Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2310
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Noen har kanskje fått med seg dette men Nintendo lanserer til høsten en liten tass av en sak. En "ny" liten Nintendo 8 bit. Konsollen som ble sagt at reddet spillindustrien. Jeg har hatt mye morro med duckhunter og supermario 1,2 og 3. Blir garantert kjøp og Gamer.no melder om at den skal selges for rundt 600kr hvis vi sammenlikner med USA prisen.

30 forhåndsinstallerte spill som blant annet Mario 1-3, Zelda, Final Fantasy og 25 godbiter til. For meg som er 86 modell og dette var den første spillkonsollen jeg fikk. Dette blir nostalgi på høyt nivå

Flere som begynte å sikle?
http://www.gamer.no/artikler/miniaty...-hosten/349492
Anbefaler at du søker på Google om emulatorer.
Den boksen der virker temmelig kjip i forhold.
Sist endret av Neptunia; 16. juli 2016 kl. 12:47.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Anbefaler at du søker på Google om emulatorer.
Den boksen der virker temmelig kjip i forhold.
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell mellom å sitte med en offisiell konsoll fullt lovlig vs å spille retro spill med tastatur/Xbox kontroller ved metoder som på det beste er i gråsonen når det kommer til lovlighet.
Sist endret av Latrakx; 16. juli 2016 kl. 13:57. Grunn: Skriveleif
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Anbefaler at du søker på Google om emulatorer.
Den boksen der virker temmelig kjip i forhold.
Vis hele sitatet...
For oss som er "gamle" nok til å ha spilt nintendo, er dette nostalgisk
Savner de gamle rektanglene av noen kontroller..
Sist endret av PurFaen; 16. juli 2016 kl. 14:08.
JEG gleder meg som en unge til denne !!!! den SKAL jeg ha !
Det jeg syns er gøy med denne er jo at det er offisielt Nintendo produkt og ikke noe aliexpress jalla kina kopi greier !

Gleder meg til 11 November 2016 alt !!
Sist endret av minimastros; 16. juli 2016 kl. 15:52.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Så får vi håpe den suksessen får dem til å lage en super Nintendo mini og����
Nå får du da NES gamepads til emulatorer også, om du virkelig vil bruke det.
Er forøvrig '84 modell selv, så retrofaktoren er like sterk her.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Nå får du da NES gamepads til emulatorer også, om du virkelig vil bruke det.
Er forøvrig '84 modell selv, så retrofaktoren er like sterk her.
Vis hele sitatet...
Vurdert lenge å kjøpe en sånn multikonsoll som tar de fleste spillene. Men må innrømme at det er noe med den originale følelsen. Må sette opp pleksiglass foran tven nå. Super Mario kan være brutalt noen ganger
Hvorfor i helvete er ikke kontrollene trådløse. Helt håpløst, la retro elskeren koble på en hyssing tråd.
Dette er jo forlokkende selv for en hardbarket piratkopist. 30 helt lovlige retro/mimrespill som i tillegg er laget for å kunne kjøre bedre på dagens TVer (uten at det blir HD-grafikk akkurat). Prislappen på ca. 500 kroner er jo meget overkommelig.

Denne havner nok under TVen etter hvert ja.

Kanskje den selger bra og Nintendo skjønner tegninga og går tilbake til å lage spill av den gode gamle typen som ikke bare er 99% dialog og cutscenes, men som handler om spillbarhet og spillglede.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Håper den selger bra ja !

Her kan man se konsollen : https://www.youtube.com/watch?v=45m1ZrRDHJM

Kanskje litt kort kontroll lednig !? Ellers så ser alt veldig lovende ut !

GLEDER MEG