Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3153
Hei!

Om 15 dager drar jeg på ferie til Krakow, Polen. Har vært der en gang før og vet at det finnes elektronikkjeder der, blant annet "Saturn".

Nå planlegger jeg å kjøpe meg et speilrefleks (Nikon D5300) og lurer på om prisforskjellen vil være stor i forhold til norske priser?

Er det verdt det å kjøpe i Polen, eller bør jeg kjøpe i Norge med tanke på enklere garanti-ordninger o.l.

Takk for svar.
D5300 med standard kit-linse koster for øyeblikket 5.388,- hos Saturn, 5.495,- hos Elkjøp/Lefdal. Hadde nok gått for norsk reklamasjonsrett. ;-)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sjekk ut prisen til kameraet på prisjakt, sammenlign med prisen når du er der nede, vurder om ingen reklamasjonsrett er verdt det du evt. Sparer.
Hei, anbefaler deg å sjekke hvordan prisene er når du trekker fra MVA, og deretter lese deg opp litt angående dette hos gobalblue. Fikk selv liten reduksjon på prisen av min forrige telefon da jeg kjøpte den i Tyskland, men husker ikke helt hvordan det er med lover og regler rundt dette.

Hvis det ikke er store forskjellen så ville jeg helt klart gått for den norske reklamasjonsretten.
Polen har 23% mva. Så prisen på Saturn i Polen vil være 4380 hvis du får til å få trukket polsk mva. Men det skal vel mye til å få gjort det uten å gjøre det via tollkontoret og dermed måtte betale norsk mva, så da er du vel minst like langt...