Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4978
Halla der, jeg har nå bygd PC til 21 blanke , nå er det bare en ting som er problemet.. når jeg har pcen på så spinner ikke gpu viftene og jeg får no signal på skjermen, hva har jeg gjort galt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vær sikker på at du har koblet til ekstra strøm som Skjermkortet trenger, sjekk manualen.
Nyere skjermkort f.eks 10** serien har noen kjøleløsninger der viftene er av vis de ikke trengs, viftene på 1070 min er alltid av når den blir slått på men kommer på når windows er bootet pga egen vifteprofil.
Trådstarter
7 0
Jeg har koblet til alt i GPUen og har fikset Power supply men fortsatt ingen signal

https://imma.gr/71338x40f2e
Sist endret av Natriumklorid; 30. mai 2018 kl. 12:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvilket skjermkort er det snakk om ?
Trådstarter
7 0
1070 ti
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
har hovedkortet egen skjermutgang? prøv det, og om du får signal så sjekk hva bios sier om skjermkort.
Ikke så lett å se fra bildet ditt, men har du en 20 eller 24-pins kontakt til hovedkortet? Om du har 20, så må du koble i en ekstra 4-pin 12V-kabel fra PSUen til hovedkortet. Oftest lokalisert i nærheten av 20-pin-kontakten eller ved siden av CPUen.
Leste ikke no signal delen, prøv å koble til via dvi frem til skjermkort driveren er installert.

Kan prøve å flytte korte opp til pci slotten som er ved siden av cpu å se om det hjelper.
Sist endret av Sup3rn0va123; 30. mai 2018 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Last ned MSI Afterburner og se om du ikke klarer å slå på viften manuelt.
Vifter på nyere skjermkort slår seg ikke automatisk på under oppstart. De har en øvre grense på rundt 30-40c før viftene begynner og suse.
Men har du ikke 2stk skjermkort der ?... prøv med 1 kort først og fremst.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hvilken skjermkort er det snakk om? Da ønsker vi litt mer informasjon enn kun hvilken GPU du har.

Det finnes flere produsenter som ikke aktiverer viftene før opptil 60 grader under load. Jeg hadde med andre ord tatt dette med knusende ro. Bruk MSI Afterburner, det har en enkel GUI med all respekt, og sjekk temperaturen. Får du temperaturen over 60 grader og viftene er fremdeles på 0 rpm hadde jeg byttet uroligheten med gryende angst og en telefon til selgeren.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Ser fra bildet at du har ett ROG kort, og du sier 1070 Ti, så antar du har noe variant av ASUS ROG 1070ti.

Ved standard instilling vil ikke viftene starte før kortet når 60c. Fyr opp en GPU test, eller bruk maskinen og overvåk temperatur. Slik som Sio over meg sier, starter de ikke ved 60c kan du ha noe feil. før dette er det normalt at disse står i ro
Sitat av darkslayer322 Vis innlegg
Ser fra bildet at du har ett ROG kort, og du sier 1070 Ti, så antar du har noe variant av ASUS ROG 1070ti.

Ved standard instilling vil ikke viftene starte før kortet når 60c. Fyr opp en GPU test, eller bruk maskinen og overvåk temperatur. Slik som Sio over meg sier, starter de ikke ved 60c kan du ha noe feil. før dette er det normalt at disse står i ro
Vis hele sitatet...
Vanskelig å fyre opp en gpu test når en ikke får noe signal til skjermen, eller forsåvidt å kunne se noe på skjermen i det hele tatt når beskjeden "no signal" dukker opp.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Vanskelig å fyre opp en gpu test når en ikke får noe signal til skjermen, eller forsåvidt å kunne se noe på skjermen i det hele tatt når beskjeden "no signal" dukker opp.
Vis hele sitatet...
Testet du med 1stk kort ?
Jeg er ikke TS, men leste bare tråden.

Nå har han bare ett kort som jeg kan tyde på bildet. Men bildet var jo litt håpløst i det hele. Det jeg ville gjort for å teste var å gjennomført Dodecha sitt forslag i post 7. Hvis en ikke kommer videre med det hadde jeg tatt forslaget ett par poster under der igjen med å prøve å ta ut skjermkortet (kanskje en kjapp oppstart uten skjermkort også hvis nødvendig) og flytte det opp til det pcie sporet som ligger nærmest CPU (det "rette" sporet).
prøv å flytt GPU til ASUS sitt anbefalte PCI-e slot

https://imma.gr/71361xcfbb4
Sist endret av zycher; 31. mai 2018 kl. 20:24.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Da høres det ut som at du ikke POSTer, det er en litt annen situasjon.

Forsøk med kun én ram brikke plassert slik som anbefalt her.

Etter at du har tukklet med RAMen, flush CMOS.
Sist endret av Sio; 1. juni 2018 kl. 10:26.
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Testet du med 1stk kort ?
Vis hele sitatet...
Det er bare ett kort. Det andre du ser under er et PSU shroud.
Jeg fikset det, takk for alle tipsene!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Natriumklorid Vis innlegg
Jeg fikset det, takk for alle tipsene!
Vis hele sitatet...
Veldig fint om du forteller hvordan du fikset det.
Jeg plukket ut 1 ram stikk og da funket det.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Natriumklorid Vis innlegg
Jeg plukket ut 1 ram stikk og da funket det.
Vis hele sitatet...
Du kan nok boote med mer RAM, bare følg anvisningene på art. 1.1.4 i manualen til hovedkortet ditt.