Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5823
En ting jeg har tenkt litt på i det siste er om seksuell kontakt ødelegger vennskapet hvis man ikke er kjærester?

Har jo lest historier om vennskap som har blitt helt ødelagt, men allikavel så synes jeg ikke at det høres så farlig ut, kanskje fordi jeg ikke akkurat har vært i den situasjonen, men man begynner jo å lure om det er så farlig som folk skal ha det til.

Noen her på forumet som vet noe, eventuelt har erfaringer om dette?
Om det er trygt å ha seksuell kontakt, men allikavel være venner?
Alt hva dette forumet brukes til !

Tja, selv kunne jeg ikke klart å drive med en god venn. Kanskje i starten av et vennskap, men hadde neppe sett tilbake på det med glede. Vi hadde nok ikke snakket om det så veldig mye akkurat. Uskyldig flørting med venner er en ting, men å ende opp i senga og ikke være sammen,nei tror ikke jeg hadde gjort det. Men hva hvis man er sammen 2-3 uker og så finner ut at man ikke vil likevel? Har hatt venner jeg aldri har tenkt meg å pule, fordi vi har vært så like. Vil beholde vennskapet og ikke ta sjansen på å miste det. Men så har jeg også hatt vennskap som etterhvert har glidd over i forhold. Vanskelig å svare deg skikkelig, det kommer vel an på personene involvert.
Det som fort kan skje er at en av partene vil etter hvert føle noe mer en vennskap, og det blir ikke nødvendigvis bli gjensidig. Dette kan føre til kjipe situasjoner, men om en klarer og holde alle ekstra følelser i sjakk bør det gå bra..
Men som alle sikkert vet er følelser vanskelig å holde i sjakk hvis du blir forelsket i en person, særlig hvis det er en venn du har drevet å ligget med. Det er ialefall min mening, jeg kunne aldri tenkt meg å ha sex med veninner.
Sex med venniner er alltid chill, bakdelen er at de pleier å falle for deg etterhvert.

Ekke noe verre enn å ta det opp i startent, dette handler kun om SEX og ikke noe annet.
det går til helvete. tro meg.
Det går til helvete. Tro oss.
funka for meg, eneste probleme er at hun fikk seg type... og typen var ikke så glad i venne sexen vår
Sitat av voktern
Sex med venniner er alltid chill, bakdelen er at de pleier å falle for deg etterhvert.
Vis hele sitatet...
Er det ikke sjangs for at feks. du også kan falle for dama? er ikke bestandig damene som får følelser vet du
Svaret er; om du spiller kortene dine grett, nei!
Ting blir ikke det samme. Slik er det.
Spesielt ikke om du blir lett sjalu som visse meg ^^
Selvfølgelig går det.
Jeg har ikke fasit svar på det, men jeg vil tro de fleste vil til syvende og sist få følelser for den eventuele venninen hvis dette foregår en stund.
Det går fint hvis man setter seg ned og lager regler helt i begynnelsen, som f.eks: telefoner dagen etterpå og å være over til neste dag er valgfritt. Jerry og Elaine gjorde det, og det funket fint, gjorde det ikkje det da
Venner med fordeler kan gå bra om begge's følelser går samme veien. Jeg hadde en veninne jeg hadde benefits med, hun ble etterhvert kjæresten min siden begge utviklet følelser for hverandre.
Sitat av Erkesvetter
Det går fint hvis man setter seg ned og lager regler helt i begynnelsen, som f.eks: telefoner dagen etterpå og å være over til neste dag er valgfritt. Jerry og Elaine gjorde det, og det funket fint, gjorde det ikkje det da
Vis hele sitatet...

