Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4125
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Har lest at man kan hallisunere når man tar mdma, men at det er noe uvanlig, og potensielt farlig? Det kan skje hvis man f ex tar en for stor enkeltdose, redoserer for mye en kveld, bruker stoffet for hyppig osv.

Med farlig tenker jeg hovedsaklig på risikoen for å gå inn i en psykose. Kom gjerne med innspill om andre faremomenter.

Jeg vurderer å teste ut mdma, men det jeg skriver om her, ønsker jeg å finne litt mer ut om først.

Har snakket med venner og bekjente og fra dem, hørt om hallusinasjoner hvor man ser andre "mennesker"(gjerne med hatt på hode), rare planter det kommer veske ut ifra, gjenstander på gulvet(brannslukking apparat, stativer osv) og at man kan se for seg rare ting når man lukker øynene.

Dette har gjort meg litt skeptisk, men jeg vurderer videre.

- Hva er sjansen for at dette kan skje med meg?

- Hvis det skjer med meg, er det da en big NONO for meg med dette stoffet? Eller kan man relativt risikofritt vente 2-3 mnd før man tester igjen, og da bruke en mindre dose enn man gjorde ved evt hallusinasjon. Hvis det da gjenntar seg er det kanskje ikke så bra?

Det var kanskje litt mange spørsmål, men ønsker meg noe mer input før jeg bestemmer meg for noe. Setter pris på evt svar

PS! Har lest litt om dette online, men jeg sliter litt med å konkludere basert på informasjonen jeg finner
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Jeg hallusinerer nesten hver gang jeg tar MDMA, og grunnen til dette har jeg ingen anelse om. Jeg tror ikke det er farlig??? Men jeg kan ta fullstendig feil her.
Jeg liker å hallusinere på MDMA, det er ikke det samme som å hallusinere på syre eller sopp(for meg ihvertfall). Jeg har opplevd flere ganger at når jeg lukker øynene mine så ender jeg opp med å SPILLE cundycrush i hallusinasjonen. Det er faktisk som å se på telefonen sin å spille, NO JOKE. Dette har skjedd MAAANGE ganger.
Når jeg lå med ex´en og kosa, så plutselig fikk jeg opp et bilde i tankene mine av en blå vannmelon og helt randomly sa "hvorfor er den blå?". Dette er noe som også skjer ofte, at jeg snakker ut tankene mine uten noe forvarsel eller kontroll. Litt rart....
Jeg har også opplevd å ha gående og LANGE samtaler med folk som rett og slett aldri har vært der, og det har vist seg at jeg har snakket med lufta mens INGEN har vært i rommet.

Sjansen for at dette skjer med deg vet jeg faktisk ikke, men jeg kan si at det har skjedd med ALLE av vennene mine, kanskje ikke så sterke eller veldig realistiske hallusinasjoner, men dette er ikke noe jeg tror du burde være redd for.
Om du hallusinerer på MDMA er det som oftest en indikasjon på at du har tatt for store doser.
Det skjer med de aller fleste på store doser, men terskelen for å begynne å hallusinere kan være veldig forskjellige.

Selv skal det ikke mye til før jeg begynner å se litt tull, gjerne på nedturen/etter peak, dette gjelder og min fru - mens jeg kjenner andre som må opp i doser som ville gitt meg delirium før de begynner å se ting.

Bare hold deg til anbefalte doseringer (1,5-2 x kroppsvekt i milligram, maks 1 re-dosering på 50% av startdose), så skal det ikke være noe problem enten du hallusinerer eller ei.
Sist endret av Lyra; 10. april 2021 kl. 16:49.
Jeg har aldri hatt noe særlig til hallusinasjoner på MDMA, og jeg har eksperimentert med store doser. Hvis jeg legger til hasj i den stacken så kan jeg se noe antydninger til dette, men kan umulig sammenliknes med LSD eller fleinsopp

Derfor tror jeg dette er svært inviduelt. Jeg tror det ikke er farlig å hallusinere, men de som gjør det må ha noen fellestrekk jeg ikke har.

