Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1416
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hørt flere som har nevnt dette med xanax søvn og jeg har også opplevd det å være helt 100% uthvilt etter å ha sovet etter noen xanax. Det jeg lurer på er om dette bare skjer med xanax eller skjer det også med andre typer benzo?

Å er det noen som ikke har opplevd dette med xanax? Ikke snakk om misbruk i dette tilfelle da jeg ser får meg at det ikke fungerer det samme etter misbruk.
Xanax er kjent for å ha en relativt kort halveringstid. Følgelig går dette stoffet fortere ut av kroppen, og man blir raskere uthvilt.
Sist endret av Superspurv; 12. april 2021 kl. 14:37.
I realiteten blir søvnkvaliteten verre med Benzo innabords - det vil si at REM-søvnen din og den dype søvnen din i de aller fleste tilfeller vil bli forkortet.
Den generelle søvntiden forlenges riktignok, så du har gjerne lang og lett søvn etter inntak av Benzodiazepiner.
At den føles tung kan jeg skrive under på.

Man føler seg jævlig bra når man våkner opp etter å ha sovnet på piller.

Prøv melatonin
Sist endret av krystallkongen; 12. april 2021 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vettskremt Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kun spekulering fra min side, men jeg undrer litt på om det kan ha en viss antidepressiv effekt når man ikke har utviklet spesielt toleranse eller avhengighet, noe som kan gjøre det enklere å våkne, og å føle seg klar for dagen..
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil det påvirke søvn på samme måte som weed og alkohol? Lettere å sovne, men verre søvnkvalitet i lengden.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil det påvirke søvn på samme måte som weed og alkohol? Lettere å sovne, men verre søvnkvalitet i lengden.
Vis hele sitatet...
Ja.
GHB er visst meget «bra» for søvnkvalitet og restitusjon i følge kroppsbygger miljøene.

Men det er virkelig ikke å anbefale. Det er består av løsemidler som ikke hører hjemme i noen menneskekropp imo.

Benzo har også en forferdelig bakside for de som er uheldige og blir avhengige.

Anbefaler som sagt over her, melatonin som f.eks Circadin, gjerne kombinert med god fysisk aktivitet i løpet av dagen.
Sist endret av BeardedFreak; 12. april 2021 kl. 22:45. Grunn: Typo