Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1672
Hei, prøver å slenge sammen en enkel Wordpress side til et selskap jeg nettopp startet, har aldri gjort dette før og støtte på et problem.

Når jeg går inn på linken jeg fikk fra Softaculous etter jeg installerte Wordpress kommer jeg til www.mittnettsted.no/wp/, jeg ønsker det skal være bare www.mittnettsted.no. (mittnettsted.no er naturligvis kun et eksempel).

Går jeg manuelt inn på www.mittnettsted.no får jeg:
Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Skjønner ikke helt hva eller hvor jeg har gjort feil.
Her ser jeg 3 mulige alternativer.

1. Lag en rewrite-rule i rot som rewriter alt til /wp/index.php
2. Lag en index.php fil i rot som redirecter til /wp/index.php.
3. Sett opp en ny installasjon av WP i rot-mappen.

Personlig ville jeg gått for alternativ 1 eller 2, litt avhengig av hvor seriøs siden skal fremstå.
Alternativ 3 er et dårlig alternativ mtp. fleksibilitet/fremtidige versjoner av siden etc

Edit:
Fant en link hvor alternativ #1 er brukt, nesten akkurat samme problemstilling som det du har:
http://stackoverflow.com/questions/1...ite-ajaxplorer
Sist endret av lsrr; 10. september 2014 kl. 20:31.
Det er en enkel løsning på problemet. "In Directory" på software setup, skal være tomt når du installerer via Softaculous. Se også bildet her. Det som er [COLOR="Red"]rødt[/COLOR], skal være tomt.
Sist endret av Antidote; 10. september 2014 kl. 20:46.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg ville ikke anbefale å installere wordpress på rotnivå på domenet hvis du planlegger å ha andre undermapper der. Det gjorde jeg, og fikk krøll på grunn av rewrite-reglene wp selv setter opp. Dette er riktignok en stund siden.
Sist endret av robhol; 10. september 2014 kl. 20:53.
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Sitat av Antidote Vis innlegg
Det er en enkel løsning på problemet. "In Directory" på software setup, skal være tomt når du installerer via Softaculous. Se også bildet her. Det som er [COLOR="Red"]rødt[/COLOR], skal være tomt.
Vis hele sitatet...
Dette løste problemet.
Avinstallerte Wordpress i Softaculous panelet, installerte Wordpress igjen og la ''In Directory'' være blank.

Takk!