Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1148
Hei, min bæbare Acer Aspire 6530G vil ikke koble seg til nettverket etter restart.
Da må jeg gå ned til hybelverten min og be hun om å skru av og på routeren, og da kobler pcen seg til. Nettverket er av Eidsiva og tror det er en Linksys router. WPA Personal og TKIP. Når jeg skal koble på igjen når det ikke fungerer står det at det er no gæli med instillingene, og det er det ikke!!!! Koden er rett.

HJELP MEG!! klikker i vinkel snart.
Betviler sterkt at problemet ligger hos husverten.

1. Oppgrader drivere til kortet ditt
2. Post eventuell info fra eventlog her
3. Test på andre nettverk
4. Deretter kan du oppgradere fw på "routeren".
Trådstarter
10 0
Har på en måte et problem.. kommer ikke innpå nettet med den pcen slik at jeg kan oppdatere den.
Du er jo på nett nå, mao har du ingen problemer, velkommen til internett forresten hvis du ikke var klar over at freak.no er internett.
Sist endret av AtXbYeA; 7. februar 2012 kl. 22:49.
Trådstarter
10 0
durr... vet at jeg er på internett. Men detta er en anna pc enn det det gjelder :P Anyhow finner ingen minnebrikke nå, så skal overføre drivere i mårra.
Du har vel en telefon ? Ekstern disk der såfremst du har fått en ny telefon etter 2001.
Trådstarter
10 0
Og tror ikke jeg klarer å overbevise dama nedenfor her til å oppdatere Firmware på routeren..

uken jeg glemte alle ledninger og eksterne harddisker hjemme <3 <3 <3
Gjør det selv. Skriv 192.168.1.1 i nettleseren. Deretter logger du på ruteren (som regel default id og pass).
Trådstarter
10 0
NVM fant kameraet mitt!

hvordan finne eventlog?

Oppdarte driveren, restarta, ikke no nytt. Prøvde 196.168.1.1, kom ikke inn på noen ting.
Sitat av D4hl3n Vis innlegg
NVM fant kameraet mitt!

hvordan finne eventlog?

Oppdarte driveren, restarta, ikke no nytt. Prøvde 196.168.1.1, kom ikke inn på noen ting.
Vis hele sitatet...
Derfor tar man en "ipconfig" og skriver inn addressen som står i "default gateway" heller.
Var ikke 196 jeg skreiv da, men vet det varierer.
Trådstarter
10 0
ehe passord og shit da?
google + navn på router + default password user. (dersom det er default enda)
Sist endret av AtXbYeA; 7. februar 2012 kl. 23:35.
Med mindre noe er byttet, da ville jeg prøvd 12345 som passord.
Trådstarter
10 0
Admin-Admin eller Admin-12345 funka ikke

HAHA kom inn!
hvilken type ruter har du da?
Trådstarter
10 0
Inteno

HAha så genialt, kan bare restarte routeren så mye jeg vil! Så på en måte så er problem solved..
Du kan liksågreit oppgradere FW når du først er i gang, så slipper du eventuelle problemer.
Trådstarter
10 0
hmm tror du de nede her vil oppdage no? vil helst ikke bli uthivd pga at jeg drev å tukla med nette...
Mtp at de ikke klarer å skifte passord ?

Neppe.
Trådstarter
10 0
Okay, tar natta nu.. norsk fremføring i mårra blir kos!