Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5349
Heisann! Gikk til innkjøp av Sony wh-1000xm3 Bluetooth headset for noen dager siden, disse funker utmerket til telefon men når jeg kobler de til pcn så klarer ikke signalet å nå gjennom hodet mitt engang, enda adapteren er 40cm unna.

Jeg tenker at det kan være Bluetooth adaptern fra elkjøp til 250. Men hva er egentlig adapteren? Receiver eller transmitter? For jeg tror jeg må belage meg på å kjøpe en bedre adapter, det er til tider slowmotion, kutting av signal hvor jeg må ha flere forsøk for reconnect, også generelt skraping bare jeg beveger hodet litt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rustoslo Vis innlegg
Jeg tenker at det kan være Bluetooth adaptern fra elkjøp til 250. Men hva er egentlig adapteren? Receiver eller transmitter?
Vis hele sitatet...
Begge deler. Den både sender og mottar.
Trådstarter
28 0
Visste jeg ikke, takk.
Men holder det å kjøpe en mid range transmitter fra pcn? Eller må jeg ha adapter?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rustoslo Vis innlegg
Visste jeg ikke, takk.
Men holder det å kjøpe en mid range transmitter fra pcn? Eller må jeg ha adapter?
Vis hele sitatet...
Kva er "mid range transmitter" og kva er adapter i di verd?

I tekniske termer må du ha en Bluetooth Host Controller Interface.
Trådstarter
28 0
Fant en artikkel som tok for seg billig, mid range (rundt 700kr) til mere hi fi transmittere. Kan finne den igjen når jeg kommer hjem.
Men siden jeg er usikker på om transmitter holder så fant jeg fram denne
https://www.dustinhome.no/product/50...-audio-adapter
Hva utgjør en god og dårlig adapter? Noe specs jeg kan se etter?
Litt vrient å finne noe på Bluetooth Host Controller Interface, finner helt andre ting

Adapter var vel begge deler? Sender og mottaker? Ihvertfall det det er i min verden nå
Sist endret av Rustoslo; 2. juli 2019 kl. 02:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rustoslo Vis innlegg
Fant en artikkel som tok for seg billig, mid range (rundt 700kr) til mere hi fi transmittere. Kan finne den igjen når jeg kommer hjem.
Men siden jeg er usikker på om transmitter holder så fant jeg fram denne
https://www.dustinhome.no/product/50...-audio-adapter
Vis hele sitatet...
Det er dingser for å sende lyd via BT til ting som ikkje støtter BT. Det vil altså ikkje hjelpe deg i din situasjon.
Sitat av Rustoslo Vis innlegg
Adapter var vel begge deler? Sender og mottaker? Ihvertfall det det er i min verden nå
Vis hele sitatet...
Adapter er som vist over for diffust. Det komplette, teknisk eintydige navnet er Bluetooth HCI. Kor får du kjøpt det? Aner ikkje, og gidder heller ikkje å prøve å finne det
Trådstarter
28 0
Har ihvertfall blitt litt klokere, skal se etter hci på de produktene jeg kommer borti, kanskje jeg finner noe til slutt
Har samme headsett, samme problem.. Med innebygd bluetooth på pc, som er relativt ny.

Har søkt litt rundt på nettet, og det er et kjent problem. Flere som skriver at det er dårlig software som har skylda.

Si fra om du finner en løsning, sikkert flere som sliter med det samme
Selv har jeg denne og to billige høretelefoner, begge fungerer knirkefritt. Rekkevidden er god nok til at jeg kan bevege meg rund i store deler av huset og mye bedre enn på telefonen. Så jeg holder en knapp på at det er headsettet som krangler, spesielt etter det TheCrow skriver.
Trådstarter
28 0
Men kamerat har samme, uten noe problem. Samt det funker fint på laptoppen, så jeg mistenker den Bluetooth "adapteren" fra elkjøp
Har en billig BT usb dings som står i htpc, rekkevidde hele huset. Skal legge ut linken når jeg finner den. Husker ikke om den kom fra ebay el kina.

En ting når det gjelder wh-1000XM (x). Vær forsiktig med oppdateringer. Om du har en lyd og funksjonene er gode nok, dropp oppdateringer. Hadde wh-1000 gen1, på en update ble de bricka. Fikk erstatning sett, og et halvår senere skjedde det samme. Da fikk jeg valget å betale mellomlegg for v2 så jeg gjorde det. Etter over ett års tid skjedde det samme etter update. Fikk nye og nå dropper jeg konsekvent update. Kjedelig å bli av med de mens selger og sony krangler om hvem som skal ta regninga. Pluss postgang på nytt sett.

For å unngå maset om update så bruker jeg kun appen til sony'n om jeg må kalibrere. Fort gjort å trykke ja uten å tenke seg om.
Trådstarter
28 0
Takk for gode svar.
Pratet litt med strandberg å de mente en transmitter holdt å viste meg fram til en overpriset en de ikke hadde på lager, så jeg tittet litt selv å kom fram til denne:
https://www.amazon.co.uk/Bluetooth-T.../dp/B016UF7J5C

Men så er spørsmålet, aux, spdif eller usb? Hva overfører Bluetooth signalet best?
For du får også denne:
https://www.amazon.co.uk/Bluetooth-T.../dp/B06WD8Z21S

Som du kan koble til spdif. Har optisk inngang på hovedkortet å hørt dette er det beste? Men jeg vet ikke om det gjelder når det går via Bluetooth, om rett og slett usb/aux holder i massevis?

Da har jeg lest og tittet enda mer å kommet fram til at denne burde passe meg best:
https://www.ebay.com/itm/Mini-Blueto...0606753?_ul=NO

Den har aptxHD codec, Bluetooth 5.0, og digital usb overføring fra pc. / analog aux

Burde ha alt jeg trenger den da å funke greit i teorien? Noen innvendinger føre jeg handler? Kommer med en tilbakemelding når jeg evnt har fått den.
Sist endret av Rustoslo; 3. juli 2019 kl. 01:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Rustoslo Vis innlegg
Men så er spørsmålet, aux, spdif eller usb? Hva overfører Bluetooth signalet best?
Vis hele sitatet...
Altså, det er jo bluetooth-adapteret som overfører bluetooth. Hva slags grensesnitt som er i andre enden spiller sånn sett ingen rolle, men hvis du skal bruke den på en PC kan jeg ikke se noen fornuftig grunn til å bruke noe annet enn et vanlig USB Bluetooth adapter. Jeg bruker det selv med mine SONY hodetelefoner, riktig en generasjon før dine. Jeg har brukt flere forskjellige adaptere, inkludert det som er innebygget i laptopen og aldri opplevd problemer med noen av de.
Trådstarter
28 0
Bestilte denne :
https://www.dustinhome.no/product/50...x-large-studio

Sikkert waste da kina varianter har samme specs, men orker ikke vente 1-2mndr. Kommer med tilbakemelding
Trådstarter
28 0
So far so good, fikset problemet.

Et problem bare, må parre headsettet på nytt vær gang. Litt irriterende
Sist endret av Rustoslo; 7. juli 2019 kl. 09:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.