Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1118
Trenger en ny laptop som jeg skal bruke de neste årene, surfer, ser filmer, trenger 500gb minst, usb port, lettvektig.

Noen som har anbefalinger? Prøvd komplett pc velger men prisen går over 8k
Siden du nevnte film, sjekka jeg prisjakt.no og satte "4000,-" som første-pri og deretter klikka meg inn på den høyeste skjermoppløsningen.

2 maskiner har 1600 x 900, ingen har høyere enn det til 4000.

Av de to foreslår jeg denne: HP 17-y002 17.3" HD+


Den har dobbelt så rask prosessor, dobbelt så mye ram, dobbelt så stor harddisk.

Den andre maskinen er 500 gram lettere.

Begge har 17 tommer skjerm.

Hadde gått for HP'n selv om den veier 500 gram mer, den har dobbelt så bra hardware på flere punkter og vil vare lengre imo.
Trådstarter
Takk Turbolego
Prisjakt, genialt.

Tenker også HP'n, men 1tb trenger jeg ikke, men går nok for den.
Sitat av snowR Vis innlegg
Takk Turbolego
Prisjakt, genialt.

Tenker også HP'n, men 1tb trenger jeg ikke, men går nok for den.
Vis hele sitatet...
Trust me, den blir fyllt opp!

Kjøpte en laptop i januar i fjor med 1TB plass.

Den er snart full (40GB igjen elns.) og har ingen filmer på den (netflix ftw)
Personlig vil jeg ikke anbefale HP'en.
Jeg hadde en fra 2007 til 2013. Hovedkortet gikk en gang og grafikkortet gikk to ganger. Broren min Har hatt en HP siden 2008 og han har hatt problemer med skjermen, viften og touchpaden.

Det kan selvfølgelig være at de har forbedret seg siden den gang.(Kan nevne at begge maskinene kjørte/kjører Windows Vista)
Sist endret av øyvind95; 26. juli 2016 kl. 00:01.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Trust me, den blir fyllt opp!

Kjøpte en laptop i januar i fjor med 1TB plass.

Den er snart full (40GB igjen elns.) og har ingen filmer på den (netflix ftw)
Vis hele sitatet...
Hva fyller du den med? Jeg har levd på 120 GB i tre år nå, sett bort fra eksterndisken hvor jeg har store datafiler og backups fra mobiltelefon. Har inntrykk av at de fleste som fyller en TB-disk, gjør det med filmer. Hvis du ikke har noen filmer på den, hvordan har du klart å bruke opp 1 TB med diskplass?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hva fyller du den med? Jeg har levd på 120 GB i tre år nå, sett bort fra eksterndisken hvor jeg har store datafiler og backups fra mobiltelefon. Har inntrykk av at de fleste som fyller en TB-disk, gjør det med filmer. Hvis du ikke har noen filmer på den, hvordan har du klart å bruke opp 1 TB med diskplass?
Vis hele sitatet...
E-poster jeg lagrer offline, backups av wordpress-sider, .iso filer etc.

Et par spill og en del bilder også, men det tar ikke opp mer enn en brøkdel.
Trådstarter
Ser man kan justere prisen etter ønske på komplett pc velger, fant Lenovo E31-70 13.3" HD , blir nok ikke så optimal til film, men ellers noen tanker?
Sitat av snowR Vis innlegg
Ser man kan justere prisen etter ønske på komplett pc velger, fant Lenovo E31-70 13.3" HD , blir nok ikke så optimal til film, men ellers noen tanker?
Vis hele sitatet...
Fin maskin, liker lenovo sine pga. byggekvalitet og tastatur.

Men skjermen egner seg nok bedre til film på flyet f.eks. så hadde koblet den til en stor skjerm via hdmi.

Dersom du ikke synes de 4 tommerne ekstra i skjermstørrelsen til hp'n er noe vits, hadde jeg gått for den og oppgradert harddisk og ram senere. Max minne på denne maskinen skal vistnok være 8GB, så du trenger bare å kjøpe en ekstra 4GB brikke (samme rambrikke-modell) og stappe i maskinen.

Inside Lenovo E31-70 – disassembly, internal photos and upgrade options
Trådstarter
Smart!
trur jeg går for den jeg! Skal kjøre til lefdal imorgen å se på 13.3" størrelse kontra, vis det blir for lite.
Jeg spurte om det samme for et par uker siden. Det som hindret meg fra å kjøpe HP maskinene var et det ser ut som mousepadden ikke har separert høyre og venstre musetast (iallefall av de jeg så på), noe jeg har hatt på en annen PC og virkelig hater.

Jeg endte opp med å kjøpe denne, Lenovo G70-35 med 17.3" skjerm. Er fornøyd med den, men av gammel vane så har jeg lagt inn Windows 7, synes det kjørte litt raskere enn Windows 10 som følger med. Da det er et ledig slott til RAM så tenkte jeg å bestille en ekstra 8GB brikke til 350,-, men har ikke gjort det enda. PCen har innfridd kravene jeg hadde, det eneste jeg har å pirke på er at shift-knappen er halv størrelse, så hender jeg bommer litt når jeg skriver, men det er jo vanesak. PCen bærer ikke spesielt preg av at den er billig, det eneste er kanskje at knappene på mousepadden føles litt dårligere ut enn andre (dyrere) PCer jeg har hatt tidligere, dette ved at man merker litt forskjell på hvor hardt man må trykke basert på hvor på knappen man trykker.

Ellers vet jeg ikke om du har noen krav til skjermstørrelse, jeg ville ha stor skjerm da jeg skal jobbe på den, men om det funker med mindre skjerm så er jo dette ofte billigere etter hva jeg har erfart.
Sist endret av simchris; 26. juli 2016 kl. 23:28.