Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1844
Hei,
har tenkt en del å kjøpe et par øreplugger en stund nå og har funnet et alternativ http://www.expert.no/%C3%B8repropper...phones/p/3329/ Jeg hører en del på EDM og HipHop og har funnet ut at disse passer bra til meg. Er dette det beste til meg til denne prisen?
Aldri prøvd de du linker til der, men bruker selv disse når jeg sykler. Funker knall til house, tech-house, tribal, etc. Så vil tippe de er et bra alternativ for deg.

Har kun erfaring med Beats hodetelefoner, og det er det største rælet og opphypede merket imo.. Dårlig lydkvalitet, altfor mye bass, føles jalla på hodet.. Nå veit ikke jeg hvordan de andre seriene til Monster er, men er de noe like Beats ville jeg styrt unna.
Sist endret av Hobby; 27. juli 2014 kl. 15:23.
Monster Turbines er utrolig gode ørepropper, men de blir fort ødelagte. Jeg har to kompiser som hadde slike, og måtte omtrent bytte de ukentlig fordi ledningen er litt dårlig, slik at de slutter å fungere etter kort tid. Lyden var dog av en helt annen verden.
Det må også sies at de to kameratene mine behandlet øreproppene som gull, og brukte konstant den medfølgende "vesken" til proppene, slik at de skulle vare lengre.

Dersom du hører på hip hop og EDM kan jo jeg anbefale JAYS-øreproppene. Greit med bass i dem og god lyd. Tåler mye og koster heller ikke skjorta. Disse er til iPhone, men det skal finnes en Android-versjon også.

JAYS Five er det beste etter min mening, og du får det i Android-, Windows Phone- (Ikke på Platekompaniet.no i alle fall) og iPhone-versjoner.

Samtidig har du Philips Fidelio S1 som etter min mening er noen av de beste øreproppene i sin prisklasse. Utrolig god lyd for en grei pris.
Sist endret av Deadlock Radium; 27. juli 2014 kl. 15:25.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Har kun erfaring med Beats hodetelefoner, og det er det største rælet og opphypede merket imo.. Dårlig lydkvalitet, altfor mye bass, føles jalla på hodet..
Vis hele sitatet...
Må si meg uenig med deg. Har selv noen Beats by Dr. Dre Tour ørepropper, og jeg kan helt ærlig si at jeg syntest de var verdt pengene. Har prøvd MANGE ørepropper, greit nok - man kan få mye bedre lydkvalitet, men om man som meg hører på rap, techno, dubstep o.l så er Beats de beste øreproppene - hvertfall for meg. Bass kan man ikke få nok av, sålenge det ikke overdøver diskanten helt. Poenget mitt er at Beats er bra hodetelefoner, selv om det koster flesk i forhold til andre hodetelefoner. Man betaler en del for merket, men som sagt, jeg mener det er verdt det.

Syntest man kan sammenligne Beats er med Cerwin Vega. Er man glad i bass, så er det det man velger.
Jeg har noen sånne, og syntest de er behagelige og bruke i forhold til mange andre tilsvarende. Støyreduksjonen er knall!
http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...telefoner-sort
Jeg ville satset på en Shure SE-modell tilpasset ditt prisnivå.

Det mest ultimate (Til en OK pris) på markedet er SE535, som koster 2800,-
Til ditt prisnivå så har du SE425 til 1900,- eller SE315 til 1200,-


Nøytral og god bass (Ikke overdrevent som mange er), hele spekteret gjengis på en meget bra måte.
Nå vet jeg ikke helt hvilken prisklasse du er i, men har disse selv og synes de er råbra. God bass som ikke er overdreven, jevn og fin lyd, vender ikke lyden utover, tåler en trøkk og sitter som støp i øret
Selv anbefaler jeg:
Marshall MINOR/Marshall MINOR FX

MINOR modellen er til Android.
MINOR FX modellen er til iPhone

Disse øreproppene har god lyd og er av kvalitet (IMO)

Eneste mulige misfordelen er at det tar litt tid å vende seg til dem, ettersom de har en spesiel form.
Hei, jeg har disse øreproppene og er svært fornøyd. De holder seg i ørene og har en veldig bra "sound-canselling", noe som er genialt om du ikke vil høre noen andre. Disse er bluetooth, så er veldig deilig å slippe de forbanna ledningene hele tiden. Jeg kan gå rundt i huset uten problemer.

https://www.komplett.no/jaybird-bbx1...dphones/820276
http://www.netonnet.no/art/lyd-og-ho...0/176024.3196/
http://www.klikk.no/helse/trening/te...icle905085.ece

Jeg bruker disse når jeg sykler/trimmer. Men jeg skjønner at jeg like gjerne kunne kastet en katt på sirkelsagen og hørt på det, siden disse koster 99 kr ferdig levert og ikke 2000 kr.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Selv anbefaler jeg:
Marshall MINOR/Marshall MINOR FX

MINOR modellen er til Android.
MINOR FX modellen er til iPhone

Disse øreproppene har god lyd og er av kvalitet (IMO)

Eneste mulige misfordelen er at det tar litt tid å vende seg til dem, ettersom de har en spesiel form.
Vis hele sitatet...
God lyd? Ja.

God kvalitet? Nja.

Da jeg hadde slitt ut mitt 4de par så hadde jeg fått nok. Brukte de regelmessig til musikk, behandlet de pent, hadde de i mappe osv. Men ledningene/koblingene tok kvelden tidlig.

Kjøpte Bowers & Wilkins C5 etter Marshall Minor. Funket også utrolig bra, men de ble også slitt ved bruk. Er på mitt 3de par av de akkurat nå. (Utrolig greit med garanti og greier - god kundeservice på Hifi-klubben når du har defekte varer)

Hvis du vil lese litt om C5 så kan du jo se hva en Forbes journalist fant ut da han sammenlignet QC20 med aktiv lydisolering i mot C5.

Sitat av http://www.forbes.com/sites/geoffreymorrison/2013/08/18/bose-quietcomfort-20-review/
I put the QC20s up against my favorite pair of in-ears, the B&W C5s. These are $120 less than the Bose, and not noise cancelling, but I think offer a good baseline given that I love their sound (they’re also very well reviewed and measure well too). The C5s have a lot more bass than the QC20s (probably even a little more than is strictly “neutral,” but I like that). The bass is also a little “tighter.” Bass drums sound a little more realistic, for example. The treble is more open on the C5s. Snare drums are a little crisper, but without any real boost to the same frequencies the QC20s do.


So compared to my “reference” headphones, the QC20s don’t sound quite as good, with less bass, and aren’t quite as open sounding. However, if the C5s are an A-, the QC20s are a B/B+ overall. Since the noise cancelling on the QC20s is easily an A+, the fact that they sound good is practically an added bonus.
Vis hele sitatet...
Sist endret av uaexed; 28. juli 2014 kl. 02:46.
Sitat av uaexed Vis innlegg
God lyd? Ja.

God kvalitet? Nja.

Da jeg hadde slitt ut mitt 4de par så hadde jeg fått nok. Brukte de regelmessig til musikk, behandlet de pent, hadde de i mappe osv. Men ledningene/koblingene tok kvelden tidlig.
Vis hele sitatet...
På mine er ledningen bra, men der er de runde gullplatene dårlig, ettersom en bare falt av etter noen uker og måtte limes på igjen.