Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2664
Hei! Jeg såg en tegnefilm på vhs når jeg var liten. Usikker på om den er laget på 80 eller 90 tallet. Husker også bare noen detaljer. Det er en futt som forsvinner fra foreldrene. De befinner seg i ett land som kan minne om Afrika. På sin reise møter han på noen øgle mennesker nede i i en hule, som man kommer til under vann. Han møter en gigantisk padde som prøver å spise han, men som han klarer å spydde med en stokk/pinne. Han treffer på to stammer med urfolk. En god og en ond stamme. Han får også hjelp av en svææær slange som han sitter på. Grunnen for disse store rare dyrene tror jeg kommer av atomkraftverket, som på slutten av filmen eksploderer. Når dette skjer sitter han på slangen og møter på ett tog, der jeg mener å huske at foreldrene var på. Noen som kjenner igjen dette?
Høres ut som du så et par episoder med Jonny Quest

https://youtu.be/TcwWfMxZuyA
Sist endret av gekko4u; 4. juli 2022 kl. 12:12.
Trådstarter
3 0
Skjønner ut ifra det du sendte at det kan minne om samme film/serie. Men det var nok ikke den��x♂️ man fulgt liksom denne unge gutten på sin ferd. Der han møtte de forskjellige "hindringene".
Rir på en drageslange? Den tidsepoken? Jeg tenker på den fantastiske reisen. Ikke den med hundene men den med en gutt og slangedragen eller hva det var.


Sikkert ikke den heller
Neverending story?
Kanskje ett av eventyrene til unge herr Kirikou? Stemmer ikke helt overrens med hva du husker men tar i betrakning at minnet ditt kanskje skurrer litt.

Kirikou og trollkvinnen f.eks.
Kenya Boy?

https://www.imdb.com/title/tt0125494/?ref_=fn_al_tt_1

Tror faktisk jeg har selv sett denne i min barndom på 80/90 tallet engang.
Trådstarter
3 0
Jaaaa�������� fy flate.. DET ER JO DEN.. herlighet så digg.. har leitet etter denne filmen i mange år.. tusen tusen hjertelig takk.. Kenya boy.. selvfølgelig �� åååå nå håper eg at eg finner den på stråling en eller annen plass.. steike nå ble jeg glad����