Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 7760
Jeg skal ta opp fag fra høsten etter ca 9år pause. Det er viktig for meg med gode karakterer sånn at jeg kommer inn på ønsket utdanning etterpå.

Vurderer armodafinil og modafinil. Utifra hva jeg har lest så er disse stoffene "safest".

Er det noen her som har efaring med disse stoffene? Hvilken erfaring gjorde dere? Finnes det andre smartdrugs som er tryggere eller bedre?

På forhånd takk!
Modafinil er nok det "smarteste" av smartdrugsa. Brukte litt en eksamensperiode, men min oppfatning er at det ikke funker noe særlig bedre enn ritalin (som forøvrig er mye lettere å få tak i) Disse midlene hjelper deg kun til å ha nok energi til å være fokusert lenge, de gjør deg ikke smartere. De ga ikke meg mye mer enn det kaffe gjør. Om du skal ta ritalin, tror jeg best studieeffekt kommer etter en til to piller. Det samme gjelder for modafinil. To stykk gjorde meg bare speeda da jeg ikke tar stims til vanlig. Flott at du tar opp fag. Tror du kommer til å klare deg fint uten drugs, om du er god på time managment. Lykke til og start tidlig
Sitat av smetti Vis innlegg
Modafinil er nok det "smarteste" av smartdrugsa. Brukte litt en eksamensperiode, men min oppfatning er at det ikke funker noe særlig bedre enn ritalin (som forøvrig er mye lettere å få tak i) Disse midlene hjelper deg kun til å ha nok energi til å være fokusert lenge, de gjør deg ikke smartere. De ga ikke meg mye mer enn det kaffe gjør. Om du skal ta ritalin, tror jeg best studieeffekt kommer etter en til to piller. Det samme gjelder for modafinil. To stykk gjorde meg bare speeda da jeg ikke tar stims til vanlig. Flott at du tar opp fag. Tror du kommer til å klare deg fint uten drugs, om du er god på time managment. Lykke til og start tidlig
Vis hele sitatet...
Kan ikke ta ritalin da jeg er avhengig av bil, og hvis jeg skulle bli stoppet i en av politiets rutinekontroller hvor de sjekker spytt så er jeg da fucked.

Vet du om avhengighet rundt disse produktene?

Planen er å bruke stoffet daglig, og gjøre en skikkelig innsats på skolen. Har satt meg et mål om 5 i snitt, selv om jeg fra gammelt av aldri har vært noe spesielt glad i skole.
Her kan du lese kim.mikys erfaring med Modafinil: https://freak.no/forum/showthread.php?t=240424
Søker du litt på forumet finner du flere tråder om smart drugs, og særlig modafinil.

Virketiden på Modafinil er 12-16 timer, så om du vil sove normalt ta det så snart du våkner om morningen. Jeg hadde det i pulverform og rørte det rundt i en liten boks yoghurt. 300 mg er normal dose og du trenger virkelig ikke mer. Anbefaler ikke å redosere.

For øvrig kan du jo heller starte med en lavere dose, feks 100 mg slik Kim.miky gjorde og se hvor fokusert det egentlig gjør deg. Neste dag kan du jo justere opp om ikke dosen var effektiv nok.

Modafinil hjelper på konsentrasjonen, men vet ikke om det hjalp noe særlig på hukommelse.
Sist endret av kn^tte; 29. januar 2017 kl. 03:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
200mg er vel en normal dose (1 tabl). Ligger mange tråder om bruk av modafinil i "Rusrapport" underforumet.

For at jeg skal ha sjans til å sove på kvelden må jeg nesten sette vekkerklokka på 0500 og ta det da, for så å legge meg igjen. Greit å ha noen dagers opphold her og der for å få ned dosen, det samler seg ved jevnlig inntak.
Jeg har brukt armodafinil i eksamensperioder. Det varer veldig veldig lenge (tar jeg den kl. 9 på morran sovner jeg ikke før kl. 3 på natta), men jeg jobber utrolig effektivt og bra gjennom hele dagen. Så bare pass på at du tar det tidlig nok om morgenen ellers blir døgnrytmen helt fucked.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Jeg har brukt armodafinil i eksamensperioder. Det varer veldig veldig lenge (tar jeg den kl. 9 på morran sovner jeg ikke før kl. 3 på natta), men jeg jobber utrolig effektivt og bra gjennom hele dagen. Så bare pass på at du tar det tidlig nok om morgenen ellers blir døgnrytmen helt fucked.
Vis hele sitatet...
Ikke sant. Jeg er lettvekter (58kg) og må ta den senest 07 hvis jeg skal ha sjans om å sove til 02.

Viktig å føle seg frem på dette preparatet. Ganske så kjipt når man ikke har sovet på et par dager
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Helt ærlig jeg synes modafinil bare var noe tøys. Jeg måtte ta et brett for å være i det hele tatt litt mer våken. Det var 100mg. Så waste of money for min del.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar mod ca en gang i uken, når jeg trenger å komme ajour m travel jobb. Familielivet gjør at timene på dagtid ikke strekker til. Tar en tablett hver gang. Pleier å ta den kl.18, og jobber til 03 - da føler jeg meg litt oppbrukt. (Klarer fint å døgne om jeg må.)Legger meg da og klarer til slutt å sovne, selv om det antagelig ikke er den beste kvalitetssøvnen
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte å si at når jeg tar den kl. 18, blir jeg ikke supertrøtt på jobb - og legger meg bare tidlig neste kveld for å ta igjen litt søvn