Gikk fint? hva går du på? det gikk da så absolut ikke fint i det hele tatt


Men planlegger man det går det helt fint, regler er for suckers, så lenge begge vil det samme og det er en avtale om å trekke seg ut før det går for langt går det kjempefint
Kan gå, men dette er ofte noe som skjer i begynnelsen av vennefasen. Og da kjenner man ikke hverandre så godt, man vet mao. ikke så godt hvor emosjonell(hvor lett hun faller for noen) osv. Følelsene stopper ikke pga. noen avtaler man gjør. Mulig de utsetter de litt. Men det lureste man kan gjøre er å ta litt forhåndsregler, være litt obs på at du kan ende opp som drittsekk eller med knust hjerte. Jeg ble det første, og det er ikke det kuleste jeg har opplevd...
Better than thou.
Var gode venner både før og etter. Skal sies at vi var sammen et par månder først, men fant ut at vi bare ville pule, og da var det temaet av banen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Funka fint her, var sammen først, så kutta vi ut det, men hadde sex enda, så slutta man med det men er kjempegode venner enda, er enig i at noen ganger hvis ene parten har følelser inn i bildet så kan det skjære seg, men er begge enig om at det bare er sex så er alt knall!
Min erfaring er at det kan slå begge veier og kommer HELT an på personene som er involvert.
Nå er kanskje ikke jeg rette personen til å diskutere forhold .. men kommer jo helt ann på vennen? Om det er en veldig god venn, vil vel vennskapet vare, men om det er tilfellet ville jeg ikke lugget med ho/han før vi var sammen uansett. Vist vi i det heletatt ble det da
Jeg har flere venner som ligger med hverandre og ikke er sammen, kan ikke merke noe på vennskapsforholdet for det. Jenter blir jo som oftest rimelig bittre etterhvert, men det er jentenes natur, misunnelighet og følelser

*gjemmer seg for jentene på forumet*
Gutter blir nok minst like sjalu som oss jenter du..;P de er bare flinkere til å skjule det. Tror aldri jeg hadde taklet forholdet etterpå, men det kommer nok ikke jeg til å finne ut med det første siden jeg allerede er i et fast forhold.. Men venner med "benefits" kan umulig være bra for venneforholdet..

Så på denne dokumentaren på TV Norge igår (tenåringers hemmelige sex-liv). Å der framsto jentene de som alltid falt for guttene etter hvert.. (i følge guttene selvfølgelig) Men jeg tviler egentlig på at det alltid er jentene som faller.. Det ligger også i gutters natur å finne en make.. å nettop det er vel litt bull.. Men ettersom jeg har sett i mitt nærmiljø, så har de fleste sånne vennskap enten enda opp som kjærester eller uvenner til slutt.. syns du det er verdt det?
Jeg har sagt det før og jeg sier det gjerne igjen, verden er på vei ad undas! Vi trenger en ny syndeflod ! Ting kommer aldri til å bli det samme, dere som sier noe annet lyver. Om det forandres til noe positivt eller negativt kommer ann på høna som sparker, men venneforholdet kommer aldri til å bli det samme.
for one nigth stands funker det. for pule veninne funker det ikke i lengden, da som folk sier det alltid vil bli en av deltakerne som får følelser. fins alltid unntak, men erfaringen sier at har du ei god veninne som du har det kos med så ikke fuck the opp med banging.
Funker fjell!
når skal folk innse at gutter og jenter aldri kan være virkelige venner?

den ene vil knulle den andre uansett så hele vennskapet er bygd på seksualitet, og det er ikke et virkelig vennskap.

for de som sier imot, så har jeg en lett forklaring.

hvis ingen av partene er seksuelt tiltrukket til hverandre fra starten av så ville de heller aldri brydd seg om å ta kontakt. derfor hadde de aldri greid å bygd et såkalt "vennskap" sammen.

sow boys and girls.
hvis dere har noen "venner" av det motsatte skjønn som dere overhode ikke kunne tenke dere å knulle. (du gjettet riktig), så vil de knulle deg!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av iblis
når skal folk innse at gutter og jenter aldri kan være virkelige venner?

den ene vil knulle den andre uansett så hele vennskapet er bygd på seksualitet, og det er ikke et virkelig vennskap.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt meg mer enig. Som stortsett alle har skrevet i dennen tråden, så er Fucking good friends noe som kommer til å bite deg i ræva etterpå. Iallefall en av partene kommer til å bli såret.
Spørs hvor gode venner vi er, men har ikke hatt problem med det.
Sitat av ztaale
Gikk fint? hva går du på? det gikk da så absolut ikke fint i det hele tatt


Men planlegger man det går det helt fint, regler er for suckers, så lenge begge vil det samme og det er en avtale om å trekke seg ut før det går for langt går det kjempefint
Vis hele sitatet...
det var kanskje litt ironi da, men de ble jo gode venner etterpå da
Sitat av iblis
hvis ingen av partene er seksuelt tiltrukket til hverandre fra starten av så ville de heller aldri brydd seg om å ta kontakt. derfor hadde de aldri greid å bygd et såkalt "vennskap" sammen.
Vis hele sitatet...
Betyr ikke dette også at du er tiltrukket av dine mannlige venner? Hvorfor ellers innlede vennskap med dem?

