nyheter/0...tjal-narkotika

http://www.nrk.no/nyheter/1.4984845

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10041816

Nei som regel så er ikke Norge gjennomkorrupt! (Hvertfall ikke som vi hverdagsmennesker kan se)

Det finnes korrupsjon hos alle, jeg har i alle mine år prøvd å bestikke lærere på skolen(e) med penger, men de vil enten har for høye summer (hverken jeg, eller Norges rikeste har slike tall) eller så nekter de rett ut! Det vil ikke da bety at det ikke finnes en eneste lærer som ikke kan bestikkes!

Alle kan kjøpes, men for riktig sum / riktig trussel! Det er ikke sikkert den korrupte dommeren i den og den saken, hadde selv lyst til å slippe den tiltalte fri, men familien ble truet på livet, og han har ikke noen valg! (Ren fantasioppspinn, men bare brukt som et eksempel).

Jeg tror neppe vi har et korrupt system, men det er råtne epler i treet(systemet) som er vanskelig å fjerne!
Jeg har et godt eksempel her jeg bur.

Det var stjeling på Rema 1000, og daglig leder fikk tak i han og deretter ringer politiet.
Politiet hadde ikke ressurser til å komme. De politiet her jeg bur gjør, er å tar folk som kjører med trimmet moped
Trimmede mopeder = fare for liv og helse. Stjeling på Rema = Tap av kroner og øre. Riktig prioritering, IMO.
Post navnet på politimennene her!
Skjønner ikke helt problemstillingen og avstemmingen her helt. Selv om man skulle ønske at politiet brydde seg mer om andre saker enn de en selv er involvert i så betyr det ikke at man ikke stoler på politiet.

Politiet burde håndheve alle lover som våre folkevalgte har vedtatt, hvis du ønsker å røyke cannabis i fred så tror jeg du angriper problemet fra feil side.
tomdebong's Avatar
Trådstarter
Sitat av juster Vis innlegg
Nå er det greit å legge til at vi som vanlig kun har fått den ene siden av denne saken. Det er et par ting som skurrer.

Bare for å ha én ting klart umiddelbart: Selvforskyldt rus fritar ikke for straff - noensinne. Uansett har TS påstått at han var både edru og nykter. Blodprøven sier imidlertid noe annet, men det er nå så.

Når det er sagt tror jeg ikke han er den første som har vært uenig i å ha blitt plassert i arrest. Og sikkert heller ikke den første som har ytret noen ukvemsord til politi og arrestforvarere. Men trusler er ikke noe mindre straffbart uansett hvor frustrert man er. Tror ikke det hjelper å anke til lagmannsretten dersom det er flere som har hørt truslene.

Samtidig finner jeg det vanskelig å tro at et par politibetjenter ville gjøre seg til kjeltringer (MED vitner) ved å stjele weeden til en kar. Jeg tror at dersom TS tar kontakt med politiet (gjennom forsvarer vel å merke), vil han se at det ligger en beslagsrapport i saken. Som sagt er dette noen JEG tror.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt rettsak og ble dømt til fengsel. Sitter nå under lenkesoning med eletronisk kontroll. Men det var det jeg trodde også, men det finnes ingen rapport, de nektet til og med på å i det hele tatt å ha vært på min bopell. Politibetjentene som vitnet under rettsaken min nektet på alle punkter, og alle disse offentlige tjenestemennene/damene nektet under hele rettsaken på å ha vært i nærheten av min bopell. Tro det eller ei, men "de hadde ALDRI vært hos meg". Synes dette er sykt at de kan slippe unna med det, enda jeg har 2 vitner. Politiet kommer over alle, så lenge ingen nesten dødsfall hender, vistnok. Som sagt er de ekstreme her nede i Vestfold, de har stor makt.

Sitat av Ivar Vis innlegg
Har sittet flere ganger i glatten nå, og ingen av gangene var det noe stress! Det bildet du viser om politiet der, stemmer ikke helt med mitt. De har som oftest kommet med pledd når jeg ber om det, dorull har jeg fått, frokost har jeg fått (slipper som regel ut et par timer etter at jeg har spist).

Hvorvidt frokosten var god, spiller ingen rolle.

Jo de tok blodprøve av deg, og den viste positiv på weed. Det at de allerede har stoppet deg + positiv på weed gir dem faktisk rett til å ta rassia hjem hos deg, uten skriftlige dokumenter! (Ikke dette som har skjedd i din sak, men sånn skjer det etter papirene)!

TBH så tror jeg neppe du har blitt dømt for noe egentlig, og blir du det så kan du vise en dommer, papirer på dine psykiske problemer, også får du en doktor til å dokumentere det, så er det lille anfallet ditt i glattcella glemt!

Ang. rassian, ja jeg har hørt mye rart om hva visse politimenn driver med, men det er som regel ikke veldig mange av dem! Er jo en narkosak, hvor den tiltalte ble dømt for 70kg (hvis jeg husker riktig) mindre enn det han hadde, også etter å ha sonet så har han tilstått dette!

Husker nå ikke hva som skjedde med disse politimenn, men hvertfall det er alltids litt dritt hos alle statelig ansatte. Overfallsmenn som jobber med fosterbarn o.s.v. det er jo slik samfunnet funker i dag (hvertfall, det folk godtar idag)...
Vis hele sitatet...
Om du vet hvordan dette med blodprøver fungerer, så tar det minimum 3uker før de får analysert prøvene. Det tok dem faktisk 4mnd før de i det hele tatt fikk svar på om jeg var positiv på THC. Og denne razziaen skjedde mens jeg hadde mitt illebefinnende i glattcellen, og jeg tviler på at politiet har SÅ mye makt at de kan reise 4mnd fram i tid, for å så bruke det som grunnlag for en razzia.
Ockhams barberkniv. Av to mulige forklaringer som begge stiller likt, er mest sannsynlig den enkleste den riktige. Når det gjelder denne såkalte razzia'n, så har nok dama di og kompisen rullet rundt i høyet og røyket opp "godsakene" dine.
tomdebong's Avatar
Trådstarter
Vil også legge til at alt fra politiets øyne gikk på antagelser, de ANTOK at jeg var ruset, de viste ingenting før 4mnd etter denne kvelden.

Denne saken har holdt på i 2år nå og jeg er ganske sliten å lei. Jeg fikk min dom og soner nå denne dommen. Jeg har beklaget for alt det stygge jeg har sagt til betjentene under denne hendelsen i glattcellen, selv om jeg ikke husker helt hva jeg har sagt. Beklaget personlig til disse etter rettsaken var ferdig, og de sa faktisk at de ikke i det hele tatt tok seg nær av noe og at de vandt til slike spydigheter, men de sa også at det var stasjonsleder som oppfordret dem til å annmelde meg. Nå er snart denne saken ute av verden og min dom er ferdig nå en gang i juli.

Dommen aktor ville at jeg skulle få var på 45dager fengsel, men den samme historien som jeg har delt med dere her, fikk denne straffen ned til 30dager.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hvordan dette straffesystemet fungerer, men jeg liker å tro at jeg fikk overbevist dommeren litt om min sak, for min advokat ville ikke gå imot politiet.
Er vel ikke noen av disse arrestforvarerene som har brukt litt for mye makt da?
tomdebong's Avatar
Trådstarter
Sitat av juster Vis innlegg
Joda. Jeg har sans for etikk jeg og. Men til mitt forsvar har jeg da ikke gjort annet enn å kverulere rundt bruken av lover og regler. Det er ikke vanskelig å sympatisere med TS i den situasjonen han beskriver, men jeg holder meg altså til å diskutere de lovene som er aktuelle.

Kan ikke se at jeg har gjort annet galt enn å referere til lovdata der det er nødvendig og relatere det til den situasjonen TS beskriver. Dersom du blir provosert at loven er slik den er, synes jeg du skal ta det med de som lager lovene. Det er politikerne.

Selvfølgelig kan jeg forstå at du oppfatter meg som en kald og følelsesløs dust, eller "stor tosk" for å bruke dine ord. Spesielt dersom du ønsker at jeg skal dele dine sympatier med TS sin situasjon. Det gjør jeg også til en viss grad, men er en skikkelig kverulant når det kommer til jus. Derfor fremstår jeg for deg som en tosk. Og det er helt greit
Vis hele sitatet...
Jeg oppfatter deg som en realistisk person og jeg får inntrykk av du bare har god forståelse for loven Takk for innspill

Sitat av doseren Vis innlegg
Lyver han? Eller er det bare noen detaljer som ikke kom med, siden historien da hadde blitt atskillig kjedeligere å dele;
"Ble tatt for piratkjøring, hadde spor av cannabis i blodet, ble satt på glattcelle, kjeftet og truet. Politiet ransaket leiligheten min, beslagla cannabisen min. Fikk straff".

