Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5625
For ordens skyld er det snakk om nikotin, ikke cannabis.

Kjapp liten intro:
Jeg har snust lenge, klarte å slutte for 3 år siden, men i perioder med mye stress får jeg hinsides nikotinsug.
Det har desverre resultert i en god del stresspising, på det verste har jeg også røykt en del sigaretter.
Kjøpte Dansmoke e-sigg og syns det var greit nok i starten, men etterhvert ble smaken ganske rævva i forhold til marlboro, lucky strike osv.

En kamerat tipset meg om "vaping" med e-juice, skulle smake mye bedre enn disse e-sigarette jeg hadde prøvd.
Med tanke på at jeg har gått opp 7 kg på det her tullet så er det vel på tide å prøve det

Problemet er bare at jeg ikke klarer å navigere meg gjennom jungelen av nettbutikker, forumer osv til det produktet som passer meg.
Jeg har også lest litt her inne, men ser ut som det er mest diskusjoner mellom folk som har peiling.

For å gjøre det litt enklere så setter jeg opp konkrete spørsmål jeg ønsker svar på:
  • 1. Hvilket starter-kit anbefales for en nybegynner? Jeg ønsker noe av kvalitet, som gir den beste opplevelsen av "vaping". Gidder ikke å finne ut om 2-3 måneder at jeg må oppgradere.
  • 2. Er "juicen" farlig hvis den ikke konsumeres gjennom vaporizeren? (jeg vet at nikotin er en gift) Altså hvis jeg på en eller annen kreativ måte skulle klare å slurpe i meg juicen, vil jeg ta mer skade enn av å røyke den? Tenker da også på hudkontakt.
  • 3. Hvilken nettbutikk anbefales for nordmenn som skal handle produkter som inneholder nikotin?
  • 4. Generelle tips til en nybegynner?
Sjekk ut Norsk Dampselskap der finner du så og si alt du lurer på.

Selv har jeg en billig en jeg kjøpte på Svinesund, ga rundt 500kr for den og tanken holdt en uke før den måtte skiftes ut.
Ejuice har jeg bestilt fra EcigWizard da jeg synes det var grei pris og greit utvalg, tok heller ikke så lang tid med frakt og slikt.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
  • 1. Hvilket starter-kit anbefales for en nybegynner? Jeg ønsker noe av kvalitet, som gir den beste opplevelsen av "vaping". Gidder ikke å finne ut om 2-3 måneder at jeg må oppgradere.
  • 2. Er "juicen" farlig hvis den ikke konsumeres gjennom vaporizeren? (jeg vet at nikotin er en gift) Altså hvis jeg på en eller annen kreativ måte skulle klare å slurpe i meg juicen, vil jeg ta mer skade enn av å røyke den? Tenker da også på hudkontakt.
  • 3. Hvilken nettbutikk anbefales for nordmenn som skal handle produkter som inneholder nikotin?
  • 4. Generelle tips til en nybegynner?
Vis hele sitatet...
1. Vaporfi har mye høykvalitet, men de er ganske dyre da de er fra USA så frakten kommer i tillegg. Men hvis du vil ha en E-cig som varer litt så er det verdt det. Jeg har hatt min derfra siden jul (altså rundt 6 måneder) og jeg har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Et billigere alternativ kan være Elcigg.se. Det er for øvrig der jeg kjøper all min e-juice fra også. Billig og jævlig rask levering.

2. Har ingen kilder på det nå men ja, e-juicen bør ikke drikkes. Selv om jeg har fått relativt store mengder i meg iløpet av tiden jeg har holdt på med det og jeg har ikke tatt noen skade (enda ihvertfall). Jeg får det også på hendene så og si hver gang jeg fyller på, fordi jeg suger til å fylle på, og jeg har ikke tatt noen skade av det heller. Jeg har også hørt at det ikke er helt sunt å røyke elcigg uten e-juice fylt på. Det smaker for øvrig også helt jævlig så jeg antar du ikke kommer til å gjøre det så mye.

3. Elcigg.se. Ingen over, ingen ved siden. De er billig, god og jævlig rask leveringstid. Jeg får alltid etter maks 4 dager. I tillegg får man rabatter når man kjøper mange på en gang, så bonus der.

4. Størrelse virker viktig for mange. Den jeg linket til fra vaporfi er ganske stor og det er ikke akkurat noe som er lett å skjule hvis man skal røyke i offentligheten. Det positive med de store er dog at batteriet varer jævlig lenge så man ikke trenger å lade så ofte. "cleromizer's" og "atomizer's" er også forbruksvare som mange nybegynnere ser ut til å glemme. De pleier å vare en stund, men de kan også bli lett ødelagt hvis du mister elciggen i bakken eller noe. De er som regel billige da, og det spørs helt på hvilken elcigg du har hvilken type cleromizer eller atomizer du trenger. De mister også litt av "smaken" etter hvert hvis du bytter smak ofte.
Holder meg selv til liberty-flights.co.uk

Fort leveringstid og pakkene har aldri blitt stoppet, vet ikke åssen det er med nikotin og toll.

Akkurat nå har jeg: http://www.liberty-flights.co.uk/product.asp?id=252 Clearatomizer og et 650mah batteri.

Er plass til 2ml juice som gjør at det varer ganske lenge, og den produserer greit med røyk.