Hold deg til 100-150mg så vil nok du bare få positive vibes.
Mener å ha lest at ca 15% av MDMA'en omdannes i kroppen til MDA, som er et mer psykedelisk stoff enn hva MDMA er. Så jo større doser MDMA du tar jo større mengde blir omgjort til MDA, og hallusinasjonene vil intensifieres deretter. Med de doseringene som Lyra nevner oppleves det sjeldent eller svært lite hallusinasjoner.
Sist endret av Snablet; 10. april 2021 kl. 18:38.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Om du hallusinerer på MDMA er det som oftest en indikasjon på at du har tatt for store doser.
Det skjer med de aller fleste på store doser, men terskelen for å begynne å hallusinere kan være veldig forskjellige.
.
Vis hele sitatet...
Da jeg skulle teste MDMA for første gang, tok jeg maks 70mg, en relativt lav dose. Alikevell så begynte jeg hallusinere, f.eks jeg så på en plakat med Ganesha guden. Hvor den plutselig begynte å blinke med øynene. Dette kan vell ikke bety at 70mg for meg er en stor dose?

Ser du skriver at terskelen kan være forskjellige for hver person, men er alikevell snodig å begynne å hallusinere på en så relativ lav dose.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har opplevd å få halliser mange ganger på mdma.

Forskjellen på å få halliser på syre/sopp osv er at på mdma så er alt bare godfølese og morsomt, aldri fått noen dårlig følese.

Hallisene kan være alt fra ting man ser i sidesynet til å se en stol en setter seg på som ikke er og poff blir borte. Jeg har alltid ledd av de opplevelsene og bare kosa meg videre. =)
Noen opplever hallusinasjoner, andre ikke. Det trenger absolutt ikke bety at man har tatt en farlig høy dose. Hold deg til 2 mg pr kilo du veier. Og la helst vær å redosere. Brukt riktig er mdma ett av de tryggere stoffene.
Sitat av Traps are gay Vis innlegg
Jeg hallusinerer nesten hver gang jeg tar MDMA
Vis hele sitatet...
Mener å huske at jeg for noen dager siden leste at du tok opptil 500mg i gangen? Det er kanskje grunnen til at du hallisunerer.

For å svare på spørsmålet: jeg pleier å hallisunere når jeg tar MDMA, men for å være fair så hallisunerer jeg nesten uansett hva slags stoff det er jeg inntar. Mye som spiller inn.
New generation
colakork's Avatar
Har selv OD'a på molly for å se helt vivid syner.

En som henger igjen var når jeg var på ++døgn. Satt i sofaen og forberedte meg til å ta kvelden. Plutselig hopper en mann lekent igjennom stua og tar bilder av meg før han plutselig står snikent i dørkroka med gangen der han tar et siste bilde før han forsvinner.

Jeg gikk utforbi døra for å ta en sigg og sjekke om han kom tilbake så ser jeg plutselig en skikkelse jeg bare vet er en aliendemon som skulle ta meg. Ble lamslått av skrekk og skle nedover langs døra.

Dagen etterpå så jeg at "skikkelsen" bare var en stubbe.