Om du på den andre siden skulle komme på en grunn for deg (her anntar jeg forresten at du faktisk er heterofil!) å ha mannlige venner som ikke bunner i seksuelle drifter hadde det vært spennende å høre om hvorfor disse grunnene ikke kunne fungere i sammenheng med gutte/jente forhold. Jeg er nemlig uenig i at det ikke er mulig å for jenter og gutter å virkelig være venner.
Neida.. Det har ikke ødelagt noe for meg hvertfall. Har pult mange venniner på fylla og ikke.. Var venner etter det vi. Men det tror jeg er fra person til person..! Pulevenner er arti<3
Jeg kunne godt hatt sex med en av gutte- eller jentevennene mine hadde det ikke vært for at jeg har hatt kjæreste i ca ett år nå...

Tror det ville vært lettere med en gutt, for da er det mindre sjans for at det blir noe mer.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av iblis
når skal folk innse at gutter og jenter aldri kan være virkelige venner?

den ene vil knulle den andre uansett så hele vennskapet er bygd på seksualitet, og det er ikke et virkelig vennskap.

for de som sier imot, så har jeg en lett forklaring.

hvis ingen av partene er seksuelt tiltrukket til hverandre fra starten av så ville de heller aldri brydd seg om å ta kontakt. derfor hadde de aldri greid å bygd et såkalt "vennskap" sammen.

sow boys and girls.
hvis dere har noen "venner" av det motsatte skjønn som dere overhode ikke kunne tenke dere å knulle. (du gjettet riktig), så vil de knulle deg!
Vis hele sitatet...
Så du mener en av partene må være homofil for at et vennskapsforhold mellom gutt og jente skal funke? Ellers er alltid ene parten kåt på andre? hmm
Hmm, jeg pulte venninna et par ganger, og fikk da par uker senere dame. Venninna ble jo litt lei seg, for hu hadde tydligvis litt følelser for meg enda (det hadde hun da hatt før vi pulte). Men det gikk jo greit, da. Vi er fortsatt gode venner.
Sitat av fuzzy76
Min erfaring er at det kan slå begge veier og kommer HELT an på personene som er involvert.
Vis hele sitatet...
I second that...
I say love dosnt exist. I agree with iblis, it is all based on sex. Love may exist in couple of very few cases.

Jeg er i engelskhumør nå
Sitat av Anxietas
Betyr ikke dette også at du er tiltrukket av dine mannlige venner? Hvorfor ellers innlede vennskap med dem?

Om du på den andre siden skulle komme på en grunn for deg (her anntar jeg forresten at du faktisk er heterofil!) å ha mannlige venner som ikke bunner i seksuelle drifter hadde det vært spennende å høre om hvorfor disse grunnene ikke kunne fungere i sammenheng med gutte/jente forhold. Jeg er nemlig uenig i at det ikke er mulig å for jenter og gutter å virkelig være venner.
Vis hele sitatet...
det er det som er hele forskjellen (hvis ikke du er skinkerytter så klart). at vennskapet med to kompiser ikke er seksuelt påvirket. gutter generelt ser aldri på utseende osv. når de tar kontakt med en annnen gutt.

Sitat av Tias
Så du mener en av partene må være homofil for at et vennskapsforhold mellom gutt og jente skal funke? Ellers er alltid ene parten kåt på andre? hmm
Vis hele sitatet...
har aldri sagt at "vennskap" med ei jente aldri vil funke, men at det aldri blir det samme som om to kompiser er venner eller to venninner. siden den ene alltid vil knulle den andre.
jeg vil også tru at jenta er kåt på gutten i et slik tilfelle du forklarer over. hehe
Sitat av Septimus
I say love dosnt exist. I agree with iblis, it is all based on sex. Love may exist in couple of very few cases.

