Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1357
Hei!

Skal skaffe meg nytt headsett da mitt gamle Sennheiser PC 350 fra 2009 har tatt kvelden i dag, står mellom PC 350 SE eller QPAD 1339.

QPAD headsettet er 1000,- dyrere...
Lurer på hva slags headset jeg skal gå til innkjøp av, hvilket er best?
Bruker det til å høre på musikk og gaming (CS:GO) for det meste.

Blir en del timer på hodet i løpet av en dag, så komfort er viktig.
Har hatt begge to og likte absolutt Qpad sin best. Kan dog ikke sammenlignes med f.eks Sennheiser HD650 (dog denne har ikke mic).

Ble litt sliten i øra av Qpad sine, men i forhold til Sennehsier PC 350 var det ingenting.

Kjøp deg Sennheiser HD650 og en Headphone Amplifier fra f.eks Schiit for en ordentlig behaglig og premium opplevelse. http://schiit.com/products/asgard-2
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hvorfor en amplifier?

Kjøp en USB dac hvis du trenger noe slikt.

Jeg kjøpte selv Beyerdynamics DT770 Pro 80 Ohm med en HRT microStreamer. Trodde jeg trengte Siberian (v2) til gaming, men nei, DT770en er helt herlig til musikk og gaming. Endte opp med å kjøpe en mic på biltema til 20kroner som man kan klipse på skjorta. Tydeligvis mente kompisene at den miccen var bedre enn Siberia miccen.

Så, tldr: kjøp skikkelig lydheadset og kjøp en løs mikrofon.
Sist endret av uaexed; 14. juli 2014 kl. 20:55.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hvorfor en amplifier?

Kjøp en USB dac hvis du trenger noe slikt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor en Amplifier på Sennheiser HD650 ? med 300 ohm?

En ren USB DAC hjelper deg ingen verdens ting når det kommer til å gi hodetelefonene styrken den trenger. Vennligst ikke svar på ting du ikke kan noe om.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Source Vis innlegg
Hvorfor en Amplifier på Sennheiser HD650 ? med 300 ohm?

En ren USB DAC hjelper deg ingen verdens ting når det kommer til å gi hodetelefonene styrken den trenger. Vennligst ikke svar på ting du ikke kan noe om.
Vis hele sitatet...
Det er sant nok om en DAC, men du nevnte jo ikke akkurat i henvisningen din at det var 300 ohm det var snakk om. Og eller hadde du en bra dag?