Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1077
Jeg mener å huske at Telenor ble dømt for kort tid tilbake til å slutte med 18 mnd bindingstid, da dette stred mot en eller annen bestemmelse. Men de gjør det jo fortsatt, iallefall på alle nettbutikkene jeg har sett på? Er det noen som vet hva denne "dommen" innebar, og om Telenor har bestemt seg for å drite i den?
Better than thou.
Post- og Teletilsynet kom frem til at det ikke var ulovlig å selge mobiltelefoner med 18 månders bindingstid, såvidt jeg husker.
Opprinnelig postet av itavisen.no
Telenor må nå slutte å tilby sine kunder bindingstid på 18 måneder. Forbrukerombudet har kommet til at det er lovstridig.

Dette melder Aftenposten.no.
Dermed blir det bare 12 måneders abonnement som tilbys sammen med subsidierte telefoner framover.
Vis hele sitatet...
Les mer ...

Smeagol: Du har 705 poster siden sep2003, hva med å droppe noen av de, sjekk på tvtohjelperdeg.no, kanskje du finner noe der.. (Og hvis det hadde stått noe der, hva med å lete tak i den saken det dreier seg om, slik at bare relevant fakta blir lagt frem..? )
Sist endret av n0||i; 5. januar 2004 kl. 13:47.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tror det er telenor som stter ned til 12 nå. 18 er uhorvelig mye og bør avskaffes.
når innfaller denne låven da?
feks elkjøp har enda annonser om 18mnd binding på div telefoner
Better than thou.
Måtte ha ny mobiltelefon for en uke siden, med 18 månders bindingstid ettersom jeg ikke hadde rådd til noe annet der og da. Det jeg lurer på er hvorvidt jeg fortsatt er bundet i 18 månder, eller om det bare blir 12?
Telenor Mobil har mottatt brev fra P&T, der P&T ber om at bindingstiden reduseres fra 18 til 12 mnd. Dette har Telenor gått med på, men allerede eksisterende kunder vil ikke bli påvirket av endringen.

DVS: Om du går å kjøper telefon med 18 mnds binding dagen før dem gjør endringen, så har du fortsatt 18 mnds binding. Endringen er ikke tilbakevirkende.

Jeg vet, jeg tegnet binding like før jul, og sitter her med skjegget i postkassa. TIPS! Skaff dere forsikring, meld telefonen for stjært, sperr imei, og cash ut ny telefon for egenandel på 300kr.