Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2589
Hei! Spiller en del CS:GO. Et problem som har vart i 2 uker nå er at jeg plutselig opplever en lag på 5 sekunder flere ganger i løpet av et spill.
Det kommer en beskjed med rød skrift som lyder:
"WARNING: Connection problem auto-discconect in 30 sek".
Jeg faller ikke ut av spillet, kan fortsette å spille etter ca 5 sekunder.
Den ene brukeren av denne routeren spiller Dota 2, og opplever også lignende med at nettet faller ut jevnlig.

Har en DIR-655 router med 3 aktive brukere. 70Mbit linje fra Canal Digital.

Har forsøkt å oppdatere firmware på router, samt restartet alt som kan restartes.

Test fra pingtest.net:
Packet loss: 0%
Ping: 14ms.
Jitter: 1ms.

Bredbåndsguiden.no:
Nedlastingshastighet: 89.55Mbps
Opplasting: 8.42 Mb/s
Ping: 12ms.

Noen som har noe snøring på hva jeg kan gjøre?
Høres vel ut som at linja faller ut med jevne mellomrom. Har du tilgang til andre nettjenester når du får meldingen? Jeg får samme meldingen i dota2 når Get-abonnementet mitt er ustabilt. Hvis andre ting også faller ut så kontakter du Canal Digital.
Trådstarter
8 0
Opplever det kun i Steam, kan spille spotify/youtube osv hele dagen uten avbrudd.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Har dere flere routere på samme nettverk?
Trådstarter
8 0
Nope, har en router og en switch
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Har dere testet om problemet fortsatt er der når dere ikke bruker switchen?
Trådstarter
8 0
Nei, kanskje det er i den det ligger! Skal teste ut dette.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Alle jeg kjenner som har canal digital har det samme problemet.
Jeg og en kompis har begge samme problem i CS:GO.
Tviler på at du er problemet.
Dette er ene og alene valve sine drittservere sin feil. Vi får det ofte når vi gamer comp da snakker vi om at flere får på samme tid. vi har ulike isp`er.

Skriv net_graph 3 i console så vil du se at det er packetloss mot valve serverene... Valve har ikke svart noen enda på hvorfor og om di har tenkt å bedre serverene. Sjekk ut faceit.com om du spiller mix/comp
Sist endret av tøffel; 4. november 2013 kl. 22:43.
Dette samme skjedde med meg omtrent hele tiden. Søkte rundt og prøvde alle slags mulige løsninger. Fant ikke ut av det. Mens jeg datt ut av CS GO fungerte nette helt fint. Kunne forsatt prate på TS eller Skype. Skjedde heller ikke med noen andre spill jeg hadde på Steam. Jeg har også Canal Digital.

Dog som nevnt over fant jeg ut at det er en feil med Valve sine servere og din CS GO client. Spilte med en kar og vi opplevde dette helt likt hver eneste gang, mens de tre andre ikke fikk noe. Eneste som løste problemet mitt var å fjerne CS fra maskinen helt også slette alle CS GO mapper i Steam mappa. Deretter lasta jeg det ned på nytt og har ikke hatt det problemet enn så lenge.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Faen plutselig skjer det her meg også nå. Har 50\50 linje fra Eb og har ingen andre problemer med nettet utenom i Csgo. Mega irriterende når det skjer i en match så du er tvunget til å spille ut kampen.
Noen her det har blitt bedre for? Har søkt endel rundt, men det ser ikke ut som det er noe å gjøre?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Skjedde ofte for meg og, men har ikke opplevd det på mange uker/måneder. Tror dette kun er serverne sin skyld!
Samme problemet i TF2, men der sier folk det er fordi valve blir angrepet.

Noen sier det er normal maintenance.

http://steamgaug.es/ <-
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Skjedde ofte for meg og, men har ikke opplevd det på mange uker/måneder. Tror dette kun er serverne sin skyld!
Vis hele sitatet...
Ja var en runde det plutselig gikk bra men så ble det verre en noen gang igjen. Så nå fikk jeg 7 dagers utestengelse. Supert!
Kom tilbake hos meg i dag også. Skal sies at jeg ikke har opplevd dette her på veldig lenge, men er sykt plagsomt at det skal skje. Spesielt når jeg spiller MM. Kan spill 1 min elns også detter jeg ut, serveren teller ned til ca. 15 sek også er jeg tilbake. Dette forsetter hele matchen. Samme om det er MM eller public så lenge jeg spiller på Valve sine servere.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitter her og lagger som en gris i MM.
Det er for dårlig at Valve ikke klarer å hoste et par servere.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Ja jeg må si jeg er litt sjokkert siden det tydeligvis har vært et problem i hele 2013 uten at det har blitt bedre. Jeg startet egentlig med CsGo nå fordi Bf4 er så bugga også er det problemer med Cs også. Andre multiplayer spill folk spiller om dagen er jo beta og alfha spill, fulle av buggs. Hva skjer med spill-brasjen:/
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Spilt cs:go nesten hver dag siden betaen. Serverproblemer? Har aldri opplevd det. Sikker på at dere spiller på offisielle MM servere?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Slaps Vis innlegg
Spilt cs:go nesten hver dag siden betaen. Serverproblemer? Har aldri opplevd det. Sikker på at dere spiller på offisielle MM servere?
Vis hele sitatet...
Da er du heldig. Opplever det med jevne mellomrom. Spiller på Valve sine offisiele servere "competitive matchmaking". Det som ofte skjer i ny og ne er at jeg detter ut med jevne mellomrom når jeg er i et spill. Må da vente 30 sek også kan jeg logge inn på serveren igjen, for deretter å spille i kanskje 5-10 min før det samme skjer på nytt. Dette er det jeg opplever som kommer og går av seg selv og virker som det er svært lite å få gjort med det atm. Det som dog er litt rart med det er at kanskje to av fem på laget detter ut. Helt likt hele tiden, hvem de to er er random, men når denne feilen skjer så er det alltids to spillere som detter ut nøyaktig samtidig.

Har spilt GO siden beta, og det var ikke slike problemer i starten. Dette er noe som rammet meg i slutten av 2013.