Fra spøk til revolver; det er mye som skurrer i historien til TS. At han blir tauet inn for å ikke klare å telle fra 1-30 høres noe usannsynlig ut, særlig hvis han klarte 30-1. Denne type tester er heller ikke så veldig vanlige i Norge, politiet baserer seg hovedsaklig på utåndingstest for promille, og ellers observasjon som tyder på rusmiddelbruk.
At han blir satt inn til tross for påstand om klaustrofobi kan nok stemme. Politiet har en plikt til å observere den innsatte, og vurdere dennes tilstand underveis. De kan da velge å kontakte lege dersom den innsatte ser ut til å behøve det. Med mindre man bærer med seg papirer på en tilstand, f.eks. epileptikere vil som oftest ha dette, kommer man sjelden langt med å påberope seg en sykdom. Rett og slett fordi man ellers aldri ville få satt noen på glattcelle...

Retten til å varsle gjelder så vidt jeg husker først når man er siktet og pågrepet, men ikke når man settes på glattcelle. Man har heller ikke rett til bistand av advokat før man får status som siktet i en sak. Uansett slår loven fast at man skal ha mulighet til å varsle pårørende innen to timer, altså ikke før man settes inn. I dette tilfellet ble samboeren uansett underrettet i forbindelse med ransakelsen.

En ransakelse som jo også fremstår som spesiell (med mindre det faktisk var en razzia, da hadde den muligens ingenting med pågripelsen å gjøre.) At politiet så samboeren din toppløs var jo dumt, men hvis du ikke vil at det skal skje får du be henne sove med overdel når det oppbevares ulovlige substanser i leiligheten. Dersom du faktisk viste spor av påvirkning har politiet skjellig grunn til å ransake leiligheten. Så skal det sies at de vanligvis ikke sprenger dørene, og i så fall hadde jo samboeren din full anledning til å ta på seg en t-skjorte før hun åpner. Politiet trenger ikke å ha ransakelsesordren skriftlig når de kommer på døra, det er nok at den er avklart muntlig med en jurist.
I samme slengen, på hvilket grunnlag hevder du at ransakelsen ikke ble rapportert? Om den ikke ble tatt opp i rettsaken kan skyldes tre ting. Enten at det faktisk var en razzia, leiligheten din var kanskje mistenkt brukt til oppbevaring av narkotika og politiet gikk tilfeldigvis til aksjon samtidig som du ble taua for piratkjøring i påvirket tilstand. Da har ikke nødvendigvis sakene noe med hverandre å gjøre. Eller den ble ransaket, men resultatet var ikke egnet til å påvirke saken, så den ble aldri lagt frem av aktoratet. Hvis ikke du og forsvareren din tar den opp blir det lite å spore av den i en rettsak. Det tredje alternativet er jo at samboeren og kompisen din røyka opp weeden, og dikta opp en ransakelse for å forklare hvor den forsvant.

Til sist, siden du sier du er dømt for trusler har du jo vært gjennom en rettsak. Og i den anledning også hatt tilgang på advokat. Jeg må medgi at jeg da finner det veldig spesielt at ikke historien din har vært lagt frem i retten, eller at advokaten har bistått deg i forhold til en anmeldelse til Spesialenheten.
For at dette skal henge på greip hele veien har politi og jurist vært uredelige og korrupte, forsvareren din en ubrukelig tosk eller i ledtog med politiet, dommeren korrupt og ankenemda til lagmannsretten udugelige (jeg antar du anket hvis dommen er så feil som du påstår.)
Vis hele sitatet...
De braste inn, min samboer sov, de vekket henne i SENGA MED LOMMELYKT!

DET FINNES INGEN RAPPORT ELLER NOEN ANNEN FORM FOR INFO OM AT DE I DET HELE TATT HAR VÆRT PÅ MITT BOPELL, NOEN GANG!!

Sitat av xherzol66 Vis innlegg
Vell politiet er vi vell alle enige om at vi burde ha dem, men det er en del ting dem kunne skjerpet seg med. Synd du måtte oppleve dettte.. Går det ikke ann og annmelde slikt? Det er sikkert andre politi som tar dette serriøst. Eg personleg begynner og bli litt lei. Eventuelt en venn av meg blei stoppet på moped berre fordi politiet vet han har venner som driver med narkotika og slikt.. Altså en anna gong når meg og nokon venner sitter utanfor bunnpris, kommer politiet bort og begynne og prate om vi gjør noko gale.. greit nokk dei snakker litt med oss.. men eg trur serr dei ikke hadde noko bedre og gjer den dagen..

Og så til det eg reagerte mest på, var på en fest hoss en kompis, når den ene der hadde fått i seg litt for mykkje og begynnte og bli voldeleg, eg og nokon andre bestemte oss for og gå, når vi skulle til og gå på bussen gjekk han også på den, vi tenkte det var best for han og ikke bli med, så meg og dei andre ventet ute med han.

Det var då han ble extra sur, han begynnte og rope til noen jenter eg kjennte, og slo etter nokon av hans egne beste venner. Det var då vi tenkte vi skulle ha ringt til politiet.
Så vi gjorde dette og dei kom.
Vennen min som var berusa sprang når han såg dei komme.
Til slutt tok dei han og kasta hann inn i bilen,
det var no dei kom bort til meg og spurte ka som hadde skjedd.
Eg forklarte helt rolig ka som hadde skjedd, men dei sa berre at eg skulle sette meg ned.
Eg sa bakken var våt.. Så eg satt meg ikke ned, av en elle anna grunn trur eg dei pepper spraya meg i munnen..
Eg mener, ka faen? Eg virka no ikke våldelig.. Uansett når eg spytta det ut og fortsette og forklare så roa ho politi dama seg ned og hørte på meg..

Så eg er då 16 år gammel. Eg forklarte at foreldrene mine kom til og klikke viss dei fortalte noko om dette til dem.
Dei lovte og akuratt dette husker eg godt! Dei sa dei ikke skulle sei noko viss eg sammarbeide...

Og gjett ka mamma sa til meg når eg sto opp dagen etterpå?

Vell.. Det er klart at politi må man ha,
MEN Det er HEILT KLART en god del ting dei kan skjerpe seg godt på!!



Eg skal ikke sei du tar feil, og ja han kan ha funne på noko/utelatt detaljer
MEN
det kan også vere sannt.. tru meg dei finnes også slike politi
Vis hele sitatet...
Dette møtet med politiet du har hatt virket ganske villt Oo
Det er skummelt og ergerlig at noen tjenestemenn utnytter den makten de har :/

Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Ockhams barberkniv. Av to mulige forklaringer som begge stiller likt, er mest sannsynlig den enkleste den riktige. Når det gjelder denne såkalte razzia'n, så har nok dama di og kompisen rullet rundt i høyet og røyket opp "godsakene" dine.
Vis hele sitatet...
Du burde håpe at vi aldri møtes.. men navn er notert.
Da har jeg bare et par siste spørsmål angående denne razziaen;
- Var døren slått inn, eller sto den ulåst?
- Var det tegn til at politiet har vært i leiligheten, eller er det bare noe du er fortalt?

På bakgrunn av kontrollen politiet gjorde når du ble stoppet hadde de grunnlag for å ta deg med til blodprøve for å sjekke påvirkning av rusmidler. På dette grunnlaget vil de også ha nok til å kunne foreta en ransakelse da det er berettiget mistanke, selv om de ikke har fått svar på blodprøven.
Så kommer da igjen det springende punktet. Dersom døren ikke er låst har politiet anledning til å gå inn uten å banke på. Under visse omstendigheter kan de også slå inn døren. At de dermed risikerer å komme uforvarende over toppløse damer eller par som har seg er slikt som kan skje. Så lenge de opptrer hensynsfullt gjør de ikke noe galt, men de vil sjelden slippe noen av syne før de har gjort seg ferdig med sine undersøkelser. Det sier seg vel også selv at de ikke går ut av et rom de ikke har sjekket og lukker døren mens hun kler på seg...

