Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2803
Hei.

Jeg leser litt om forskjellige muligheter man har av å lære linux, og en av tingene jeg prøver meg på nå er å få alle passordene jeg har på en bruker over til en annen bruker jeg har ved hjelp av laZagne. Akkurat nå leker jeg meg bare rundt, men hadde vært kult å vite forskjellige sårbare punkter når det kommer til windows og passord. La oss si at min ene bruker heter Bozare, og den jeg skal få passordene ut av heter Bezla.

Spørsmålet mitt er følgende (og ja, jeg har prøvd å google. Mange bra svar, men ingen som gir meg det jeg leter etter): er det mulig å kjøre programvaren via Bozare brukeren, men slik at Windows tror at det er Bezla brukeren? Slik jeg har forstått så kan bare laZagne scoope opp passord fra brukeren du er på, men la oss nå da si at jeg ikke har tilgang til Bezla brukeren. Hvordan kan jeg da gjøre det? Synes dette er veldig spennende, og jeg kan forsørge dere om at jeg ikke er en syk kjæreste som prøver å få passord fra dama eller noe lignende. Dette bare interesserer meg veldig.
Hvis du er administrator på PC-en, så kan du kjøre CMD som administrator.

cd C: \Programmer\program\program.exe

runas /user:bezla program.exe

Noe sånt?
Sist endret av Stingray; 5. juli 2018 kl. 00:02.
Bozare's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
Hvis du er administrator på PC-en, så kan du kjøre CMD som administrator.

cd C: \Programmer\program\program.exe

runas /user:bezla program.exe

Noe sånt?
Vis hele sitatet...
God idé, men har dessverre allerede prøvd uten hell. LaZagne programmet scanner fortsatt bare brukeren jeg er logget inn på, selv om jeg har lagt programmet på skrivebordet til den andre brukeren via filutforsker.

Edit: Fant ut at jeg prøvde noe helt annet enn det du skrev, Stingray. Når jeg prøvde det du skrev så kommer det opp at jeg må taste inn passordet til brukeren, noe som blir problematisk om det faktisk ikke hadde vært min bruker. Og ja, jeg kjører CMD som administrator.
Sist endret av Bozare; 5. juli 2018 kl. 02:16.
net user brukernavn nyttpassord

Bozare's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
net user brukernavn nyttpassord

Vis hele sitatet...
Også en god vei å ta, men hadde det vært så lett hadde jeg ikke trengt hjelp. Saken er at brukerne jeg prøver å komme meg inn på ligger i et domene, ikke lokalt på PC-en. Derfor dette var litt tøffere utfordring enn jeg forventet.
Næsj.. Ønsker deg lykke til, men kanskje du kan kjøre runas /user:bruker@domene program.exe?
Bozare's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
Næsj.. Ønsker deg lykke til, men kanskje du kan kjøre runas /user:bruker@domene program.exe?
Vis hele sitatet...
Funker dessverre ikke, men setter stor pris på hjelpen uansett. Fikk testet noe nytt iallefall
Er det lov å spørre hvorfor? Jeg har tenkt litt over akkurat det siden jeg først så tråden din, og selv om du sier du ikke skal spionere på kona så er nettopp det den eneste grunnen jeg klarer å tenke meg for å gjøre det du ønsker.

Om det er det du ønsker så kan du jo bruke keylogger. Enten kan du kjøpe eller lage selv. Mener det var en tråd om hvordan her på bruket for for en stund tilbake.
Bozare's Avatar
Trådstarter
Sitat av random67489 Vis innlegg
Er det lov å spørre hvorfor? Jeg har tenkt litt over akkurat det siden jeg først så tråden din, og selv om du sier du ikke skal spionere på kona så er nettopp det den eneste grunnen jeg klarer å tenke meg for å gjøre det du ønsker.

Om det er det du ønsker så kan du jo bruke keylogger. Enten kan du kjøpe eller lage selv. Mener det var en tråd om hvordan her på bruket for for en stund tilbake.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke det jeg ønsker. Hadde jeg ville spionert på kona jeg ikke har, så hadde det vært mye enklere. Som du selv sier, så hadde jeg bare brukt en keylogger. Jeg hadde ikke kommet hit for å spørre om hjelp da.

Saken er at jeg har ferie, og jeg har da med meg jobb PC-en min hjem. Kun fordi jeg kjeder meg så prøver jeg å komme meg inn på brukeren min som ligger i domenet, via en annen bruker. Fordi ingen kan vel nekte på at det hadde vært kult å komme seg inn på en bruker som ligger i et domene? Å finne et lite hull som gjør at du kommer deg inn? Å komme seg inn på en bruker på en lokal PC er jo barnemat, altså ikke en morsom utfordring. Dette derimot er noe jeg startet med fordi jeg kjedet meg, men ble brått irritert fordi jeg ikke klarte oppgaven jeg hadde gitt meg selv. Derfor prøver jeg å finne ut hvordan.
Hallo igjen, jeg skrev kommandoen feil i forrige post. runas /user:domene\brukernavn program.exe

Prøv med både .. hva heter det da.. anyway;
Du har et domene som heter for eksempel domene.skolenmin.no, prøv med både domene.skolenmin.no, og med bare domene, uten resten.

Yes?
Sist endret av Stingray; 6. juli 2018 kl. 10:27.