Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2417
Jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal få undermenyer for en enkel wordpress side i Google. Det jeg mener med undermenyer, er vist på bildet. Som sagt er dette for en veldig enkel Wordpress side med en enkel meny der jeg ønsker at diverse undermenyer skal vises i Google søk.

Dette er helt sikkert et tema som er diskutert mye på nett, men jeg har liten erfaring med webutvikling og vet ikke engang hva jeg skal søke på for å finne informasjon om temaet.

Jeg hadde satt pris på en veldig enkel forklaring på hvordan dette lar seg gjøre for en kar som har lite til null peiling på webutvikling, eller linker til gode artikler om emne.

http://bildr.no/thumb/Y2Q0QWUx.jpeg
Sist endret av ZELDUR; 21. november 2014 kl. 23:41.
Dette kalles sitelinks og styres fullt og helt av Googles algoritmer. For å oppnå dette på egen side, kreves det hard jobbing. Du må først få unnagjort en ryddig meny slik at Google forstår hva som er hovedemne. Så må du jobbe iherdig med SEO - så vil det etter hvert komme av seg selv. Bortsett fra dette er det lite en webredaktør egentlig kan gjøre. Du kan lese deg opp på SEO her på freak.no
Lykke til!
Sist endret av Antidote; 22. november 2014 kl. 01:25.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vill anbefale god HTML5 oppsetting av siden. Det vill si, bruk <nav>, <main>, <header>, <article>, gode meta tags og liknendes, og logiske class-namn (selv om jeg ikke er sikker på om Google sjekker ting som class og id).

Her er ett veldig overdrivent eksempel: https://github.com/schart/SEO-Friendly-Blog-Markup
Sist endret av impedans; 8. desember 2014 kl. 12:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.