Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3642
Ja, det er ikke sånn at de gjør meg verre. De bare virker ikke sånn som jeg håper og sånn de gjorde før.
Alkohol, klarer omtrent ikke drikke lenger. Prøver alle typer, men det er ikke godt og jeg blir ikke noe. Ikke lykkelig, ikke full, ikke pratsom. Og jeg som har elsket alkohol.

Kola. Får omtrent null ut av det. Ingen energi, ingen lykke, ingen eufori. Og kolaen var helt god i forhold til norsk nivå,,populær selger som ikke blander ut enda mer.
Speeden jeg tok var så dårlig at den ikke teller.

Så da sitter jeg igjen med null lykke, som er det jeg søker og det jeg har oppnådd tidligere.
Kan hodet være i så ubalanse at selv droger ikke hjelper?
På tide å ta en pause kanskje?
Trådstarter
21 1
Sitat av Munchies Vis innlegg
På tide å ta en pause kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja, mulig det. Men hva om jeg sier at jeg har drukket lite i mange måneder allerede? Og at jeg har tydd til andre midler, kola og speed, for å ehh.......oppnå en annen følelse en den jeg har til vanlig, etter å ikke ha brukt noe narkotika på mange år. Men at det ikke virker. Det er bare dødt.
Jeg har bare tatt litt kola og speed noen få ganger i det siste. Ok, fire ganger på tre uker, etter mange år opphold.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Silkeramp Vis innlegg
Ja, mulig det. Men hva om jeg sier at jeg har drukket lite i mange måneder allerede? Og at jeg har tydd til andre midler, kola og speed, for å ehh.......oppnå en annen følelse en den jeg har til vanlig, etter å ikke ha brukt noe narkotika på mange år. Men at det ikke virker. Det er bare dødt.
Jeg har bare tatt litt kola og speed noen få ganger i det siste. Ok, fire ganger på tre uker, etter mange år opphold.
Vis hele sitatet...
På tide med en pause kanskje?

Høres ut som du lever i en boble hvor du tror det er vanlig å pakke masse pulver i nesa om du ikke får nok ut av alkoholen. Det er det altså egentlig ikke, og du gjøre ikke hjernen din noen tjenester ved å holde på sånn, det er jo opplagt at du har slitt ned litt reseptorer.

Du gir dem jo ikke tid til å bygge seg opp ved å svi dem av med andre rusmidler.
Som sagt tidligere, ikke bytt ut et rusmiddel med et annet bare fordi du har brukt et rusmiddel så mye at du har skyhøy toleranse.
Om du selv ser at hodet ditt er i ubalanse burde du ihvertfall slutte med alle stoffene.
Som flere sier, pause, å det nytter ikke med en uke, reseptorer tar lang tid å heale
Om det ikker er tull det han sier med pausene så har det jo vært ganske lavt på inntaket da, men jeg har sånne perioder selv, jeg ruser meg så og si daglig på det jeg kommer over, noen perioder får jeg dårlig funk av feks makka, alkohol eller noe røyke på.
Men uten å ha tatt pause så kan jeg plutselig komme inn en periode der alt funker veldig bra!
Er så mye som har innspill, feks hvordan man har det om dagen, stressa, mye angst, uforutsigbar matlyst, deppa, osv, da kan jeg fort få dårlig funk av rusmidler, nettopp fordi det er så mye oppi hodet som nesten overkjører rusen.
Har jeg det bra så er det mye lettere å slape av og nyte rusen, og da føler jeg også at jeg får mer ut av den.

Men dette er min erfaring da, alle er jo selvfølgelig ikke like på noen måte.

Til TS. Har du prøvd å ta et annet rusmiddel enn kola, makka eller alkohol? Langt i fra en oppfordring, bare lurer.

P.s. Eller så kan du prøve være nykter fra alt, tilogmed alkohol, altså helt avholds en mnd, to mnd eller 3.. Da får du jo testet litt viljestyrke i samme slengen
Sist endret av KjellFresh; 26. juli 2016 kl. 12:24. Grunn: feilskreiv
Hvis de har drukket jevnt&trutt - over tid, så anbefaler ihvertfall jeg at De "drikker deg ned", evt. finner en lege og forklarer situasjonen med alkoholen. Da får du, sålenge du ikke babler så mye om speed, kremt, noen beroligende så de kommer dem over evt. abstinenser. Be om antabus også - hvis De VIL helt av alkoholen.

Man trenger ikke drikke så altfor mye så veldig lenge for å bli fysisk avhengig. Og delir er noe skummelt jævelskap jeg ikke unner _noen_
Derfor mener jeg bestemt, at det hadde vært på sin plass med beroligende den første uken - bare for å ta de verste alkohol-abstinensene.

Stimulantene skal gå an å bytte ut, selv om livet kommer til å føles tomt, tregt, grått, og "jeg-mangler-noe"-feelingen kommer til å vare i alt ifra en uke til to.
De kommer jo til å få sug senere uansett, men de er lettere å overkomme enn de som kommer rett etter bråstopp....

Det er mange tråder her på forumet om å slutte med speed - søk litt, og spør erfarne fjellfolk, det er mitt råd