Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 901
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ok å trene f.eks styrke og kondisjon når man samtidig bruker ca 20-30 oxynorm samme dagen?
For å presisere litt : Jeg lurer IKKE på om oxy hjelper eller har noe effekt på treninga.
Jeg lurer bare på om det er anbefalt å trene i det heletatt. Jeg skal ikke ta oxy før trening men i så fall etter.
Lurer i den forbindelse om det er noen risikoer forbundet med dette.
Dette er ikke noe jeg har tenkt å spørre lege om da jeg tar det uten resept. Bruken min er ca 2-3 ganger i uka.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
20-30 mg
Jeg *misbrukte* subutex før - og jeg trente så grønnjævlig at jeg ødela skuldrene mine.

Selvfølgelig på dips - ille øvelse til å begynne med, men ; Når smerteterskelen er nedsatt/ikke-eksisterende - så pusha jeg meg litt vel langt...

Førdt trodde jeg bare det var bra, jeg løfta mer, lengre - pluss euforien som buprenorfinet gav, forsterka den som kom av treninga.

Jeg ble veldig veldig høy på meg selv - mildt sagt.
Og når jeg ikke brukte det på/før trening - så kunne jeg knapt gjøre noe. Aller minst slike øvelser som sliter endel.

Jeg tror, viktig å presisere "jeg" og "tror" - det kommer litt an på motivene for å bruke det Hvis det ikke er for å "jukse" som meg, det er snakk om medisin - og du har toleranse - så skal det ikke ha noe å si.

Og nå som jeg hsr lest igjennom en gang til - og det er *etter* trening ; Jeg skjønner ikle st det skal ha noe å si - anna enn å kanskje forsterke den naturlige euforien

Måtte bare få med min erfaring på hvordan jeg misbrukte det mtp. smerteterskelen.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar. Nå var det ikke først og fremst belastningsskader jeg tenkte på. Var mer om det er skadelige f.eks for hjertet eller andre organer. Opiater er kanskje ikke spesielt bra å bruke for kosen sin skyld i utgangspunktet. Men vet du eller andre om det utgjør noen større risiko ved trening?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette var igrunn en interessant problemstilling.
Jeg har aldri tenkt på det før.
Følgelig blir det jeg sier bare hva jeg tror.

Jeg ville tro st alle har godt av å trene.
Jeg har aldri hørt noe om at folk feks i LAR blir frarådet å trene.
Heller motsatt, jeg tror det er mye fokus på å holde seg i form.

Jeg bare lurer på noe.
Trener du daglig?
Hvis ikke, kan du ikke heller trene de andre dagene i uke?
De fire-fem dagene du er nykter? Hvis du er redd det er skadelig, mener jeg.

Eller, enda bedre:
Bare trene, og ikke ta Oxy!
Du vil ikke bli hekta på opiater.
Tro meg!