Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1504
Heisann! Jeg har diagnosen adhd og tror egentlig jeg hadde hatt godt av å begynne på medisiner. Eneste er at psykologen og legen min vet at jeg røyker og vil ikke la meg begynne på ritalin før jeg begynner på pissings. Nå er jeg midt i eksamensperioden og kjenner at litt ekstra konsentrasjon virkelig hadde gjort seg.
En venninne av meg som også har adhd ga meg to piller, men de er begge 30mg og jeg har aldri prøvd ritalin før. Overalt jeg leser på nettet står det at man burde starte med 20mg, så spørsmålet mitt er egentlig om det går fint med 30mg? Merker man stor forskjell med 10mg?
Tusen takk på forhånd!!
Viss du ikkje har brukt det før, så får du bra effekt på 30mg ritalin ja. Brukte selv 56mg Concerta, som er depottabletter med metylfenidat (samme virkestoff som Ritalin) før jeg fikk Ritalin på resept. Er helt trygt, med mindre du har underliggende hjertesykdommer, da burde du være forsiktig. Lykke til !
Det kommer an på deg. Vi reagerer forskjellig på ulike stoffer, men det er ikke farlig å ta 30. Men hvorfor ikke bare ta 20 som du sier du leser overalt? Du kan bare ta mer hvis du ikke føler det funker, men hvis du kan ikke ta mindre hvis du allerede har tatt 30. Prøv deg fram
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det kommer an på deg. Vi reagerer forskjellig på ulike stoffer, men det er ikke farlig å ta 30. Men hvorfor ikke bare ta 20 som du sier du leser overalt? Du kan bare ta mer hvis du ikke føler det funker, men hvis du kan ikke ta mindre hvis du allerede har tatt 30. Prøv deg fram
Vis hele sitatet...
De pillene jeg har fått av henne er 30mg kapsler! Så jeg er veldig usikker på om jeg kan dele de opp på noen måte, eller om det kanskje er dumt
Sitat av steinjente Vis innlegg
De pillene jeg har fått av henne er 30mg kapsler! Så jeg er veldig usikker på om jeg kan dele de opp på noen måte, eller om det kanskje er dumt
Vis hele sitatet...
Er bare å bruke 30mg kapslene, er ikkje stor merkbar effekt på 20 og 30mg.