Dog pleier det å være ganske synlig dersom politiet har ransaket leiligheten på jakt etter stoff. De vil stort sett gå gjennom skuffer og skap, og oppryddingen må du stå for selv. Dersom du kom hjem til strøken leilighet med hel dør er det desverre mye som tyder på at weeden forsvant et annet sted enn med Konrad.
Sitat av tomdebong Vis innlegg
Du burde håpe at vi aldri møtes.. men navn er notert.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt, spar deg for idiotiske trusler. Det er bare patetiske fjols som sitter bak et tastatur og truer folk.
tomdebong's Avatar
Trådstarter
Slike uttalelser som du kom med der kan du holde langt unna! Blir kvalm av slike folk som deg faktisk. Det er ingen trussel jeg kom med, men heller en provaksjon! merket jeg ble rimelig irritert der Frankenweenie. Hva får deg egentlig til å si noe slikt?

Sitat av doseren Vis innlegg
Dog pleier det å være ganske synlig dersom politiet har ransaket leiligheten på jakt etter stoff. De vil stort sett gå gjennom skuffer og skap, og oppryddingen må du stå for selv. Dersom du kom hjem til strøken leilighet med hel dør er det desverre mye som tyder på at weeden forsvant et annet sted enn med Konrad.
Vis hele sitatet...
Jeg lukker meg selv ute fra denne tråden, maken til folk! Skal tenke meg om 2 ganger før jeg deler en slik historie på ett forum igjen.
Tar meg sikkert nær av to 15åringer nå, men allikevel..

BTW. Frankenweenie, jeg har sett på dine tidligere innlegg, du har virkelig en negativ personlighet du.
Sist endret av tomdebong; 15. juni 2011 kl. 13:49.
Jeg kan trøste deg med at det ikke er noen 15 åring du tar deg nær av.

Slik du selv fremstiller det er bevisene for at politiet gjennomførte en udokumentert razzia i leiligheten din begrenset til at weeden var borte mens kompisen og samboeren din hevder at politiet kom mens de sov. De har da låst opp døra, vekket samboeren din, tatt weeden og dratt uten å røre noe annet.

Jeg må vel si at det kan spørres hvem som er 15 åringen her...
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av tomdebong
Jeg følte at alt bare bøyde seg rundt meg og alt ble svart. Jeg hadde vist klikket.

Etter et døgn i denne cellen var jeg helt utslitt etter gjentatte illebefinnende tilstander og mye desperasjon. Jeg hadde vistnok truet alt som kom i nærheten av meg og politiet lekte med meg og lo hele natten, maken til syke mennesker!
Vis hele sitatet...
Så du blacket ut og gikk amok, men du husker at de lekte med deg og lo av deg hele natten? Der er det noe som skurrer.

Hvor gammel er du forresten?
Det som virker minst sannsynlig her er at politiet i det hele tatt har vært hos deg. Kanskje du heller burde spørre kompisen og dama di litt mer enn å være så bastant på at politiet er korrupte? Sier ikke du har blitt behandla rettferdig utfra hva du har skrevet, men at politiet lyver i en rettsak om at de har vært hjemme hos deg finner jeg svært usannsynlig, spesielt for så lite som du beskrev.
TS: Hvorfor hisser du deg opp? Du får hjelp her. Du er nok litt for naiv og godtroende.

Hvis kjæresten og vennen din var i leiligheten din, mens det ble funnet cannabis der, så ville de også blitt arrestert, med mindre de lekte helt dumme og sa rett ut at dette var ditt og ingen andres, dette hadde de aldri sett før engang.
Sist endret av HippiRødstrømpe; 15. juni 2011 kl. 16:31.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Forøvrig er det bare piss at de kan hevde at du har 1,5 promille etter å ha røyket cannabi, men slik er det, man får ikke gjort noe serlig med det. Uansett hvor fjern du blir, så er det aldri så ille at det utgjør en fare for andre, så lenge du bruker litt tid på å venne deg til å kjøre i en slik tilstand. Har du gjort det, så er det tryggere å kjøre fordi du blir mer rolig og avslappet og følger bedre med.
Vis hele sitatet...
For noe sludder! Cannabis har en rekke effekter som kan svekke brukerens evne til å føre motorvogn i trafikken.
Sitat av Wikipedia
The subjective experience induced by imbibing in cannabis use can be considered stimulatory and yet also sedative or depressant, while also having markedly mild psychedelic and even disassociative characteristics. Some effects may include a general alteration of conscious perception, disruption of linear memory and paranoia or anxiety. Anxiety is the most commonly reported side effect of smoking marijuana. Between 20 and 30 percent of recreational users have experienced anxiety and/or panic attacks after smoking cannabis. At higher doses, effects can include altered body image, auditory and/or visual illusions, pseudo-hallucinatory or (rarely, at very high doses) fully hallucinatory experiences, and ataxia from selective impairment of polysynaptic reflexes.
Vis hele sitatet...
Som sagt, dette er effekter som kan påvirke kjøring negativt. Som om ikke det var nok, har Wikipediaartikkelen en egen del om cannabis og bilkjøring!
Sitat av Wikipedia
The effects of cannabis on laboratory-based tasks show clear impairment with respect to tracking ability, attention, and other tasks depending on the dose administered. Both simulation and road trials generally find that driving behavior shortly after consumption of larger doses of cannabis results in:
- increased variability in lane position (such as taking a curve too tightly or too loosely).
- longer decision times, leading to slower responses to driving situations

Kelly, Darke and Ross[38] show similar results, with laboratory studies examining the effects of cannabis on skills utilised while driving showing impairments in tracking, attention, reaction time, short-term memory, hand-eye coordination, vigilance, time and distance perception, and decision making and concentration.
Vis hele sitatet...
Kilde
Ja, er selvsagt fullt klar over det, men poenget var at jeg synes det er urimelig at de setter en slags promille på cannabis. Når noen har 1,5 i promille via alkohol, så er de dritings omtrent. Jeg personlig får ca. 0,5 i promille av en sixpack, målt med Politiets utstyr rundt 2 timer etter siste inntak(Kun målt en gang, mye mulig det ville vært et helt annet resultat om testet igjen). For meg ville altså 18 øl tilsvart en promille på 1,5. Da sier det seg selv at du ikke setter deg inn i en bil og kjører rundt. Når noen høyst profesjonelle og seriøse hevder at man kan ha en promille tilsvarende 1,5 av å ha røyket cannabis (Som nevnt skjedd i mitt tilfelle også, da var det rundt 1 promille, hørt om andre enn TS også) da er det et par feil et eller annet sted. Formulerte meg nok feil.. Mener ikke at man blir tryggere i trafikken av å røyke, men at med litt erfaring, så ser jeg ikke den helt store faren sammenlignet med alkohol. Det er utallige andre ting enn cannabis som nedsetter konsenstrasjon og reaksjonsevne mer, som er mer vanskelig å straffe, som f.eks å kjøre når du er trøtt eller sliten, eller rett og slett kjøre når du er forbannet og frustrert.
Man kan GLATT sammenligne det å bli behandlet av uedle (merk, uedle, de fleste har faktisk et snev av fornuft) som å bli voldtatt. Jeg hater tanken på at et annet menneske skal kunne bestemme, slå og tvinge meg til å gjøre ting det mener er riktig. Spesielt når dette fører med seg å sitte låst inne på ei celle. Denne historien høres ut som et sant mareritt, og med korrupsjonen på toppen av det hele....herregud, hva kan man gjøre?
Sitat av tomdebong Vis innlegg
Vil også legge til at alt fra politiets øyne gikk på antagelser, de ANTOK at jeg var ruset, de viste ingenting før 4mnd etter denne kvelden.
Vis hele sitatet...
Og? Forventer du at det norske politiet skal være tankelesere og klarsynte? Det er klart de ikke kan VITE at du er ruset før etter blodprøven...

Sitat av cryo Vis innlegg
Jeg hater tanken på at et annet menneske skal kunne bestemme, slå og tvinge meg til å gjøre ting det mener er riktig. Spesielt når dette fører med seg å sitte låst inne på ei celle.
Vis hele sitatet...
Du får oppføre deg slik at dette ikke blir nødvendig, da vet du, så har du ikke noe å frykte.

Helt seriøst, alle som tror at to tjenestemenn gidder å risikere jobben og mulig fengselsstraff for å stjele noen gram med hasj i vitners nærvær(!) må seriøst trappe ned på røykinga.
Du får oppføre deg slik at dette ikke blir nødvendig, da vet du, så har du ikke noe å frykte.

