Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3117
hey... Er det lett å smugle sprit derfra? hvordan burde jeg gjøre det? Fikk tips om å helle spriten på 7up flasker siden den er grønn uansett? og hva er straffen hvis jeg blir tatt?
hvor mye er det snakk om først å fremst, tror nok de blir skeptiske om du kommer med 800 flasker 7 up
Grav ut litt av foret i en kosebamse og sy den igjen. ellers kan du legge den på bagasjetralla til en annen når du går gjennom tollen :P
Det som også er en mulighet er å ta en annen brus å helle spriten oppi flaska så tilsette brus slik at den holder rette "brus" fargen, Da vil du få litt utblanna men jevlig billig sprit!
de lukter at det ikke er cola i flaska di da...
Tollvaktene har vert borti mange måter å smugle på, så det er dumt å tro man er den første i å prøve en ting
er simpelt... er dere 2-3 personer...

last alt av klær å anna drit i en stor bag + kvota på en person...

så dobler du kvota på en person... han går på rødt. da er det en mulighet for at dem blir opptatt med han/hun.

så er det en tredje person med håndbagasje og en litt mindre bag koffert stappa med sprit å røyk.

dem går alltid etter dem med de største baggene... har aldri merka noe annet.

vi fikk ialelfall gjennom 15l på denne måten... kosta oss toll på 1 halvflaske (70kr tror jeg det var vi betalte)

blir dere tatt tar dem fra dere spriten å dere får en fin bot=P
takk takk, tenkte å prøve å få smulga 10liter bacardi :P kanskje litt fårhåpningsfullt men...det med å fylle cola oppi var bra =)
Hell alkoholen på shampo flasker ; D

^^
det blir litt mye arbeid for sprit som smaker shampo
Sitat av Skaarestuen
Hell alkoholen på shampo flasker ; D

^^
Vis hele sitatet...
Så du mener det at 20-30 flasker med shampoo i bagen din ikke ser mistenkelig ut.?
Ha litt variasjon da! Noen 7-up flasker, noen shampoo flasker osv
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Litt forskjellige flasker ja. Eller et brett 7-up der du har flaskene like fulle som de når du kjøper dem. Ikke fyll dem opp til randen. Da ser de jo at det er noe ekstra oppi
Sitat av naiSt
er simpelt... er dere 2-3 personer...

last alt av klær å anna drit i en stor bag + kvota på en person...

så dobler du kvota på en person... han går på rødt. da er det en mulighet for at dem blir opptatt med han/hun.

så er det en tredje person med håndbagasje og en litt mindre bag koffert stappa med sprit å røyk.

dem går alltid etter dem med de største baggene... har aldri merka noe annet.

vi fikk ialelfall gjennom 15l på denne måten... kosta oss toll på 1 halvflaske (70kr tror jeg det var vi betalte)

blir dere tatt tar dem fra dere spriten å dere får en fin bot=P
Vis hele sitatet...
De er fortsatt ikke dumme, husk at det er jobben deres..
De er mennesker som oss
Shampo kan skylles av, 2-3 flasker funker sikkert bra - variasjon!
Altså, variasjon, forskjellige flasker..

EDIT: Utdyping
Sist endret av petterøes 3000; 28. september 2006 kl. 14:31.
hva hvis jeg tar med en ryggsekk PÅ flyet..plastikk flasker vises vel ikke i røntgen greia?
du må jo fortsatt igjennom tollen med ryggsekken, så hva hjelper det?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Hvis du blir stoppa får du uansett bot for å ta med for mye drekkevarer til landet. Det hjelper ikke å legge spriten over til 7 up flasker, og naiSt sin ide om å oppholde en vakt ved å gå på rødt fungerer faktisk ikke siden det alltid står folk i den røde seksjonen på tollboden.

Greia er at smugling går til helvete når de sjekker etter. Leste i nyhetene at en av hundre ble stoppa, så da får du regne ut mulighetene her. Men blir du stoppa finner dem alle smuglervarene dine.
Reis med bil! Hvis du kjenner en som kjører trailer.. spør han.. trailersjåfører er jo kjent for ta med litt ekstra fra utlandet når de er ute og kjører..
det ser jo sikker ganske dumt ut å bli stoppa i tolla med et brett 7 up med brutt forseiling
På nyhetene nå nettop, så sa de at det ville kun bli lov å ha med 1dl væske per flaske/beholder.
Dette skulle tre i kraft så snart som i November i år.
Bare prøv du heller... ikke vits med fete triks osv. du får bare satse på at det går fint.. gjør jeg altid når jeg reiser.. Har aldri blitt stoppa. Jeg har altid evig for mye røyk å alkohol.. Mange ganger er det ikke tollere! men over 3,5 L er smugling som gir deg mulighet for en tur i jailen
må vel utdype det om at å oppholde tollerne ved å gå på rødt funker helt greit hvis man lander tidlig på morgen/sent på kvelden på litt mindre flyplasser
Tror ikke det hjelper å fylle i flasker. Da vi dro til kina, da scanna de igjennom bagasjen ved den metalldetektoren.. De fant to flasker med vann og vi måtte åpne de (bryte forseglinga ja) og han lukta på det.

Mulig det ikke er så strengt her.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du kan eventuelt finne en øl som du ikke får taki i Norge.(Flaske med skrukork) Du har lov til og ta med en del mer øl enn sprit, så fyller du ølflaskene med sprit, og vips... No big deal.
Hvis du skal ha med deg 10 liter baccardi så må du vel betale overvekt også hvis du er uheldig. Flaskene veier jo endel. Men de pleier ikke å bry seg om kofferten veier for mye på gran canaria. Det er ofte jeg har hatt oppi 8kilo for mye uten at de har sagt noe der nede.
Grimdoc: Dette gjelder håndbagasje og gjennom sikkerhetskontrollen.
Sender du det med bagasjen (som du sjekker inn) kan du kan ha med deg større kvanta flytende væske, men det må fremdeles gjennom tollen.

De nye reglene trer forresten i kraft i dag (mandag 6.november)