Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2408
Ble frivillig innlagt på psyk. Skal nå på helga perm og spurte om det var greit å besøke venner. Fikk streng beskjed om at det var kun nærmeste pårørende jeg kunne møte. Pga corona.

Innlagt på psykose døgnbehandling levanger. Bor på verdal.

Mitt spørsmål er da: Er dette noe de kan bestemme? Fra det jeg har hørt har forskjellige helsetun fri rett til å dra på besøk å få besøk som de vill.
ville ikke jeg ha samme rettigheter?

(Ps. Innlagt for at diagoniseringa skal gå fortere og er ikke til fare for meg selv eller andre. Planlagt å følge alle retningslinjer som er anbefalt)
Sitat av Matmos Vis innlegg
Fikk streng beskjed om at det var kun nærmeste pårørende jeg kunne møte. Pga corona.
Vis hele sitatet...
Siden du legger opp til gjettelek så starter jeg.
Du skal har færrest mulig nærkontakter, flere nærkontakter og du risikerer ikke bare å selv bli smittet men utsette avdelingen din for den smitten du drar med deg. De fleste vil nok da velge nærmeste pårørende som nærkontakt, om du velger annerledes å i stedet besøke venner og bekjente kan du sikkert det.

Som sagt bare min gjetning at de antar at man vil prioritere nærmeste pårørende som sin kohort.
Sykehus og institusjoner har anderledes regler nå pga corona. Sier seg selv at smitte et sånt sted ville kunne være fatalt og kjempesmittebombe så derfor må besøk og perm være strengere nå enn vanligvis, det har de all rett til.
De kan vel ikke nekte deg, men de kan avslutte behandlinga hvis de mener at du utsetter de andre pasientene for smittefare.

Og selv om du er lagt inn frivillig så er det jo regler du velger å underlegge deg når du skriver deg inn.

Jeg var på rehab i 4 uker og droppet permisjoner fordi det ville være å utsette andre pasienter for smitte, kols, diabetiker, hjerte og diverse annet.

I tillegg så kunne jo ikke barna hatt besøk og slikt.

Er en grunn for de fleste regler og det er vel ikke det verste å holde seg til de.
Hei
Jeg kan bekrefte at det er like strengt ved andre seksjon døgn nå. Kun besøk av pårørende men helst ikke besøk i det hele tatt, og ikke være i kontakt med andre enn høyst nødvendig under helgeperm.

Det er på grunn av korona.
I værste dall kan du være grunnen til at hele klinikken går til helvete om du tar med deg smitte inn. De sier det ikke for å være jævlig med deg.