Det virker helt ekte og du går rundt i en halvsovende tilstand når du først når det punktet. Ganske gøy om du har privatplass til det.
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Mener å huske at jeg for noen dager siden leste at du tok opptil 500mg i gangen? Det er kanskje grunnen til at du hallisunerer.
Vis hele sitatet...
Kan godt være derfor, men selv når jeg er på "små" doser som 150mg så kan det hende at jeg hallusinerer svakt også :P. Eller så er hjernen min bare helt gjennomstekt, fult mulig det .
Sist endret av Traps are gay; 10. april 2021 kl. 22:43.
Om du kan hallusinere på MDMA ja?
Jeg har exprimentert med ganske heftige doser med både sopp, lsd og mdma.
Men det er ingenting så er i nærheten av MDMA hallusinasjoner, di er så jææævla ekte.
Dette skjer ofte når man bikker 200mg++, og vist du lurer inn ein joint i tilleg så skjer det med meg hver eneste gang. Men jeg har egentlig ikke noe i mot det, syns det er litt spennende igrunn, sjøl om jeg blir jævla forvirra.. Husker en gang jeg tok 280mg med meget pure mdma (testa med 5 kits) i første dose, så dreiv vi og redosa med 150 mg x antall ganger (ALDRI gjør dette, det er bare tull og gjøre, du blir mentalt knekt i 2-3 uker +++ etterpå og det er ikke safe for helsa..) Meeen, kompis'en min så satt på sia av meg, ble om til en jente, plutslig hadde han langt hår, lebestift og solbriller på seg (han hadde ikke dette) han satt bare 1 meter i fra meg, jeg gikk helt oppi tryne på an for og se, men fortsatt var han en jente. Så gikk vi ut for og ta en J, plutslig så kom det en gammel dame sykklende med blinkende rødt lys på sykkelen kl 04:00 på natta, og eg spurte kompis'en hva faen hun gamle dama gjorde ute så seint?? Så lo han bare av meg og spurte om jeg var seriøs? Og det var eg jo. Men skjønte at jeg hallusinerte. Men somsagt så er det så sykt ekte, det er krystallklart. Kan ikke måle seg med sopp og lsd. Ein kan hallusinere "meir" på sopp og lsd, men på ein helt aen og blurry måte.
Når vi kom inn igjen, og satt en 15 min i sofaen, lukka jeg øynene og hadde syke closed eyes og begynte og snakka med meg sjøl, kompisen min var jo fullt klar over hva så foregikk i closed eye visualsa mine fordi jeg sa alt som skjedde uten at jeg var klar over det sjøl, hahaha.
Når jeg åpna øynene igjen så hadde han plutslig på seg ein knall gul hettegenser og der lange håret var vekke, men lebestiften og solbrillene var det fortsatt. Haha nå hørers eg kanskje ut så en scizofren som skriver her, men kan melde om at jeg er ein frisk og rask kar!

Har x antall andre hallusinasjonshistorier på MDMA, men orker ikke skrive en bibel om det.

Men om du holder deg på ein lav dose, 100-130-150mg (kommer seff an på kroppsvekta di) så vill du får en fantastisk opplevelse.
Og du skal ikke anke på hallusinasjoner i det hele tatt.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Setter pris på svarene og input'en. Kort sagt så virker det relativt realistisk å få noen halliser, men mer realistisk å ikke få det.

Det å få noen hallusinasjoner i seg selv tenker jeg ikke er problematisk. Isåfall tror jeg at jeg vil skjønne hva som skjer, håper jeg Det som kan være problematisk er hvis det skulle føre til en psykose. Det tror jeg er lite sannsynlig. Selv har jeg ingen historikk med mentale problemer eller annet knyttet opp mot psykose.

Så det blir nok en liten test etterhvert med fornuftig dosering etc som mange av dere her nevner ��
New generation
colakork's Avatar
Det er vel en psykose når du ser ting som ikke egentlig er der.

Men psykose kommer som oftest ikke av første pillen og starten ei på peaken.
Heller etter 5 til 10 piller og et eller tre våkedøgn.
Sist endret av colakork; 11. april 2021 kl. 04:09.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Du har vel et poeng der, at hvis man hallusinerer/ser ting som ikke er der, så har man en psykose episode.

Er det også å anse som en psykose episode hvis man selv skjønner at man hallusinerer?

Eller kun hvis man faktisk tror at hallusinasjonene er virkeligheten?
New generation
colakork's Avatar
Greia er at det ser helt ekte ut. Karakterer som går rundt med beina plantet godt på gulvet ditt, som holder øyekontakt og hele pakka.

Men du fatter at noe er "off".

