Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3375
Hei, har utover sensommeren fått store problemer med de som leverer webhotell til en av mine nettsider.
De er nede konstant virker det som nå, har ikke fått kommet inn på deres nettside engang for å få kontaktet kundeservice.

Facebook brukeren og twitterkontoen er fortsatt på nett, så virker ikke som de bare har forduftet, selv om nettsiden er nede.

Dette er hvertfall noe som åpenbart ikke fungerer for meg, da kunder ikke får opp nettsiden. Siden er en viktig informasjonsportal og absolutt kritisk for min markedsføring.

Nå ser jeg ikke noen annen løsning enn at jeg må flytte alt til en ny leverandør.

Det jeg ønsker er som følger:
Flytte en wordpress nettside fra en host til en annen.
Hvordan gjør man dette i praksis?

Jeg har ikke kommet inn på min nettside den siste uka...
Så vet ikke om jeg får tilgang på de opplastede dataene engang

Går det isåfall ann å bare overføre domenet fra en annen host?
Eller må jeg være innlogget hos de jeg har parkert domene hos?
1. Bestill nytt webhotell fra en mer seriøs leverandør
2. Les dokumentasjon for å forstå hvordan man migrerer en Wordpress-site: https://codex.wordpress.org/Moving_WordPress
3. Test at den nye siden fungerer ordentlig
4.Flytt DNS-peker til nytt webhotell
Sist endret av liasis; 18. september 2015 kl. 11:13.
Uvaksinert 👍
Hvis du må flytte hele domene ditt over til ny leverandør så kontakter du en ny leverandør så ordner de det. Men noen domener krever en autorisasjonskode som du da må få tak i fra din gamle leverandør, men er det et .no domene så er det ikke noe problem å få dette flyttet over til ny leverandør. Men hvis det er helt nyregistrert så kan man ikke flytte det før det har gått en stund (husker ikke hvor lenge).

Sitat av moridin Vis innlegg
4.Flytt DNS-peker til nytt webhotell
Vis hele sitatet...
Tenkte også å svare det du gjorde ;-) Men lenger ned i posten står det at han vil flytte hele domene.
Sist endret av daffe; 18. september 2015 kl. 11:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mitt forslag funker bare om du klarer å komme deg inn på nettsiden din igjen.

Om du klarer det anbefaler jeg denne: https://wordpress.org/plugins/duplicator/

Den lar deg laste ned hele installasjonen og mysql dataen din i en zip fil. Når du har en ny webhost laster du opp zip filen du fikk av pluginen samt en installer som også følger med. Går på dittdomene.no/installer.php og fyller inn informasjonen til mysql databasen du ønsker å bruke. Trykk build og siden din er lastet opp på den nye serveren
Domenet er det siste du trenger å tenke på. Å flytte domenet betyr bare at en annen skal fakturere deg, det har ingen teknisk betydning.

Gjør akkurat som moridin sier.
Steg 4 å flytte DNS peker kan ta opp til 48 timer å propagere ut på nett og er grunnen til at du tar det til sist og etter at den nye serveren fungerer.
Anbefaler denne plugin som funker nesten som Erpil sin.

all-in-one-wp-migration

Bruker den masse.
Man lager en kladd i wordpress på en kladde-host.
Lager backup med all-in-one plugin.
Installerer wordpress på hosten som skal brukes.
Kjører restore fra fil med all-in-one plugin.

Enkelt!