Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1238
Litt forhistorie: jeg er en gutt på 21, siden jeg slet med ganske kraftig angst i 2017 når jeg gikk vg1, fikk jeg for mye fravær og strøk på hele skoleåret. Har i ettertid prøvd minst to ganger til med samme resultat. Jeg føler meg nå frisk nok til å prøve vg1 igjen Til høsten. Har søkt på skole i Trondheim, uten av at jeg vil fortelle hvor jeg bor, så bor jeg to timer nord for Trondheim. Jeg trodde at det var problemfritt å komme inn på skole i annen by sålenge man hadde greie nok karakterer, men det mener kompisen min blir nesten umulig. Han mener at det fremdeles er slik at man må ha bostedsadresse i byen man søker vgs. Jeg MÅ komme meg bort fra hjembyen min så fort som mulig, og vet ikke hva jeg skal gjøre Om jeg ikke kommer inn. Noen som har peiling?
Da jeg gikk på skole i samme by som du har søkt nå, så måtte jeg høre til i samme fylkeskommune, som den gangen var nord-trøndelag. Da flyttet jeg fra Trondheim til en adresse der oppe for å gå skole der et par år før jeg så flyttet tilbake etter å ha fullført.

Nå er hele trøndelag slått sammen. Don’t worry, kompisen din er utdatert.

https://www.vilbli.no/nb/nb/no/skole...ylker/a/032977