Høres ut som politiet selv du. Som sagt så er de fleste greie, men det skal alltid være noen som får ståpikk av å kue andre, selv uten grunn.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Ja, er selvsagt fullt klar over det, men poenget var at jeg synes det er urimelig at de setter en slags promille på cannabis. Når noen har 1,5 i promille via alkohol, så er de dritings omtrent. Jeg personlig får ca. 0,5 i promille av en sixpack, målt med Politiets utstyr rundt 2 timer etter siste inntak(Kun målt en gang, mye mulig det ville vært et helt annet resultat om testet igjen). For meg ville altså 18 øl tilsvart en promille på 1,5. Da sier det seg selv at du ikke setter deg inn i en bil og kjører rundt. Når noen høyst profesjonelle og seriøse hevder at man kan ha en promille tilsvarende 1,5 av å ha røyket cannabis (Som nevnt skjedd i mitt tilfelle også, da var det rundt 1 promille, hørt om andre enn TS også) da er det et par feil et eller annet sted. Formulerte meg nok feil.. Mener ikke at man blir tryggere i trafikken av å røyke, men at med litt erfaring, så ser jeg ikke den helt store faren sammenlignet med alkohol. Det er utallige andre ting enn cannabis som nedsetter konsenstrasjon og reaksjonsevne mer, som er mer vanskelig å straffe, som f.eks å kjøre når du er trøtt eller sliten, eller rett og slett kjøre når du er forbannet og frustrert.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at denne omregningen ikke nødvendigvis er presis hva nedsatt kjøreevne angår (jeg vet ikke hvordan omregningen skjer og hva slags forskning, metoder eller tankegang som ligger til grunn for den), men det er forsåvidt ikke relevant her, da omregningen kun gjøres for å beregne straff og man strengt tatt ikke straffes for hvor nedsatt kjøreevnen er (direkte), men hvor mye man har tatt av et gitt rusmiddel.

Hvis man skal basere straff på den enkeltes kjøreegenskaper i "gjerningsøyeblikekt" måtte jo alle som ble tatt for kjøring i ruset tilstand få testet sine kjøreegenskaper individuelt. Her ville det poppet frem en bråte individuelle forskjeller og dette ville f. eks. medføre at de som i utgangspunktet var dårligere bilister ville straffes hadere enn de som i utgangspunktet var gode. Derfor har man satt faste grenser for å regne ut straff (ikke for å nøyaktig beskrive graden av nedsatt kjøreevne).
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg er enig i at denne omregningen ikke nødvendigvis er presis hva nedsatt kjøreevne angår (jeg vet ikke hvordan omregningen skjer og hva slags forskning, metoder eller tankegang som ligger til grunn for den), men det er forsåvidt ikke relevant her, da omregningen kun gjøres for å beregne straff og man strengt tatt ikke straffes for hvor nedsatt kjøreevnen er (direkte), men hvor mye man har tatt av et gitt rusmiddel.

Hvis man skal basere straff på den enkeltes kjøreegenskaper i "gjerningsøyeblikekt" måtte jo alle som ble tatt for kjøring i ruset tilstand få testet sine kjøreegenskaper individuelt. Her ville det poppet frem en bråte individuelle forskjeller og dette ville f. eks. medføre at de som i utgangspunktet var dårligere bilister ville straffes hadere enn de som i utgangspunktet var gode. Derfor har man satt faste grenser for å regne ut straff (ikke for å nøyaktig beskrive graden av nedsatt kjøreevne).
Vis hele sitatet...
For ikke å glemme de som burde vært straffet for å kjøre selv i edru tilstand.

For min egen del ville jeg følt meg langt tryggere om jeg kjørte bil etter 8-10 halvlitere enn etter en liten joint. Cannabis gjør meg uggen, ukonsentrert og jeg sliter med å se klart...
Sitat av doseren Vis innlegg
For min egen del ville jeg følt meg langt tryggere om jeg kjørte bil etter 8-10 halvlitere enn etter en liten joint. Cannabis gjør meg uggen, ukonsentrert og jeg sliter med å se klart...
Vis hele sitatet...
Dette er jo fordi folk er forskjellige...noen blir fort drita, noen tåler ikke cannabis.... Hvorfor ikke legge opp til beruselsessertifikat? Viss man består prøven med 0.5 i promille så har man lappen for å kjøre med 0.5 i promille

Det virker som om lovene er satt opp for formula 1 sjåfører...
Sitat av cryo Vis innlegg
Du får oppføre deg slik at dette ikke blir nødvendig, da vet du, så har du ikke noe å frykte.

Høres ut som politiet selv du. Som sagt så er de fleste greie, men det skal alltid være noen som får ståpikk av å kue andre, selv uten grunn.
Vis hele sitatet...
Dersom TS ikke hadde kjørt piratdrosje i ruset tilstand, ville ikke noe av dette skjedd. Personlig, er jeg stor tilhenger av at politiet huker tak i rusede piratdrosjesjåfører. Forøvrig finner jeg sammenligningen din av en natt på glattcelle med voldtekt kvalmende.
Etter min viten sitter THC i blodet i en måned, du kan ikke mene at en person er RUSET PÅ CANNABIS fordi han har det i blodet? Rusen sitter i ca 3-4 timer, men det påvises i blodet i som sagt rundt en måned. Jeg sammenlignet aldri "en natt på glattcelle", hvor enn koselig du får det til å høres ut med voldtekt, men det at andre personer HAR LOV til å utøve VOLD mot min person.

Jeg synes hele saken er forkastelig, håper det går ann å finne et system som faktisk fanger opp slike saker og gjør noe med dem. Hvordan er det med straff for offentlige tjenestemenn? Burde være X10, da disse har makten som de har..
Sitat av cryo Vis innlegg
Etter min viten sitter THC i blodet i en måned, du kan ikke mene at en person er RUSET PÅ CANNABIS fordi han har det i blodet?
Vis hele sitatet...
Ikke bare jeg som mener det, tjenestemennene som straks fattet mistanke og tauet ham inn, samt Rettsmedisinsk institutt:

Sitat av tomdebong Vis innlegg
Jeg har brukt ekstremt mye cannabis daglig i mange år, men var nykter da dette skjedde. Det som sjokkerte meg da var at blodprøven viste et THC-nivå som tilsvarte over 1,5 i promille! oO
Vis hele sitatet...

Sitat av cryo Vis innlegg
Jeg sammenlignet aldri "en natt på glattcelle", hvor enn koselig du får det til å høres ut med voldtekt, men det at andre personer HAR LOV til å utøve VOLD mot min person.
Vis hele sitatet...
OK, så det du klager over, er faktisk at vi lever i et samfunn der vi har satt bort maktutøvelsen nødvendig for å opprettholde samfunnet til individer med spesiell godkjenning og utdannelse. Det du sier, er med andre ord at når du går bortover gata en lørdagskveld og får deg en på trynet, vil du ha deg frabedt at politiet (disse "uedle" som HAR LOV til å utøve vold mot noens person) kommer og legger angriperen i bakken? Eller er du kun motstander av at politiet har lov til å bruke makt mot deg? Nå er jeg virkelig interessert i å høre resonementet ditt.

Forøvrig kan du jo tenke litt over det faktum at en god del krav til egen adferd skal oppfylles før politiet har rett til å bruke makt mot deg.
Forstår at du virkelig går inn for å krangle...

Jeg sier igjen; Som sagt så er de fleste greie, men det skal alltid være noen som får ståpikk av å kue andre (her kommer det med lov i hånd, og at de har mulighet inn, skjønner?), selv uten grunn.