Jeg er i engelskhumør nå
Vis hele sitatet...
I såfall bør du kanskje lære deg å skrive det litt bedre i samme slengen...
Sitat av Tias
Så du mener en av partene må være homofil for at et vennskapsforhold mellom gutt og jente skal funke? Ellers er alltid ene parten kåt på andre? hmm
Vis hele sitatet...
Som tar opp ett nytt dilemma. Hva om kvinnen blir forelsket i sin homofile guttevenn?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
iblis: Skjønner. Hmm, ga meg noe å tenke på i alle fall

lynzh: Eller omvendt, mannen i sin homofile jentevenn. Det fører i alle fall ingen vei .
Eller så omvendes den homofile parten akkurat som i filmen Chasing Amy med Ben Assfleck! (Om jeg tenker på riktig film)
Sitat av iblis
når skal folk innse at gutter og jenter aldri kan være virkelige venner?

den ene vil knulle den andre uansett så hele vennskapet er bygd på seksualitet, og det er ikke et virkelig vennskap.

for de som sier imot, så har jeg en lett forklaring.

hvis ingen av partene er seksuelt tiltrukket til hverandre fra starten av så ville de heller aldri brydd seg om å ta kontakt. derfor hadde de aldri greid å bygd et såkalt "vennskap" sammen.

sow boys and girls.
hvis dere har noen "venner" av det motsatte skjønn som dere overhode ikke kunne tenke dere å knulle. (du gjettet riktig), så vil de knulle deg!
Vis hele sitatet...
Bull...:P Helt seriøst bull.. Både jeg og mine venninner har GUTTEvenner... som kun er venner. Kan godt være du har det sånn med alle dine kvinnelige venner, men er ikke alle andre som har det. Å si at alle "gutte-jente"-vennspak er falske på grunn av at ene alltid har lyst på den andre er bare tull.. Kan utvikles følelser over tid ja.. Men ikke me en gang. Jeg har mange guttevenner som jeg vet aldri kunne tenke seg å ha noen slags sånn kontakt med meg. Og ikke bare fordi jeg allerede har type. såeh... Neh
Sitat av IceBitch
Jeg har mange guttevenner som jeg vet aldri kunne tenke seg å ha noen slags sånn kontakt med meg. Og ikke bare fordi jeg allerede har type. såeh... Neh
Vis hele sitatet...
Men da vil de ha sånn kontakt med deg
Sitat av voldern
Men da vil de ha sånn kontakt med deg
Vis hele sitatet...
Ta og les den der en gang til du å SÅ kommer du tilbake på den
Sitat av iblis
når skal folk innse at gutter og jenter aldri kan være virkelige venner?

den ene vil knulle den andre uansett så hele vennskapet er bygd på seksualitet, og det er ikke et virkelig vennskap.

for de som sier imot, så har jeg en lett forklaring.

hvis ingen av partene er seksuelt tiltrukket til hverandre fra starten av så ville de heller aldri brydd seg om å ta kontakt. derfor hadde de aldri greid å bygd et såkalt "vennskap" sammen.

sow boys and girls.
hvis dere har noen "venner" av det motsatte skjønn som dere overhode ikke kunne tenke dere å knulle. (du gjettet riktig), så vil de knulle deg!
Vis hele sitatet...
Du er enten veldig innbilsk, eller bare veldig pulesjuk.
Sitat av ch0izz
Du er enten veldig innbilsk, eller bare veldig pulesjuk.
Vis hele sitatet...
Iblis er ikke helt offtopic, dypt nede hos deg selv ser du på andre fra det motsatte kjønn som potensielle maker som du kan ha deg med. Du kan selvfølgelig benekte det, men alle har grunninstinkter.
Har ikke snakka med veninna mi siden vi kosa oss litt :P
Sitat av lynzh
dypt nede hos deg selv ser du på andre fra det motsatte kjønn som potensielle maker som du kan ha deg med. Du kan selvfølgelig benekte det, men alle har grunninstinkter.
Vis hele sitatet...
kunne ikke sagt det bedre selv.
Man går da ikke rundt etter "grunninstinkter" gjør vi vel?
Sitat av ch0izz
Man går da ikke rundt etter "grunninstinkter" gjør vi vel?
Vis hele sitatet...
De fleste gjør nokk det jo
Sitat av lynzh
Iblis er ikke helt offtopic, dypt nede hos deg selv ser du på andre fra det motsatte kjønn som potensielle maker som du kan ha deg med. Du kan selvfølgelig benekte det, men alle har grunninstinkter.
Vis hele sitatet...
Duh. Du sier det jo selv - vi avgjør om de er potensielle maker. Dette betyr ikke at man "innerst inne" vil ha sex med samtlige med vagina i området.