Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1818
Jeg har tatt ut bryggeenheten på min Siemens eq 500 classic og rengjort denne. Men nå får jeg den ikke på plass igjen! Den vil liksom ikke klikke på plass, jeg dytter men det er som om den ikke passer. Noen som har en løsning?
Vri på mekanismen så du får låsen inn i hjulet igjen på utsiden
Trådstarter
Tusen takk Darkbull. Jeg har forsøkt dette (tror jeg). Det er den «pendelen» som man kan bevege på og som gjør at det «nøkkelhakket» på toppen står midtstilt i pilens retning? Drar jeg denne pendelen mot venstre låser den seg der med et klikk. Men, fortsatt går ikke bryggeren inn.

Ser nå at problemet er inne i selve kammerset. Den hvite knappen i kammeret som skal i sporet med brenneren er helt ute av posisjon. Hvordan den har flyttet seg og hvordan få den tilbake klarer jeg ikke forstå.
Sist endret av Spirella; 29. mars 2022 kl. 16:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fikk du noe ordning på dette?
Jobber i elektrobutikk, har vært borti dette problemet noen ganger i reklamasjonssaker. Ofte hjelper det å slå av/på maskinen, eventuelt trekke ut kontakten og sette den inn. Når du hører maskinen "jobbe" etter oppstart, så endrer posisjonen seg til riktig/galt for bryggeren.