Jeg liker ikke at andre mennesker skal kunne ha lov til å gjøre slike ting, i tilfeller der det åpenbart ikke er nødvendig. Og jeg mener å huske at det var en tråd for en stund siden hvor det kom frem hvor tragisk dårlig oppfølgingsorganet for klager mot politi fungerer.
Sitat av cryo Vis innlegg
Man kan GLATT sammenligne det å bli behandlet av uedle (merk, uedle, de fleste har faktisk et snev av fornuft) som å bli voldtatt. Jeg hater tanken på at et annet menneske skal kunne bestemme, slå og tvinge meg til å gjøre ting det mener er riktig. Spesielt når dette fører med seg å sitte låst inne på ei celle. Denne historien høres ut som et sant mareritt, og med korrupsjonen på toppen av det hele....herregud, hva kan man gjøre?
Vis hele sitatet...
Hvordan har denne korrupsjonen foregått? Har politmannen eller politiet oppnådd en privat fordel eller belønning i denne saken? Mener du feks at de har tatt narkotikaen og solgt denne?
Har du lest hele tråden? Jeg tar utgangspunkt i at det som tomdebong forklarer faktisk skjedde. Om flere politimenn er ute på faenskap og velger å holde kjeft om det....who's gonna know?
Hvorfor er det alltid personer på kant med loven som har trøbbel med politiet?
Sitat av elpa Vis innlegg
Hvorfor er det alltid personer på kant med loven som har trøbbel med politiet?
Vis hele sitatet...
Som du selv kan se, så er det et relativt lite slingringsmonn her i samfunnet, når man kan gjøre en helt grei og "normal" person om til en såkalt kriminell. Som Ayn Rand(ikke min favoritt filosof på noen måte) sier, at jo flere lovlydige borgere det er, jo flere lover vil oppstå, irrasjonelle eller ei.

Hva er det Staten tjener penger på? Eller hva er det Staten har som ingen andre har? Det er makt, dermed er politiet og millitæret viktige inntektskilder, de er håndhevere, og uten de så ville enhver lov vært uten konsekvens, dermed uvirksom.

Det er ikke kriminelt å kjøre personer rundt for småpenger og det er heller ikke kriminelt å røyke en plante som vokser opp fra moderjord, uansett hvilken plante det er. Er det slik botanisk rasisme eller? Det som er kriminelt her er å la være å betale skatt, altså å kjøre Taxi svart. At Cannabis er ulovlig har ingenting å gjøre med at det potensielt kan være skadelig ved misbruk, men at som sagt, Staten tjener på det, på mange områder som jeg ikke trenger å gå inn på flere ganger.

Så kan dere jo si i det uendelige, hvor dumme disse personene er som bryter loven. Er man egentlig dum, hvis man gjør noe som du vet de negative konsekvensene av? Det mener jeg kommer helt ann på hva det gjelder, og da mener jeg at denne saken er en ikke-sak. Hva som har skjedd TS er direkte urettferdig og det er farlig å behandle personer som i utgangspunktet er gode mennesker på denne måten. Dette er hans første møte med makten og systemet på den "gale siden", og jeg tror han nå bygger seg opp et sinne innvendig, nettopp over en høyst urettferdig behandling, og da kan vi begynne å snakke om hvordan vårt samfunn skaper sosiale avvik, gjerne kalt kriminelle og narkomane, og dette er det absolutt ingen som tjener noe som helst på i forhold til hvordan disse personene egentlig er og hvordan de kunne ha bidratt i samfunnet på andre måter enn å fø på offentlige etater. Denne situasjonen kan veldig lett være frøet som kan spire seg til å virkelig bli noe som skader samfunnet.

Når man støter mennesker ut av samfunnet på denne måten, hvordan kan man forvente at de skal føye seg, bare de blir straffet nok? Jeg tror ikke politikere er dumme, og da tror jeg også de ser dette selv, men fortsatt gjør de ikke noe med det. Da betyr det at STATEN, at SYSTEMET, tjener på det. En annen grunn i tillegg kan også være at slike forslag om f.eks avkriminalisering av narkotika, ville de kunne tapt mange stemmer på. For de uvitende er det akkuratt som å si at det plutselig er greit med narkotika, noe det ikke er, men man må se på realitetene her og innse legaliseringens enorme fordeler kontra denne kriminaliseringen av i utgangspunktet normale og oppegående, gode mennesker.

Arbeid 8 - 15 hver dag, betal uendelige skatter og avgifter, følg loven til punkt og prikke og du vil ikke ha noen problemer med staten. Det er punkt 1. Punkt 2; gjør kun det som er sosialt akseptabelt og politisk korrekt, da vil du ikke bli utstøtt av samfunnet.

Er det noe du er dypt uendig i, gjerne med en VELDIG god grunn, da er du stokk dum.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Som du selv kan se, så er det et relativt lite slingringsmonn her i samfunnet, når man kan gjøre en helt grei og "normal" person om til en såkalt kriminell. Som Ayn Rand(ikke min favoritt filosof på noen måte) sier, at jo flere lovlydige borgere det er, jo flere lover vil oppstå, irrasjonelle eller ei.

Hva er det Staten tjener penger på? Eller hva er det Staten har som ingen andre har? Det er makt, dermed er politiet og millitæret viktige inntektskilder, de er håndhevere, og uten de så ville enhver lov vært uten konsekvens, dermed uvirksom.

Det er ikke kriminelt å kjøre personer rundt for småpenger og det er heller ikke kriminelt å røyke en plante som vokser opp fra moderjord, uansett hvilken plante det er. Er det slik botanisk rasisme eller? Det som er kriminelt her er å la være å betale skatt, altså å kjøre Taxi svart. At Cannabis er ulovlig har ingenting å gjøre med at det potensielt kan være skadelig ved misbruk, men at som sagt, Staten tjener på det, på mange områder som jeg ikke trenger å gå inn på flere ganger.

Så kan dere jo si i det uendelige, hvor dumme disse personene er som bryter loven. Er man egentlig dum, hvis man gjør noe som du vet de negative konsekvensene av? Det mener jeg kommer helt ann på hva det gjelder, og da mener jeg at denne saken er en ikke-sak. Hva som har skjedd TS er direkte urettferdig og det er farlig å behandle personer som i utgangspunktet er gode mennesker på denne måten. Dette er hans første møte med makten og systemet på den "gale siden", og jeg tror han nå bygger seg opp et sinne innvendig, nettopp over en høyst urettferdig behandling, og da kan vi begynne å snakke om hvordan vårt samfunn skaper sosiale avvik, gjerne kalt kriminelle og narkomane, og dette er det absolutt ingen som tjener noe som helst på i forhold til hvordan disse personene egentlig er og hvordan de kunne ha bidratt i samfunnet på andre måter enn å fø på offentlige etater. Denne situasjonen kan veldig lett være frøet som kan spire seg til å virkelig bli noe som skader samfunnet.

Når man støter mennesker ut av samfunnet på denne måten, hvordan kan man forvente at de skal føye seg, bare de blir straffet nok? Jeg tror ikke politikere er dumme, og da tror jeg også de ser dette selv, men fortsatt gjør de ikke noe med det. Da betyr det at STATEN, at SYSTEMET, tjener på det. En annen grunn i tillegg kan også være at slike forslag om f.eks avkriminalisering av narkotika, ville de kunne tapt mange stemmer på. For de uvitende er det akkuratt som å si at det plutselig er greit med narkotika, noe det ikke er, men man må se på realitetene her og innse legaliseringens enorme fordeler kontra denne kriminaliseringen av i utgangspunktet normale og oppegående, gode mennesker.

Arbeid 8 - 15 hver dag, betal uendelige skatter og avgifter, følg loven til punkt og prikke og du vil ikke ha noen problemer med staten. Det er punkt 1. Punkt 2; gjør kun det som er sosialt akseptabelt og politisk korrekt, da vil du ikke bli utstøtt av samfunnet.

Er det noe du er dypt uendig i, gjerne med en VELDIG god grunn, da er du stokk dum.
Vis hele sitatet...
Nå føler jeg at Kongeriket Norge får ganske mye kritikk uten at noen forsvarer det samfunnet vi lever i.

Staten har ingen interesse av å gjøre en normal person til en kriminell. Det er en tapssituasjon for staten. Det koster faktisk flesk å ha folk i buret. Det jeg føler at grunnen til at staten har kriminalisert Cannabis er jo fordi de setter en norm, og normen er. Vi vil ikke at folk skal ruse seg på Cannabis. Jeg skal ikke argumentere hvorfor. Men slik er det.

Norge vil ikke at befolkningen skal røyke cannabis. Ergo, Cannabis er ført opp som er narkotikum i legemiddelloven.

Det forundrer meg at du sier at politiet og forsvaret er en inntektskilde for staten. Jeg ville heller sagt at de var en STOR utgiftspost for Norge. Inntektskilden til Norge er de mange godene vi har fått iform av olje,gass,fisk og industri. Dette er Norges inntektskilder.

Det er korrekt at politiet er håndhevere og har makt. Politiet er de eneste som har hjemmel i lov til å utøve makt mot sine innbyggere i fredstid. Dette er nødvendig for å faktisk kunne ha en fungerende samfunn der borgerne er trygge og kan leve i et sivilisert samfunn.

