Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1158
Hei har masse sopp jeg vil lage pulver av, og lurer på hva som funker best. Har hatt gode resultater med morter og pestel eller hva det nå enn kalles men føler noe rester blir igjen og har heller ikke en sånn for øyeblikket.

Derfor tenker jeg at hvis jeg først skal få tak i noe utstyr om det finnes noe mer effektivt? Har cannabisgrinder men vil ha melaktig pulver
Elektrisk kaffekvern med roterende blader gjør sikkert susen.
Sist endret av mentalmelt; 20. september 2018 kl. 22:02.
Vil tro en god gammeldags blender funker også. En velfortjent smoothie i samme blender etter godt utført arbeid vil gjøre godt !
DIY Morter og pistill.
En stor bolle og et glass er egentlig alt du trenger for det.

Kjør soppen 2-3 ganger i grinderen først også hiver du det i bollen og pulveriserer med glasset.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man lager pulver av soppen, er det kun kapsler som gjelder? Mye får man i en kapsel?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis man lager pulver av soppen, er det kun kapsler som gjelder? Mye får man i en kapsel?
Vis hele sitatet...
Hvor mye vann er det plass til i en kjele?

000 er vel den største av de vanlige kapselstørrelsene, og jeg tipper man får ca et gram med tettpakket sopp i dem.
Sist endret av mentalmelt; 21. september 2018 kl. 16:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis man lager pulver av soppen, er det kun kapsler som gjelder? Mye får man i en kapsel?
Vis hele sitatet...
Pulver kan brukes til så mangt.

Kapsler som du sier.
Shakes, smoothies, jus, whetever.

Det enkle er ofte det beste?
Et glass vann hvor du blander ønsket menge pulver og hiver nedpå.