Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 876
Hei, freaks!
Long time no speak.

Lurer litt på om kilo kropsvekt har innvirkning på dosering på LSD, slik som det har på feks amf baserte preparater etc.

Her spiller inviduel generell toleranse ein stor rolle, i know.

Men rent teknisk sett, om du har 2 personer med nett dei samme genene, og samme fett % osv.
Den ene veier 60 kilo og den andre 80 kilo og tok samme dose, ville den personer på 60 kilo turet meir en den på 80 kilo?

Grunnen til at jeg spør, er at mine siste turer som har vert ca 300ug, så har meg og min gode venn vert ganske like ute på tur (er seffølgelig umulig og si, da vi ikke er inni håvene til hverandre, men føler vertfall vi er ganske på samme plan) Jeg veier 95kg (helt okey trent, men med litt fett på kroppen og) Og vennen min veien 69 kilo. Så ein grei vekt forskjell sånn egentlig. Tolerer bare vennen min det "bedre" en meg da kanskje?

Takket for innspill og svar.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring er at dosering av psykedelika ikke har noe med vekt å gjøre.
LSD doseres ikke etter kroppsvekt, så det har lite å si. Samme om en dame på 40 kg tar en lapp og en mann på 150 kg.
Den Tilregnelige
Wonko's Avatar
Det Stinn Bison og Jorg skriver over er riktig.

Følgende gjelder spesifikt for psilocybin (virkestoffet i fleinsopp):

Optimal dosing for psilocybin pharmacotherapy: Considering weight-adjusted and fixed dosing approaches, Garcia-Romeu et al., Journal of Psychopharmacology, Vol: 35 Issue 4, pp. 353-361:

“Across a wide range of body weights (49 to 113 kg) the present results showed no evidence that body weight affected the subjective effects of psilocybin”.
Vis hele sitatet...
Merk at det dog er svært viktig å være klar over at det er store individuelle forskjeller fra mennenske til menneske uavhengig av kroppsvekt på hvordan man reagerer på psilocybin:

“(...) our results also show substantial variability in response to psilocybin across individuals, independent of body weight, suggesting some patients may necessitate higher dosage in order to receive clinical benefit based on factors yet to be determined. Personality factors (i.e., absorption), mental state before drug sessions (e.g., emotional excitability), and environment in which the drug is administered (e.g., PET scanner) have been associated with subjective responses to psilocybin (Studerus et al., 2012), consistent with long-standing assertions that psychedelic drug effects may be heavily influenced by extra-pharmacological factors often referred to as “set and setting”
(Hartogsohn, 2016)“.
Vis hele sitatet...
Wonko
Jeg regner med at det har noe å si rent generalisert, men jeg vet at det er ekstreme individuelle forskjeller på hvor hardt psykedelika treffer en. Noen kan ta 300ug lsd og ikke en gang få visuals, bare bli i godt humør og andre kan slite med å stringe en setning sammen på 150ug.