Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4618
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ikke den bredeste erfaringen med rusmidler, men den lokale dealeren min ga meg en liten "sampel" på noe han mente var knallbra hasj. Fikk kanskje 0,4 helt gratis, fordi dette måtte jeg bare prøve. Greia er det at når jeg mekket den bare smuldret den opp. Pleier å gjøre klumpen helt flat å varme den før jeg moser den inn i tobakken, men denne gikk bare i oppløsning når jeg prøvde å gjøre den flat. Den blanda seg sinnssykt lett da. Så mer grønn enn brun ut spør du meg.

Any ideas? Har ikke røyket den enda, skal dele den senere med en venn
Vært borti dette flere ganger, etter egen erfaring er det gjerne lys hasj som pleier å være slik, nesten så det blir til pulver/støv når du mekker den opp.
Funker like bra som myk hasj.
Porøs hasj regner jeg med, det jeg har prøvd lukter som regel pot.
Er den grønn? Kan hende at den er blandet ut med mye plantemateriale (henna antageligvis). Er ikke farlig med henna, men den er som oftest hard om den er bøffa. Eller det kan også hende den bare har vært ute av posen for lenge og tørka ut.
Høres ut som du har snubla over en deilig bønne altså, hvordan lukter den?
Sist endret av TheBean; 24. mars 2017 kl. 19:51.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Er det ikke pollen type dem kaller det a? Har en liknende på bordet nå. Smalt godt den
Det er helt vanlig at hasj kan være så porøs at den smuldrer nesten av seg selv - den beste hasjen er som regel den som ikke trenger å varmes opp for å mekkes. Selvfølgelig er det aldri en fasit på noe av det her, men som regel er lys/grønn hasj ferskere enn den harde brune/mørke hasjen.

Det varierer også med hva slags teknikk som er brukt for å utvinne hasjen fra plantene. Du har bubblehash, ice-o-lator hash, shake hash, isopropanol/butane extract osv osv. Finnes evig mange måter å gjøre det på...
Alle disse vil gi vidt forskjellige farge, lukt og tekstur på hasjen. Det betyr ikke at noen er automatisk bedre eller dårligere enn andre (alt dette avhenger jo selvsagt av hvor bra dyrket plantene dine er i utgangspunktet!).

Angående ditt tilfelle, vil jeg tro du har kommet over noe over gjennomsnittet fersk/god hasj!
Jeg pleier å ta utgangspunkt i at hasj som er gul/grønn og myk som regel er fersk og god. Det finnes selvfølgelig fakehash osv, men tror det er relativt sjeldent egentlig. Tror ihvertfall ikke du skal tenke på det i dette tilfellet
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Er det ikke pollen type dem kaller det a? Har en liknende på bordet nå. Smalt godt den
Vis hele sitatet...
Typen heter pollum, og er laget gjennom pollen eller noe sånt om jeg ikke husker helt feil. Ikke stol på meg helt da, er mye blanding oppi topplikke. Har også liggende på bordet, blir god i kveld, mmm.
Sitat av TheBean Vis innlegg
Typen heter pollum, og er laget gjennom pollen eller noe sånt om jeg ikke husker helt feil. Ikke stol på meg helt da, er mye blanding oppi topplikke. Har også liggende på bordet, blir god i kveld, mmm.
Vis hele sitatet...
Pollenhasj er bare oppkalt etter pollen fordi man rister plantene slik at thc-krystallene faller av, og dette ligner tilfeldigvis på pollen når det ligger på bordet som kief/støv.
Deretter presser man støvet sammet slik at det blir en formelig masse, også kjent som hasj. Dette er en av de mest basic og "rene" måtene å gjøre det på, uten å få med inaktivt plantemateriale. Altså veldig potent konsentrasjon.
Cannabis-pollen har i virkeligheten ingenting med det å gjøre, fordi pollen ikke inneholder noen aktive virkestoffer...

Dessuten er det viktig å bemerke at de aller fleste dyrkeoperasjoner skyr pollen som pesten. Dette er fordi pollinering av kvinnelige planter vil nedsette mengden og kvaliteten på buds betraktelig (sett fra et kommersielt/salgsperspektiv).

Så alt i alt tror jeg det er trygt å si at pollen bare er kallenavn fordi det ligner på pollen før man presser det sammen til hasj, og at det ligner på pollenstøv når man bryter det opp og ser på fargen osv.
Sist endret av Alzo88; 24. mars 2017 kl. 20:50.
Pollen/pollum blir bare et annet navn for kief/keef, slik som Alzo skriver.
Legger du weed i en grinder, grinder det og tømmer den så sitter du igjen med pollum/kief som du enten kan presse til hasj eller bare strø oppi jointen eller slenge i bongen.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Den smalt goooodt! Herlig
hvis du har grønn hasj er du heldig. kos deg, håper det smaker!