Bryter du en av normene (lov) så vil du få en reaksjon iform av straff. Straff er en onde som staten påfører deg for din handling.
Du må betale med frihetsberøvelse eller økonomisk tap for det du har gjort.

Formålene med enhver lov er enkelt:

1. Individualpreventive virkning
2. Avskrekke gjerningsmannen
3. Allmennpreventive virkning
4. Avskrekke andre

Jeg kan skjønne hvorfor noen føler at lover er urettferdige. Men prøv å se helheten i det og se det ifra et større perspektiv enn utifra din egen gruppe.

Det kan hende at cannabis blir legalisert og det kan også hende at det er ulovlig i de neste 1000 årene. Det vet vi ikke. Forhold deg til nåværende lovverk. Velger du å bryte normen som staten setter så øker sannsynligheten at staten vil påføre deg et onde og straffe deg.

Og hey, liker du det ikke så hindrer ingen deg i å flytte. (VG kommentar)
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
det er heller ikke kriminelt å røyke en plante som vokser opp fra moderjord, uansett hvilken plante det er.
Vis hele sitatet...
Eh, jo, det er det. Skjønner ikke helt hvor du vil hen med slike "påstander"?
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
At Cannabis er ulovlig har ingenting å gjøre med at det potensielt kan være skadelig ved misbruk, men at som sagt, Staten tjener på det,
Er det noe du er dypt uendig i, da er du stokk dum.
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg har lest flere av innleggene dine og synes du kommer med mye bra. Men her falt jeg av.

Jeg må nok være stokk dum. Jeg klarer ikke helt å forestille meg at grunnlaget for statens kriminalisering av narkotika er at de ser på det som en god inntektskilde.

Jeg vil gjerne se et lite regnestykke over hvordan du mener staten går i pluss ved å kriminalisere narkotika. Dersom du mener at det staten får inn i bøteinntekter overgår utgifter til politi, påtale, analyse (Kripos og FHI), forebyggende tiltak, helseutgifter, psykisk ettervern osv, vil jeg gjerne se hvor du har tallene dine fra. Egen fantasi i hasjrus kvalifiserer ikke.

Sett inn de nødvendige variabler for å få denne formelen til å gå opp:
Bøteinntekter > totale sosiale utgifter knyttet til narkotika
Superlurker
merulz's Avatar
At (nyutdannede) betjenter kan være firkantet er for meg ingen nyhet. Men av en eller annen grunn tar jeg alltid disse historiene på nFF om "jeg var en sølvgutt, politiet mobbet meg for absolutt ingen grunn" med en stor pose salt. Jeg kjenner ikke TS og vet absolutt ikke hvordan dialogen mellom TS og politiet har vært, men jeg nekter å tro at TS aldri sa noe for å styrke en viss mistanke.
Sitat av juster Vis innlegg
Hei. Jeg har lest flere av innleggene dine og synes du kommer med mye bra. Men her falt jeg av.

Jeg må nok være stokk dum. Jeg klarer ikke helt å forestille meg at grunnlaget for statens kriminalisering av narkotika er at de ser på det som en god inntektskilde.

Jeg vil gjerne se et lite regnestykke over hvordan du mener staten går i pluss ved å kriminalisere narkotika. Dersom du mener at det staten får inn i bøteinntekter overgår utgifter til politi, påtale, analyse (Kripos og FHI), forebyggende tiltak, helseutgifter, psykisk ettervern osv, vil jeg gjerne se hvor du har tallene dine fra. Egen fantasi i hasjrus kvalifiserer ikke.

Sett inn de nødvendige variabler for å få denne formelen til å gå opp:
Bøteinntekter > totale sosiale utgifter knyttet til narkotika
Vis hele sitatet...
Det var ironi, jeg siktet til posten jeg quotet. Han ser tydeligvis på de som "stokk dumme", og da er man visst det da, hvis man ikke følger systemet til punkt og prikke og er en regelrytter.
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
For å oppklare litt;
Politiets rolle er å beskytte maktinnehaverne uansett hva. De er ikke der for å beskytte meg og deg. Politiet fjerner ifh. loven uønskede personer, kortvarig og langvarig. F.eks: det var ikke tyskerne som kom til Norge og sendte bort norske jøder, det var norsk politi under norsk kommando underlagt tysk kommando som gjorde det. Politiet som sagt, beskytter de som har makten og selve yrket tiltrekker seg personer som nyter å plage og "ta" andre medmennesker. Så nei, stoler ikke på de, det er også faktisk slik at dersom du kommer i kontakt med de så STRAFFER det seg å være oppriktig. Lyver du ugjennomskuet kommer du mye bedre ut av en allerede dårlig situasjon.
Vis hele sitatet...
Ok, så når noen har brutt seg inn hos deg og du ringer politiet, hvorfor møter de opp på døren din med en åstedsgransker? Fordi den ene tyven som faktisk fikk hetta av alarmen før han tok noe kommer til å gjøre skade på maktinnehaverne også? Det TS gjorde "røyket mye daglig" holder også liv i en næring og kan faktisk(om ikke nå) utgjøre en fare for andre trafikanter. Jeg stoler fult og helt på politiet, men det kan jo hende at TS har blitt utsatt for veldig urettferdig behandling, og det er selvfølgelig uakseptabelt. Men jeg kan faktisk ha forståelse for dommeren som stoler på politimenn enn en som røyker daglig i en ord mot ord sak.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Det var ironi, jeg siktet til posten jeg quotet. Han ser tydeligvis på de som "stokk dumme", og da er man visst det da, hvis man ikke følger systemet til punkt og prikke og er en regelrytter.
Vis hele sitatet...
Hehe... Ok. Jeg begynte å lure litt nemlig. Tok den ikke med én gang. Mulig jeg begynner å bli gammel. D'oh
tomdebong's Avatar
Trådstarter
Dette forumet skuffer meg svært mye nå, er det virkelig så mange slaver av systemet her.. Det å tenke selv, og leve slik dere selv vil leve, det finnes nok ikke innen deres tankegang. Vi lever i ett samfunn hvor politikk blir misforstått som politikk, hvor det man hører på nyhetene blir misforstått som nyheter, de fleste er manipulerte til å tro det dere vil tro, dere tørr rett å slett ikke å bevege dere ut på det nullvitende område man kaller verden og dens filosofi og natur. Bare vent til den ene dagen kommer, og dere vil kanskje, om dere er heldige, forstå.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av tomdebong Vis innlegg
Dette forumet skuffer meg svært mye nå, er det virkelig så mange slaver av systemet her.. Det å tenke selv, og leve slik dere selv vil leve, det finnes nok ikke innen deres tankegang. Vi lever i ett samfunn hvor politikk blir misforstått som politikk, hvor det man hører på nyhetene blir misforstått som nyheter, de fleste er manipulerte til å tro det dere vil tro, dere tørr rett å slett ikke å bevege dere ut på det nullvitende område man kaller verden og dens filosofi og natur. Bare vent til den ene dagen kommer, og dere vil kanskje, om dere er heldige, forstå.
Vis hele sitatet...
Jada, vi er alle sauer.
Istedenfor å prøve å forklare hva vi ikke forstår, så avfeier du oss som slaver av systemet. Politikk blir misforstått som politikk? Hva skal det bety?
Noen som husker denne saken da den ble kjent?

"Dropper narkosak mot eliteseriespiller"

"Under razziaen fant politiet 800-900 gram marihuana og 38 cannabisplanter. I tillegg var det såkalte toppskudd som var klippet av plantene og hengt opp til tørk.

Etter det VG får opplyst, har eliteseriespilleren i politiavhør forklart at han kun var innom leiligheten, og at han ikke bor der. I folkeregisteret er imidlertid tippeligaspilleren oppført på adresse"

Lurer på hva som hadde skjedd med den personen som ikke var eliteseriespiller...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av tomdebong Vis innlegg
Jeg ble stoppet av politiet en lørdagskveld da jeg kjørte 2 gutter til byen for 200kr. Jeg var 100% edru og helt nykter, klarte alle tester, til og med å telle baklengs fra 30 til 0, men tok noen sekunder feil når jeg telte fra 0 til 30, da det var mye bråk og høy stressfaktor.

Han ene politibetjenten stolte ikke på meg og ville at jeg skulle bli med på legevakten for å ta noen blodprøver først før jeg ble kjørt hjem, jeg gikk god for det og var 100% samarbeidsvillig. Etter disse prøvene fikk jeg plutselig beskjed om at jeg skulle bli med til arresten..

