Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2091
Uten alt for mye erfaring har jeg den siste tiden jobbet med en nettside for mitt nyopprettede firma. Domenet inneholder Å, det registrerte jeg uten å vite hva det vil si å bruke æøå. Nå sitter jeg å lurer på om det kanskje hadde vært en idè å skifte til aa, istedenfor å.
Eller om jeg skal fortsette med min nettside med Å, siden den er så godt som ferdig.

Er dette nødvendig for SEO, og vil det være lurere for meg å skifte?
Nettsiden er bygget opp i Wordpress, kan jeg bare kopiere siden på en måte, skifte domenet og lime inn siden der? (enkelt forklart)

Trenger litt veiledning her på hva som er lureste veien å gå...



Ps: Siden er kun ment for nordmenn og det er ikke knyttet opp mail til domenet.
Sist endret av ZELDUR; 25. september 2014 kl. 11:14.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva med begge deler? pek domenet med 'aa' til samme host?
Du løser det kjempeenkelt i webserver-konfigen.

F.eks for apache:
ServerName xn--5cab8c.no (altså æøå.no)
ServerAlias aeoeaa.no
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gjør som Elkjøp, hvor elkjøp.no blir omdirigert til elkjop.no
Ikke bruk domene med æøå som primærdomene. Dette vil skape mange sære/obskure problemer for deg. Gjør heller som f.eks iznogoud foreslår, å sette opp slik at når man går til dittdomåne.no så blir man videresendt til dittdomane.no.
F.eks dersom du planleger å bruke sosiale medier for å reklamere for firmaet ditt så vil du fort oppleve at de ikke er så veldig flinke på IDN-domener og at istedenfor at din flotte nettstedsadresse dukker opp, så vil det så IDN-versjonen av domenet ditt i beskrivelser og linker du poster på f.eks facebook og twitter etc. Slik gikk det f.eks da Se og Hør forsøkte seg på IDN-domene i fjor: https://www.facebook.com/permalink.p...13784418661146
Sist endret av Jerazol; 13. oktober 2014 kl. 22:03.