Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4447
Er det noen her som kan forklare meg hvordan dette fungerer?

Jeg har pleid å koble pc med hdmi kabel til tv for å få sett Premier League via tv2 sumo, men ser det er kommet en app til apple tv og lurer på i den forbindelse:

1. Kan jeg bruke en lan kabel i apple tv boks? (Dvs må jeg ha trådløst nett eller ikke?).

2. Om jeg primært ønsker kun å se tv2 sumo via apple tv (og ikke har selv noen apple produkter, bortsett fra apple tv boksen seff), vil jeg kunne gjøre det kun ved å stikke en hdmi kabel fra apple tv til tv, og laste ned tv2 sumo appen, også funker det?

3. Tv2 sumo på apple tv funker uten å må ha apple produkter som iphone, ipad osv?

Håper noen kan hjelpe her
Jeg bruker kabla nett på min Apple TV ivertfall.

Har brukt netflix på apple-tv appen med enten apple-tv fjernkontrollen eller ipadden eller begge.
Burde funke å bare bruke tv2 sumo appen på apple tv'n uten et annet apple produkt...
1. Spiller ingen rolle

2. Ja

3. Ja
Trådstarter
Takk for raske svar, da skal jeg kjøpe en! Et sist spm: Har det noe å si hvilken generasjon jeg kjøper nei? first, second, third gen etc+ man får full HD på apple tv også ikke sant?
Sist endret av Susie; 5. august 2014 kl. 01:30.
aTV2 er 720p, aTV3 er 1080p.

aTV2 kan jailbreakes for div. snacks,
men hvis du bare skal ha den til TV2 Sumo og Netflix er aTV3 tingen for deg
Sitat av Susie Vis innlegg
Takk for raske svar, da skal jeg kjøpe en! Et sist spm: Har det noe å si hvilken generasjon jeg kjøper nei? first, second, third gen etc+ man får full HD på apple tv også ikke sant?
Vis hele sitatet...
Nope, kun Apple TV 3 har full HD.
Er det noen som vet hvordan PlexConnect fungerer med denne oppdateringen av aTV3?
Vil nødig oppdatere om det skulle bli krøll med mediabiblioteket mitt

Tok sjansen og oppdaterte. Kan bekrefte at PlexConnect fungerer som før
Hvis de kunne fått implementert NRK Nett-tv og ViaPlay nå, så hadde aTV vært helt topp!

edit: Og Spotify..
Sist endret av Pope; 5. august 2014 kl. 02:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan ikke se rv2 sumo direkte på apple tv, du må streame det fra en annen apple enhet! Men det fungerer knallbra, men litt vanskelig når du ikke har andre apple enheter.

Det er ikke mulighet for apps på apple tv, men håper det kommer i neste!
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Du kan ikke se rv2 sumo direkte på apple tv, du må streame det fra en annen apple enhet! Men det fungerer knallbra, men litt vanskelig når du ikke har andre apple enheter.

Det er ikke mulighet for apps på apple tv, men håper det kommer i neste!
Vis hele sitatet...

TV2 Sumo ligger som app på Apple TV nå

http://blogg.tv2.no/sumo/apple-tv/
Og det var på tide. Så TV2 sumo appen her en dag, og tenkte "endelig slipper jeg airplaye premier league fra iphone.

Nå mangler bare viaplay. Syns det er merkelig at apple tv ikke har den. Må over på ps3 for å få streamet derfra.
I går fikk jeg, gjennom Plex, lagt til NRK nett-tv og direkte-tv, samt TV3 Play på min aTV3

Nå begynner den å bli ganske brukbar!

Fikk også lagt til en South Park-kanal hvor man kan streame alt av South Park gratis
Sikkerhetsklarert
Hvordan kan du få lagt inn plex kanaler direkte på aTV3? Du må fortsatt airplaye plex fra en iphone/ipad eller?
Neida! Du hijacker Trailers-appen på aTV3 og kan dermed streame alt av video, musikk, bilder du har i ditt media center.

Etter den siste oppdateringen (0.4) har jeg fått til å legge til kanaler i Plex Media Server, som deretter vises i PlexConnect. Helt genialt

Kan se om jeg får laget en guide i løpet av dagen. Blir nok dessverre bare til Mac, siden jeg ikke har gjort det i Windows enda og dermed ikke er sikker på hvordan det gjøres der

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...lexconnect.MOV

Slik ser det ut
Sist endret av Pope; 5. august 2014 kl. 15:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Falcon1975 Vis innlegg
TV2 Sumo ligger som app på Apple TV nå

http://blogg.tv2.no/sumo/apple-tv/
Vis hele sitatet...
Betyr det at jeg kan gjøre følgende:

Koble en lan kabel bak i apple tv (og hdmi kabel). Koble til tv. Og bare logge inn på tv2 sumo appen som er på apple tv, og vips kan jeg se sumo direkte på tv-en?
Det er korrekt.
Det betyr det, ja
Trådstarter
Supert Tusen takk for svar og hjelp alle sammen
Sitat av Susie Vis innlegg
Betyr det at jeg kan gjøre følgende:

Koble en lan kabel bak i apple tv (og hdmi kabel). Koble til tv. Og bare logge inn på tv2 sumo appen som er på apple tv, og vips kan jeg se sumo direkte på tv-en?
Vis hele sitatet...
yup.

Sumo er nemlig nå tilgjengelig som en egen applikasjon på Apple TV på lik linje med Netflix, Youtube og iTunes.
Vis hele sitatet...
Kilde: TV2 Sumo lanseres på Apple TV
Sitat av Pope Vis innlegg
Neida! Du hijacker Trailers-appen på aTV3 og kan dermed streame alt av video, musikk, bilder du har i ditt media center.

Etter den siste oppdateringen (0.4) har jeg fått til å legge til kanaler i Plex Media Server, som deretter vises i PlexConnect. Helt genialt

Kan se om jeg får laget en guide i løpet av dagen. Blir nok dessverre bare til Mac, siden jeg ikke har gjort det i Windows enda og dermed ikke er sikker på hvordan det gjøres der

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...lexconnect.MOV

Slik ser det ut
Vis hele sitatet...
Altså, du holder "enter" knappen inne på trailersappen for å få frem menyen?
Nei, du trykker vanlig. Når man bruker PlexConnect, så hijacker man som sagt Trailers-appen. I stedet for å bli sendt til Trailers, blir du sendt til Plex-biblioteket ditt

Lagde guide i går