Dette var jeg helt klart IKKE enig med! Jeg fortalte betjentene om min klaustrofobi og at de heller da måtte sende meg til psykiatrisk. Dette ble bare mottatt med latter og tull fra deres side, og jeg følte meg mer og mer, ja, rett og slett helt jævelig. Jeg prøvde å overbevise de om at jeg ikke måtte havne på glattcelle da jeg kom til å få ett anfall, og jeg ba dem om å ringe min psykolog og min lege. Dette ble bare ignorert! Jeg prøvde også å få til å ringe enten min samboer slik at hun viste hvorfor jeg ikke kom hjem etter denne kjøreturen, men dette ble også bare ignorert! Jeg fikk heller ikke lov til å ringe min far slik at hvertfall en i familien min viste hvor jeg var, igjen ble dette ignorert. De gjorde meg til latter og lot være å svare meg. Etter dette dyttet de meg inn på en glattcelle og igjen bare ignorerte meg.

Jeg følte at alt bare bøyde seg rundt meg og alt ble svart. Jeg hadde vist klikket.

Etter et døgn i denne cellen var jeg helt utslitt etter gjentatte illebefinnende tilstander og mye desperasjon. Jeg hadde vistnok truet alt som kom i nærheten av meg og politiet lekte med meg og lo hele natten, maken til syke mennesker!

En viktighet i denne saken er også for drøy for de offentliges øyne da politiet vistnok viste seg å være korrupte, men dette slapp de unna med. Når jeg snakker om korrupsjon så mener jeg;
Når jeg satt i denne cellen og hadde meg verre, så var vistnok politiet på en razzia i min leilighet der min samboer og en god venn av meg sov (en vi hadde lånt bort gjesterommet til fordi han ikke noe sted å være i julen, han var helt alene og det kunne jeg ikke godta). Under dette besøket beslagla politiet flere ting, blant annet ett glass med knall weed. Men det rareste med denne razziaen var at de bare buste inn og vekte min samboer (hun sover toppløs) og de hadde ingen papirer. Det var kanskje derfor de benektet å ha vært der og det finnes ingen rapport som tyder på at de var der. De tok rett og slett mine gode saker og nektet for å i det hele tatt å ha vært der. I minn rettsak kunne ingen av betjentene huske å ha vært på denne adressen og de benektet at de hadde beslaglagt noe som helst.. Om dette ikke er korrupsjon, så vet ikke jeg..

Nå sitter jeg her og soner en dom for dette, pga. trusler jeg vistnok har sagt i denne tilstanden.
Jeg vet ikke hva dere synes om dette, men jeg har hvertfall mistet all tro på norsk politi.. Kanskje bare fordi jeg er den tiltalte i denne saken, men dette har faktisk skjedd i flere annledninger i dette fylket og det skjer stadig igjen med andre.

Hvor ble det av rapporten om beslag??
Hvor ble det av beslaget?
Hvor ble det av mine rettigheter i denne saken?

Føler meg ynkelig og har fått en opplevelse jeg aldri vil kunne glemme.

Og en ting jeg må legge til som egentlig ikke er for offentlighetens øyne; Hvorfor kommer dere, kjære onkel politi, å stadig kjøper og stjeler amfetamin fra disse makka-dealerne i fylket? Er ikke dette å bryte loven? Føler meg lost uten penger eller røyk, i ett samfunn styrt av cowboyer med onde intensjoner, og det ekke no morsomt, det ekke no gøy, ikke litt en gang.
PS. Jeg tar sterkt avstand fra amfetamin og andre rusmidler enn cannabis, jeg rører så vidt alkohol. Men det er ett lite felles miljø vi alle har blitt klemt under så rusmisbrukere av andre dumme ting er uungåelig.
Vis hele sitatet...
Er jeg den eneste her som har på følelsen av at du enten var stein på et stoff, eller at du drømte?

Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Som du selv kan se, så er det et relativt lite slingringsmonn her i samfunnet, når man kan gjøre en helt grei og "normal" person om til en såkalt kriminell. Som Ayn Rand(ikke min favoritt filosof på noen måte) sier, at jo flere lovlydige borgere det er, jo flere lover vil oppstå, irrasjonelle eller ei.

Hva er det Staten tjener penger på? Eller hva er det Staten har som ingen andre har? Det er makt, dermed er politiet og millitæret viktige inntektskilder, de er håndhevere, og uten de så ville enhver lov vært uten konsekvens, dermed uvirksom.

Det er ikke kriminelt å kjøre personer rundt for småpenger og det er heller ikke kriminelt å røyke en plante som vokser opp fra moderjord, uansett hvilken plante det er. Er det slik botanisk rasisme eller? Det som er kriminelt her er å la være å betale skatt, altså å kjøre Taxi svart. At Cannabis er ulovlig har ingenting å gjøre med at det potensielt kan være skadelig ved misbruk, men at som sagt, Staten tjener på det, på mange områder som jeg ikke trenger å gå inn på flere ganger.

Så kan dere jo si i det uendelige, hvor dumme disse personene er som bryter loven. Er man egentlig dum, hvis man gjør noe som du vet de negative konsekvensene av? Det mener jeg kommer helt ann på hva det gjelder, og da mener jeg at denne saken er en ikke-sak. Hva som har skjedd TS er direkte urettferdig og det er farlig å behandle personer som i utgangspunktet er gode mennesker på denne måten. Dette er hans første møte med makten og systemet på den "gale siden", og jeg tror han nå bygger seg opp et sinne innvendig, nettopp over en høyst urettferdig behandling, og da kan vi begynne å snakke om hvordan vårt samfunn skaper sosiale avvik, gjerne kalt kriminelle og narkomane, og dette er det absolutt ingen som tjener noe som helst på i forhold til hvordan disse personene egentlig er og hvordan de kunne ha bidratt i samfunnet på andre måter enn å fø på offentlige etater. Denne situasjonen kan veldig lett være frøet som kan spire seg til å virkelig bli noe som skader samfunnet.

Når man støter mennesker ut av samfunnet på denne måten, hvordan kan man forvente at de skal føye seg, bare de blir straffet nok? Jeg tror ikke politikere er dumme, og da tror jeg også de ser dette selv, men fortsatt gjør de ikke noe med det. Da betyr det at STATEN, at SYSTEMET, tjener på det. En annen grunn i tillegg kan også være at slike forslag om f.eks avkriminalisering av narkotika, ville de kunne tapt mange stemmer på. For de uvitende er det akkuratt som å si at det plutselig er greit med narkotika, noe det ikke er, men man må se på realitetene her og innse legaliseringens enorme fordeler kontra denne kriminaliseringen av i utgangspunktet normale og oppegående, gode mennesker.

Arbeid 8 - 15 hver dag, betal uendelige skatter og avgifter, følg loven til punkt og prikke og du vil ikke ha noen problemer med staten. Det er punkt 1. Punkt 2; gjør kun det som er sosialt akseptabelt og politisk korrekt, da vil du ikke bli utstøtt av samfunnet.

Er det noe du er dypt uendig i, gjerne med en VELDIG god grunn, da er du stokk dum.
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ingen evne til å reflektere, ettersom du dømmer personer som er uenige med deg som dumme før du i det hele tatt har fått et svar.

La meg besvare innlegget ditt punkt etter punkt.

Hva er det Staten tjener penger på? Eller hva er det Staten har som ingen andre har? Det er makt
Vis hele sitatet...
Ingen andre har makt? Det er feil. Hva er det som er ganske særegent med maktfordelingen i Norge? Vi er blant annet tungt preget av lobbyisme som påvirker belsutningsprossesene i landet vårt. Vet du hva det betyr? Det betyr at personer utenfor staten sitter med mye makt. Vil du ha flere som sitter med makten i Norge? Velgermakt, mediemakt, organisasjonsmakt osv. osv.

Legg merke til hvordan sjefene for hver forvaltning nesten byttes ut hvert fjerde år. Forvaltningene som nettopp du beskriver som løgnaktige.

