Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1529
Hei.

jeg la tidligere ut et innlegg, men glemte noe jeg har tenkt veldig mye på.

Dette er kanskje noe av det mest hyppigste man støter på av spørsmål på slike forum.

Til dette innlegget, så ønsker jeg ikke alle variabler osv osv, som jeg vet finnes, men enkelt og greit egen erfaring eller bekjentskap.

som jeg har skrevet tidligere, så yielda 2 stk auto northern light 14 g tilsammen, 1 9g og andre 5g.

dette forklarer jeg med litt nybegynner feil, clf lys 300w og litt diverse.

men hva kan jeg ca regne med under gode vekstforhold, med 1000w led, god inn og ut luft, og samme strain nl auto?

medium : bra jord
lyskilde ca 1000 watt led
4 stk northern ligt auto frø
mellom 1- 2 kvadrat groplass.


jeg klarer aldri og finne noen fornuftige svar, som ikke innholder masse variabler, og usansynlige historier om resultat, så ville være fantastisk med noen enkle gode svar.

takk på forhånd
Skikkelig lys og unngå å stresse plantene er det viktigste. Unngå overvanning og for mye næring, klassiske nybegynnerfeller.

Autoer er ømfintlige på ompotting, så plant helst frøene rett i store potter. Når jeg har dyrka ute har jeg vært nødt til å så i småpotter pga transport ut i skauen. For noen år siden ble 2stk stående 5 dager lenger enn de andre i potta før jeg fikk dem ut og de ble halve størrelsen av de andre. Røttene hadde blitt for store, planten fikk panikk og begynte blomstringen mye tidligere enn resten. Les deg opp på vanning av små planter i store potter, hele potta skal ikke vannes, kun små mengder rundt planten i starten.

Lys er lys, ikke sant? 1000w høres mye ut, men det er gjerne snakk om under 150 reelle watt. Link eller specs på lampa?

Denne typen led er det billigste du finner av "skikkelig" lys, koster rundt 1800kr. Disse funker, tok 10 dager til Norge med DHL. Avhengig av genetikk og skills får du gjerne 50g/plante under slike lys. 30-90g er normalt, kommer an på strain.

https://www.alibaba.com/product-deta...7eec6f65DIwUBQ

Ser i den andre tråden at du har skikkelig lys. Perlite i jorden og rett næring. GHE micro + bloom eller Biobizz funker.
Sist endret av veidemann; 8. april 2021 kl. 13:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hadde en grow med 2 autos for litt siden og 720w led lys som ga meg ca 200g, og da gjorde jeg også noen feil.