Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1298
Hei, skal begynne å studere til høsten og da trenger jeg en laptop. Ser mest på ultrabook og macbook pro

Har nylig å sett på denne og falt for denne meget raskt. Bare att den selges uten windows er ett super pluss.

http://www.multicom.no/multicom-tali...0559/p10633171

Men noen som har testet de nye multicom pcene? Har fått ganske god kritikk for bra byggekvalitet, men er det noen som har praktisk erfaring med dem?

Evt innspill på andre laptops? Har egentlig ikke satt noe budsjett pcen skal holde i 4 år.
Ingen erfaring med den, men gaming laptopene til multicom har hatt el idiotisk tendens til å throttle og skru viften på for fullt under lav load. Leste at det har med (Clevo?) Chassiet de bygger laptopen i og man kunne ikke gjøre noe for å fikse det.

Det kan være problemet er borte mef disse ultrabookene, men søk litt rundt, er flere som bygger laptoper i disse chassiene.
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
Ingen erfaring med den, men gaming laptopene til multicom har hatt el idiotisk tendens til å throttle og skru viften på for fullt under lav load. Leste at det har med (Clevo?) Chassiet de bygger laptopen i og man kunne ikke gjøre noe for å fikse det.

Det kan være problemet er borte mef disse ultrabookene, men søk litt rundt, er flere som bygger laptoper i disse chassiene.
Vis hele sitatet...
hørt litt det samme selv, men skal hovedsakelig bli brukt til word, excel, film og generell surfing.
Anbefaler deg å ta en titt på http://shop.lenovo.com/no/no/laptops/thinkpad/t-series/ kvalitet laptop for deg på farten. Lette, god batteritid, fantastisk trackpad og tastatur.
Sist endret av villalobos; 25. juli 2016 kl. 01:14.
Jeg har Multicom pc selv(multicom Xishan W150). Kan si såpass at det er DEN beste laptopen jeg har hatt hittil i livet. Min har vart i 5+ år nå og funkerer fortsatt normalt med ingen spesielle problemer. eneste jeg kan sitte fingeren på er vel vifte støyet, dette har de da fikset på nyere pcer.

Kompisen min kjøpte nylig en Multicom Kunshan Den pcen er super, har ikke hørt han klage på noe enda. Så kan trygt si med erfaring at utrolig nok, så har et slik "ukjent" merke som multicom svært gode pcer.
for meg så blir ultrabook mest aktuelt, men vet ikke om det blir i5 eller i7 enda. Vet att jeg egentlig ikke trenger i7. Men velger nok den uansett :P
fikk ordnet meg en macbook pro mid 2014 med retina skjerm, i5 og 256gb flashlagring gjennom en kollega. Men hvorfor alle skryter mac opp i skyene sliter jeg enda med å forstå? Etter og ha vært tilhenger av windows i mange år, så er det sykt uvandt. Men blir sikkert bedre med tiden.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
fikk ordnet meg en macbook pro mid 2014 med retina skjerm, i5 og 256gb flashlagring gjennom en kollega. Men hvorfor alle skryter mac opp i skyene sliter jeg enda med å forstå? Etter og ha vært tilhenger av windows i mange år, så er det sykt uvandt. Men blir sikkert bedre med tiden.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker bootcamp med windows på min macbook pro.

Kjapp deg å installer bootcamp med windows 7/8/8.1 i dag og oppgrader til 10'ern gratis. Macbooks'a kjører windows svært bra imo.

Fristen for gratis oppgradering utgår i dag.

https://www.apple.com/support/bootcamp/
Sist endret av Turbolego; 29. juli 2016 kl. 18:11.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg bruker bootcamp med windows på min macbook pro.

Kjapp deg å installer bootcamp med windows 7/8/8.1 i dag og oppgrader til 10'ern gratis. Macbooks'a kjører windows svært bra imo.

Fristen for gratis oppgradering utgår i dag.

https://www.apple.com/support/bootcamp/
Vis hele sitatet...
Fristen går nok ut idag for å få det "legit" men har i alle år seilt de syv "hav" å skaffet windows, så er ikke noe problem der. Men kan hende jeg installerer windows på den, men føler jeg må gi OS'et en sjanse før jeg kan rakke ned på det.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Fristen går nok ut idag for å få det "legit" men har i alle år seilt de syv "hav" å skaffet windows, så er ikke noe problem der. Men kan hende jeg installerer windows på den, men føler jeg må gi OS'et en sjanse før jeg kan rakke ned på det.
Vis hele sitatet...
Yeh, du kan alltids downgrade tilbake til 7/8/81. 30 dager etter upgrade uten å miste filer etc. anyways.

Anbefaler microsoft surface sterkt. Kjøpte en microsoft surface pro 4 midt i det andre semesteret mitt i fjor, og den førte til bedre karakterer. Touch-skjermen lar deg tegne modeller og grafer. Med onenote kan du ta lydopptak under forelesningene som fester seg til notatene dine. Var det noe jeg ikke skjønte, kunne jeg trykke på det stedet i notatene mine og høre hva foreleseren sa akkurat da. Du kan også gjøre det samme med video.
Sitat av Dysfunctioning Vis innlegg
Anbefaler microsoft surface sterkt. Kjøpte en microsoft surface pro 4 midt i det andre semesteret mitt i fjor, og den førte til bedre karakterer. Touch-skjermen lar deg tegne modeller og grafer. Med onenote kan du ta lydopptak under forelesningene som fester seg til notatene dine. Var det noe jeg ikke skjønte, kunne jeg trykke på det stedet i notatene mine og høre hva foreleseren sa akkurat da. Du kan også gjøre det samme med video.
Vis hele sitatet...
Hørtes ikke dumt ut. Men tenker å prøve Mac'n stund. Fikk den til en helt rå pris. Men hvis jeg ender opp med å bytte den ut skal jeg absolutt ta en titt på surface.