Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 960
Hei! Vet desverre ikke så mye om hodetelefoner, så beklager manglende teknisk ordbruk. Fikk et par Focal Spirit One hodetelefoner til gave i fjord, og i går sluttet de plutselig å fungere som de skal. Mister et lag med lyd (gir dette mening?) som om det er brudd i den enden av ledningen som går inn i hodetelefonene. Ved å bøye på ledningen får jeg tilbake lyden, men endrer den litt posisjon så blir det problemer igjen. Har hatt dette problemet med Koss hodetelefoner før, men så er jo de mye billigere og jeg er litt skuffet over at noe av såpass høy kvalitet skal slutte å virke.

Har dere tips til hva jeg kan eventuelt gjøre, eller om det er mulig å kjøpe ny ledning uten å måtte legge ut for et helt nytt sett?
Sist endret av Carne; 30. juli 2014 kl. 17:54.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Hva med garanti? nå vet ikke jeg når i "fjord" er, men jeg antar du er innafor garantien enda?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Vanlig problem med brudd i kabel, blir som regel ikke dekket av garanti, pga dette er slitasje/brukerfeil. Men forhør deg før du gjør noe videre!

Det du kan, er å klippe ledningen før bruddet, for å så lodde på en ny kabel med jack.

Dersom du gjør dette, så ville jeg gjort slik
Dersom dette ikke er mulig, så lodd heller på en kabel på 10-15cm, på enden setter du en hunn jack, da kan du lett bytte ut hann til hann jack kabelen i midten dersom dette skulle skje igjen.
Sist endret av Fleff; 30. juli 2014 kl. 22:39.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Tja. Focal Spirit One ar jo allerede avtagbar kabel (dvs. du har en hunn-kontakt på ene klokka) så du kan jo prøve å koble i en standar hann-til-hann minijack-kabel for å se om det blir bedre.