Hvis du fortsetter å ruse deg når ting er "off" faller du dypere og dypere inn i denne "søvn tilstanden" jeg skrev om tidligere.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Det er ikke vanlig å hallusinere på MDMA da det er et sentralstimulerende middel, under vanlig ruspåvirkning kan farger og lys virke mye skarpere og synet kan til tider bli "mykt" eller "blurry".

Hallusinasjoner kan forekomme ved høyere doser som er langt fra anbefalt.
Og de kan lett komme dersom du blander med andre rusmidler eller er veldig trøtt.

Anbefaler og lese deg opp her, mye god og nyttig informasjon:
https://rusopplysningen.no/mdma

Her er min opplevelse med halliser:
En gang da jeg tok MDMA (150 mg + 50mg) kl 23:00 en fredag og da hadde jeg vært våken siden 07:00 og vært på jobb.
Jeg var allerede trøtt da jeg tok MDMA'en, men rusen vekket meg opp bastant, vi røykte også weed. Men når det begynte å avta etter 4 timer, så begynte noen hallusinasjoner å komme. Ansiktet til han ene kompisen min hakket når han gikk forbi meg, samtidig som øyene hans virket mye større enn normalt (Det var også mørkt og vi var i skogen), jeg hørte hviskelyder i skogen som kom med vinden, det så ut som furutrærne var dekket med blå fiskenetting rundt stammen. Greiner i trærne så ut som skjeve jernrør. Jeg var såpass trøtt og skjønte at det jeg så egentlig ikke var der. Men det skremte meg ikke på noen måte, trøtt som jeg var.
Sist endret av Chromatics; 12. april 2021 kl. 14:05.
Opplever at ansikter forandrer seg med skygger og evt ofte sett «briller» på folk. Men det er jo også sånn at det er gjerne ikke med glass etc. men er jo like herlig en «hallis» da


Ofte så er det sånn at hjernen fungerer bare sånn. Skjedde ofte i mørket som liten også, tviler på at foreldra mine ga meg dop, dette var også før ADHD medisinene
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
En gang ble rommet dekket av et slags slør\spindelvev ved knehøyde, som reagerte med alle som var borti det.
Bortet ble plutselig møysommelig dekket med hundrevis av gjennomsiktige klinkekuler eller froskeegg. Fikk et slags slim på hendene, det ligna litt på svømmehud. Glitra i lyset og strakk seg mellom fingrene. Og ja, jeg har sjekka, satt faktisk ikke og lekte med en neve cum.
Kan hende jeg fikk MDA, men det føltes som det beste knipsen jeg har testa mtp godfeelingen og det sosiale.
Det var ikke noe lignende tradisjonelle hallusinasjoner med pustende vegger, auraer og fargeshow. De bare dukka opp plutselig og var jævlig virkelighetstro og fascinerende.
Sist endret av Bothrops; 12. april 2021 kl. 17:44.
Iskald makkapikk
Har faen ikke vært i noe psykose, men har hatt masse emmahalliser. Ofte etter redoseringen begynner å dale. Greia er at det alltid er fullstendig åpenbart at det er hallUsinasjoner jeg ser. Så i stedet for å lure på wtf jeg ser så kan jeg nyte dem men er ofte bare tullball også. Gjengangere er briller eller tannregulering på folk
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hahahahaha, briller! Been there done that
Har hallusinert på emma flere ganger, det har dog skjedd hver gang jeg har tatt for mye i løpet av en kveld, da er det alltid briller og plastikkhansker som dukker opp i ny og ne, og innbilling av ting på en halvlang avstand som forsvinner etterhvert som fokuset endrer seg.

