Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 674
Så, nå har jeg startet et lite just-for-fun prosjekt i hodet mitt.
Jeg har en PDA liggende, men den har ikke mulighet for SIM-kort, så da trenger jeg altså en ny PDA som man kan ha SIM-kort på, en med touchscreen, mulighet for minnekort og som lett kan brukes som mobil.
Jeg er veldig glad i PalmOne, da jeg allerede er vandt med deres programtype og oppsett.
- Men er såklart åpen for forslag

Jeg ønsker altså, at mobilen og PDAen skal kunne operere som mobil, begge to, med samme tlf.nummer. Jeg har ikke behov for å bruke begge på en gang - men at jeg skal kunne bytte uten å måtte åpne mobilen/PDAen og nappe ut kortet. (det er stress når man har SE og kortet sitter som støpt bak batteriet)
Jeg hørte rykter om noe slikt, at man hadde to SIM-kort, men at kun den ene fungerte om gangen. Jeg har ikke klart å oppdrive noe på google, da jeg er en elendig googler og ikke aner hva jeg skal søke på!
- Noen som vet noe om denne typen SIM-kort?

Og da må jo selvfølgelig den nye PDAen kunne fungere med denne typen SIM-kort.
Jeg har kun brukt blåtann mellom mobil og PDA her hjemme, da det ikke har så ekstremt god rekkevidde - og det vil jo ikke fungere så veldig bra om jeg skal lenger enn dørstokken.

Pris på PDAen er ikke så veldig viktig, men helst så rimeig som mulig, uten at den mister så veldig mye kvalitet - det er jo ikke nødvendig å betale mer enn nødvendig
Jeg vet NetCom en gang i tiden hadde noe som het TvillingSIM eller noe i den duren. Altså to SIM-kort med samme telefonnummer.
Sikkert andre abonnenter også som har.
Telenor har det. Min far har det, så vet det for sikkert. Med forbehold om at de har sluttet med det, såklart.

/Edit

Link : http://www.telenor.no/bedrift/produk.../tvilling.html
Sist endret av B3ndx; 11. mars 2008 kl. 21:14.
NetCom har også denne tjenesten - opptil tre SIM-kort med samme nummer.

https://netcom.no/tjenester/fleretje...illingsim.html
Oppsummert: Kjøp en pda du liker som tar simkort. Bestill tvillingsimkort hos din operatør
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
HTC TyTn2 er et kjempe bra valg. Har den selv og er kjempe fornøyd
Venter på min HTC Touch dual som blir bestilt senere i dag. :-)

Kan komme tilbake med tilbakemelding på den om det ønskes? :-)
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Takk takk, alle sammen
Det kostet litt å få seg tvilling SIM + litt i måneden, men ikke mer enn man kan overleve.

Ja, jeg vil gjerne ha mer tips ol. på hvilken PDA jeg bør velge. For jeg kjenner meg selv så godt at dersom jeg bare følger meg selv og surrer rundt etter PDA alene så ender jeg opp med noe skvip som egentlig ikke passer mine behov likevel. Er jo faktisk ikke alle PDAer som har plass til SIM som er like enkle å ringe/sende sms med. Og evt mms.
Er det forresten mulig å oppdrive en PDA med kamera til under 10k? Helst noe bedre enn VGA, men trenger jo ikke å være "se på mitt djiiit tøffe kameja med øjtenfjøjten megapixlej!".
Vel, er jo ikke nødt til å ha kamera! Men om jeg først skal ha kamera så må det være slik at man skal kunne ta helt ok-dårlige bilder.