Har 3.6% med nikotin nå. men fraråder egentlig til å ha så mye, for man blir fort avhengig.
Om du tar turen til Sverige så er det mye å velge mellom der. På Svinesund er det en egen e-sig sjappe. De kan hjelpe og det har stort utvalg.
jeg har handlet for flere tusen på www.fasttech.com.
Der er det en jungel av forskjellig utstyr å velge i. masse er kloner og masse er ikke.
Hvis det er noe jeg ville anbefalt så er det en slik : https://www.fasttech.com/p/2106401
Denne får du veldig god smak av og i tilegg veldig enkel å håndtere.

hvis du ikke helt vet hva du vil sette den på om du vil gå for den så kan jeg anbefale ett kit av disse

https://www.fasttech.com/products/0/...te-starter-kit

linkene mine er også ekte vare.
for å bruke disse så trenger du noe som heter coils(varmeelementet i en e-cig). Der må du kjøpe slike : https://www.fasttech.com/p/2010103

Hvor du vil skaffe ejuicen din fra vet jeg ikke. men jeg har et abonnement på denne siden der jeg får 6 flasker med 10ml i hver, hver måned. og har ikke misslikt en av smakene jeg har fått det siste halve året.
http://www.mysizzlebox.com/

oppsumering :

kit
coil
Ejuice


håper det faller i smak :-)

her er ett videoreview av utstyret i posten over : https://www.youtube.com/watch?v=nPMTOKa9nqA
Sist endret av gulsot; 22. juni 2015 kl. 04:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Mye pent utstyr som har blitt linket til her, men har bestemt meg for å starte med noe billig og enkelt.
Vet det er litt motsatt av hva jeg skrev i første post, men etter å ha fått litt bedre forståelse av hvordan de er bygd opp tror jeg at jeg har funnet den perfekte vapern for en nybegynner.

Da leveringstid er litt viktig med tanke på akutt nikotinsug, ble det til at jeg handlet hos elcigg.se

Ordreliste:

eGo Ce4 Express 1100mah

Dette virker til å være det enkleste og beste alternativet for en nybegynner.
-Grisebillig, 140kroner!
-Stort batteri, 1100 mah. Regulerbart, så man kan få mindre/mer vape.
-Enkelt vedlikehold, skifter hele tanken når den er slitt ut, slipper mekking og modding.
-Ego gjenger, så man har mange oppgraderingsmuligheter, med nye tanker.

Tenker allerede på å kjøpe ny tank ved neste bestilling!

Kanger mini protank 3

Virker som en meget bra tank, med bra vape-produksjon.
Enkelt vedlikehold og her kan man kjøpe glødeelement separat, så slipper man å skifte tank hver gang elementet er slitt ut.

Har ikke engang mottat første ordre og jeg begynner allerede å tenke på modding... Dette kan bli gøy, og dyrt.

Smaker:

Tobacco-16mg

USA-Mix-16mg

Choklad SWE-16mg

Valgte 16mg styrke fordi jeg vil unngå å bli avhgenig av 24mg, røyker ikke til daglig, så tror det skal være rett styrke.
Har i første omgang fokusert primært på tobakkssmaker, blir vel sikkert å teste mer alternative smaker etterhvert.
Måtte bare ta med sjokolade da, tenkte den må passe bra til ettermiddagskaffen

Totalpris, inkludert frakt til Norge:

348.00SEK.



Kommer en liten anmeldelse av utstyr og smaker når jeg har fått brukt det litt.
Sist endret av ZELDUR; 22. juni 2015 kl. 12:48.
http://www.vapeclub.co.uk/
her er det mye premium juice lykke til
Da jeg først prøvde e-sig så handlet jeg fra totally-wicked in UK. Kjøpte en dyr løsning. Fungerte helt fin den altså.
Men rotet den vekk. Etter å ha begynt igjen på vanlige sigaretter så kjøpte jeg på ny e-sigg. Da tok jeg et rimelig kit som de solgte på Svinesund. Selv om prisen på den første var 5 ganger mer så merker jeg egentlig ingen forskjell.

Skal dog sies at jeg ikke bruker den fast lengre. Kun akkurat når jeg stumpet sigarettene brukte jeg e-siggen daglig. Nå tar jeg den fram om jeg kjeder meg, eller om jeg drikker eller avogtil etter et godt måltid. Digg å ligge på sofaen å vape.

Tror ikke det er noe poeng å bruke sykt mye cash på e-sig med mindre du faktisk ønsker å bruke den daglig over lang tid. De fleste som vaper bruker den jo i overgangen når en slutter med tobakk. Om du tror du kommer til å være storforbruker så kan det lønne seg å legge ned noe mer penger men for de fleste så vil et 200 kr startkit holde i mengder.
Sist endret av frtoretang; 22. juni 2015 kl. 17:16.
Flowermate V5.0
Vi er en gruppe som har brukt flere uker på å sammenligne varer, reviews og klager... Valget falt på denne.

Ingen over, ingen ved siden... koster rundt en tusing, men WOW...
Sist endret av Mokkasinen; 24. juni 2015 kl. 01:48.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Snipsnipsnip
Vis hele sitatet...
Tror du ville like bedre å gå opp i pris om du ønsker en virkelig god opplevelse.

Denne
er det mange som anbefaler, og du kan kanskje finne den billigere en annen plass. Det finnes flere andre produsenter i samme kategori, sikkert en hel del som er billigere. Det er mange gode ejuice vendors, han her for eksempel. Ellers har jeg god erfaring med å bestille fra USA.

Hvis du befinner deg i Oslo så er det en vapebutikk i kjelleren på kaffe(maskin?)butikken ved høgskolen. Stive priser, særlig på ejuice, men de er svært hjelpsomme, så du kan jo gå innom å se hva det finnes å a av!
Sist endret av random42099; 24. juni 2015 kl. 15:46.
En kan få pakken med ejuice returnert til avsender om en bestiller ejuice med nikotin fra land utenfor EU. Tror det er like greit å safe, bare kjøpe fra EU.