At Cannabis er ulovlig har ingenting å gjøre med at det potensielt kan være skadelig ved misbruk, men at som sagt, Staten tjener på det, på mange områder som jeg ikke trenger å gå inn på flere ganger.
Vis hele sitatet...
Jeg er utrolig spent på hvordan du skal forklare hvorfor cannabis er ulovlig i Norge og hvordan den norske stat tjener på det. Jeg har en forklaring på hvordan den norske stat tjener på at cannabis er ulovlig, man fjerner nemlig et stoff som ofte er en utspringer til tyngre stoffer. Og hvordan hemmer det Norge? Flere stoffavhengige, lavere inntekter gjennom lavere produktivitet og høyere utgifter for å ta hånd om fremtidige narkotikaavhengige. Derfor er cannabis ulovlig i Norge, og det er ikke fordi norske myndigheter vil ta fra deg din frihet fra "moder jord". ALT stammer til syvende og sist fra moder jord, men jeg tviler på at du har hørt om reakreasjons, ekstraksjons og renovasjonstjenestene som naturen yter oss?

Så kan dere jo si i det uendelige, hvor dumme disse personene er som bryter loven. Er man egentlig dum, hvis man gjør noe som du vet de negative konsekvensene av?
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig. Hvis du bedriver vinningskriminalitet vet du at du kan havne i fengsel, men skal du få lov til å bedrive vinningskriminalitet bare fordi du vet at du kan havne i fengsel? Selvfølgelig ikke. Vi vil ikke at personer skal bli opptatt av å stjele til seg verdier, når man istedenfor kan skape dem?

Hva som har skjedd TS er direkte urettferdig og det er farlig å behandle personer som i utgangspunktet er gode mennesker på denne måten. Dette er hans første møte med makten og systemet på den "gale siden", og jeg tror han nå bygger seg opp et sinne innvendig, nettopp over en høyst urettferdig behandling, og da kan vi begynne å snakke om hvordan vårt samfunn skaper sosiale avvik, gjerne kalt kriminelle og narkomane
Vis hele sitatet...
Jeg tror virkelig ikke på denne historien til trådstarter. Måten han beskriver politiet som uhyrer som ler av han minner jo ganske enkelt om at han opplevde denne hendelsen i hodet sitt, og utifra flere kommentarer han har skrevet i denne tråden så forstår man at han er en typisk staten-hater-og-lurer-deg-mann.

For de uvitende er det akkuratt som å si at det plutselig er greit med narkotika, noe det ikke er, men man må se på realitetene her og innse legaliseringens enorme fordeler kontra denne kriminaliseringen av i utgangspunktet normale og oppegående, gode mennesker.
Vis hele sitatet...
Se til Sverige. De kjører en steinhard kamp mot narkotika inkludert cannabis, og der er dødeligheten som følge av misbruk lavere enn i resten av europa og antall prosent mellom 15-16 år som har prøvd cannabis er på 7%, mens i resten av europa er den på 21%. Jeg tror nok er sagt i den saken. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10094898

Arbeid 8 - 15 hver dag, betal uendelige skatter og avgifter, følg loven til punkt og prikke og du vil ikke ha noen problemer med staten. Det er punkt 1. Punkt 2; gjør kun det som er sosialt akseptabelt og politisk korrekt, da vil du ikke bli utstøtt av samfunnet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du forstår hvor heldig du er og hvilke muligheter du har i livet. Jeg ser sosiale utkast hver dag, men de finner alltid noen å henge med. Jeg ser personer hver dag som jobber med noe de liker, og ofte elsker(!), nettopp fordi vi har muligheten til å gjøre hva vi vil. Vi har en meget god sosial infrastruktur som beskytter oss fra mennesker som kun vil stjele og drepe. VI betaler høyere skatter for å jevne ut forskjeller og ta hånd om de som trenger det. Jeg har aldri i livet mitt tvilt på politiets innsats, og slik som det ser ut i dag vil jeg heller ikke gjøre det i nærmeste framtid.
Sitat av tomdebong Vis innlegg
Jeg ble stoppet av politiet en lørdagskveld da jeg kjørte 2 gutter til byen for 200kr. Jeg var 100% edru og helt nykter, klarte alle tester, til og med å telle baklengs fra 30 til 0, men tok noen sekunder feil når jeg telte fra 0 til 30, da det var mye bråk og høy stressfaktor.

Han ene politibetjenten stolte ikke på meg og ville at jeg skulle bli med på legevakten for å ta noen blodprøver først før jeg ble kjørt hjem, jeg gikk god for det og var 100% samarbeidsvillig. Etter disse prøvene fikk jeg plutselig beskjed om at jeg skulle bli med til arresten..

Dette var jeg helt klart IKKE enig med! Jeg fortalte betjentene om min klaustrofobi og at de heller da måtte sende meg til psykiatrisk. Dette ble bare mottatt med latter og tull fra deres side, og jeg følte meg mer og mer, ja, rett og slett helt jævelig. Jeg prøvde å overbevise de om at jeg ikke måtte havne på glattcelle da jeg kom til å få ett anfall, og jeg ba dem om å ringe min psykolog og min lege. Dette ble bare ignorert! Jeg prøvde også å få til å ringe enten min samboer slik at hun viste hvorfor jeg ikke kom hjem etter denne kjøreturen, men dette ble også bare ignorert! Jeg fikk heller ikke lov til å ringe min far slik at hvertfall en i familien min viste hvor jeg var, igjen ble dette ignorert. De gjorde meg til latter og lot være å svare meg. Etter dette dyttet de meg inn på en glattcelle og igjen bare ignorerte meg.

Jeg følte at alt bare bøyde seg rundt meg og alt ble svart. Jeg hadde vist klikket.

Etter et døgn i denne cellen var jeg helt utslitt etter gjentatte illebefinnende tilstander og mye desperasjon. Jeg hadde vistnok truet alt som kom i nærheten av meg og politiet lekte med meg og lo hele natten, maken til syke mennesker!

En viktighet i denne saken er også for drøy for de offentliges øyne da politiet vistnok viste seg å være korrupte, men dette slapp de unna med. Når jeg snakker om korrupsjon så mener jeg;
Når jeg satt i denne cellen og hadde meg verre, så var vistnok politiet på en razzia i min leilighet der min samboer og en god venn av meg sov (en vi hadde lånt bort gjesterommet til fordi han ikke noe sted å være i julen, han var helt alene og det kunne jeg ikke godta). Under dette besøket beslagla politiet flere ting, blant annet ett glass med knall weed. Men det rareste med denne razziaen var at de bare buste inn og vekte min samboer (hun sover toppløs) og de hadde ingen papirer. Det var kanskje derfor de benektet å ha vært der og det finnes ingen rapport som tyder på at de var der. De tok rett og slett mine gode saker og nektet for å i det hele tatt å ha vært der. I minn rettsak kunne ingen av betjentene huske å ha vært på denne adressen og de benektet at de hadde beslaglagt noe som helst.. Om dette ikke er korrupsjon, så vet ikke jeg..

Nå sitter jeg her og soner en dom for dette, pga. trusler jeg vistnok har sagt i denne tilstanden.
Jeg vet ikke hva dere synes om dette, men jeg har hvertfall mistet all tro på norsk politi.. Kanskje bare fordi jeg er den tiltalte i denne saken, men dette har faktisk skjedd i flere annledninger i dette fylket og det skjer stadig igjen med andre.

Hvor ble det av rapporten om beslag??
Hvor ble det av beslaget?
Hvor ble det av mine rettigheter i denne saken?

Føler meg ynkelig og har fått en opplevelse jeg aldri vil kunne glemme.

Og en ting jeg må legge til som egentlig ikke er for offentlighetens øyne; Hvorfor kommer dere, kjære onkel politi, å stadig kjøper og stjeler amfetamin fra disse makka-dealerne i fylket? Er ikke dette å bryte loven? Føler meg lost uten penger eller røyk, i ett samfunn styrt av cowboyer med onde intensjoner, og det ekke no morsomt, det ekke no gøy, ikke litt en gang.
PS. Jeg tar sterkt avstand fra amfetamin og andre rusmidler enn cannabis, jeg rører så vidt alkohol. Men det er ett lite felles miljø vi alle har blitt klemt under så rusmisbrukere av andre dumme ting er uungåelig.
Vis hele sitatet...
Hadde du oppført deg saklig hadde vakthavende og politiet tatt deg mer seriøst.
Sitat av cryo Vis innlegg
Jeg tar utgangspunkt i at det som tomdebong forklarer faktisk skjedde.
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis et godt utgangspunkt. Vi har vel bare hørt hans versjon?
Historien din høres helt jævlig ut. Møtte nok noen bad cops ja. Fy faen til noen snut skal være maktsyke drittsekker, rett og slett. Neste gang du ser dem, kast en stein på bilen deres og finn ut hvor de bor. Så skal de få klaus etterpå selv.