Litt offtopic, men har lagt merke til at det er mangen som ser briller og i noen tilfeller plasthansker på høye doser emma, men briller går mest igjen - noen som vet hva akkurat dette kommer av?
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det som er artig er at folk ser det samme! Personlig ser jeg ikke briller, men det som går igjen for meg er at kan folk se gamle ut eller som at de har fjeset fult av tatoveringer.
Mange forskere som mener mdma er et psykadelisk stoff, fordi det konverterer til mda i hjernen. Er nokk svært litte sannsynlig for en psykose med mindre du er våken i flere døgn og bare peprer i deg knips som godteri. Vis du ikke er predisponert så vil jeg si at sannsynligheten for at du får en psykose fra mdma er nærme 0. Men vil fortsatt sterkt fraråde deg i og prøve mdma, svir dopamine receptorene og tømer ''lykkelagre'' i hjernen, mye mere en det fleste dop. Mangr som forelsker seg i rusen, misbruker det til det ikke funker lenger, så blir avhengi av andre stoffer.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg har aldri hatt noe særlig til hallusinasjoner på MDMA, og jeg har eksperimentert med store doser. Hvis jeg legger til hasj i den stacken så kan jeg se noe antydninger til dette, men kan umulig sammenliknes med LSD eller fleinsopp

Derfor tror jeg dette er svært inviduelt. Jeg tror det ikke er farlig å hallusinere, men de som gjør det må ha noen fellestrekk jeg ikke har.

Hold deg til 100-150mg så vil nok du bare få positive vibes.
Vis hele sitatet...
Hvor høye doser har du tatt da? Jeg syns nemlig det er omvendt, føler jeg har mer visuals på mdma enn lsd
Sitat av 420master Vis innlegg
Hvor høye doser har du tatt da? Jeg syns nemlig det er omvendt, føler jeg har mer visuals på mdma enn lsd
Vis hele sitatet...
Jeg husker ikke helt i farta, men det kan tenkes at jeg har vært opp imot 800mg ila en kveld.

Dette begynner å bli ganske lengde siden men mdma+weed kombinasjonen gir meg mer sopp vibes enn lsd vibes for å være ærlig.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg husker ikke helt i farta, men det kan tenkes at jeg har vært opp imot 800mg ila en kveld.

Dette begynner å bli ganske lengde siden men mdma+weed kombinasjonen gir meg mer sopp vibes enn lsd vibes for å være ærlig.
Vis hele sitatet...
Jeg får faktisk ikke så drøye visuals av lsd. Har spist kanskje 500 ug tilsammen. Og 700-800 mg mdma er også min høyeste dose. Mye mer figurer som dukker opp men ikke på lsd.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg opplevde nylig en veldig gøy hallis under emma kveld med en kompis. Vi hadde drukket og bestemte oss for å sniffe 150mg hver, med rundt 75mg topoff. Jeg så flere ulike vesen i ansiktet hans. De så på meg, men var vennlige. Det ene vesenet var veldig tydelig, øret til kompisen min var munnen hennes (vesenet sin munn altså. Også kom deg et ekstra øye i tillegg til kompisen min sitt øye. Vesenet svarte på spørsmål ved å nikke eller riste på hodet. Jeg så også en svane som satt over kompisen min. Dette var egentlig en hvit hettegenser. Veldig realistiske halliser, men jeg skjønte det var halliser. Ufarlig men gøy opplevelse. Noen andre som har opplevd lignende?
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg opplevde nylig en veldig gøy hallis under emma kveld med en kompis. Vi hadde drukket og bestemte oss for å sniffe 150mg hver, med rundt 75mg topoff. Jeg så flere ulike vesen i ansiktet hans. De så på meg, men var vennlige. Det ene vesenet var veldig tydelig, øret til kompisen min var munnen hennes (vesenet sin munn altså. Også kom deg et ekstra øye i tillegg til kompisen min sitt øye. Vesenet svarte på spørsmål ved å nikke eller riste på hodet. Jeg så også en svane som satt over kompisen min. Dette var egentlig en hvit hettegenser. Veldig realistiske halliser, men jeg skjønte det var halliser. Ufarlig men gøy opplevelse. Noen andre som har opplevd lignende?
Vis hele sitatet...
Nei, ingen.