Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2640
Fuck Mr. Plod!
jeg sitter å ser på videoer av folk i Afghanistan som sitter å røyker lokal hasj.

det som overasker meg er hvor ekstrem ren i fargen denne hasjen er. den er jo nesten helt svart, sykt glossy og glatt.

hva er det de blader det med før det kommer opp i lille Norge? jeg skjønner jo at det er mange ledd som vil tjene litt ekstra og bruker diverse ting de putter i den før den kommer hit.

men er det virkelig så dårlig fortjeneste å selge ekte afghansk hasj?


er det noen her som faktisk har prøvd ekte afghansk hasj og er helt sikre på at det var ren vare? hvordan var det å røyke? hvor sterk er ren hasj?
Anonym bruker
"Bitter Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange som blander inn 2 typer hasj feks vis det en dårlig plate så kan de blande afgan og en lysere type i lag.
Finnes nok av den typen rundt omkring
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Afghansk hasj aka ekte sorting er bra saker og det har vært her til lands med jevne mellomrom i alle år. Mindre de siste åra som sannsynligvis kommer av at flere og flere selger og kjøper via nett fra nærmere land og færre tar risken med å smugle langveisfra. Support your local dealer og fysiske smuglere og betal for kvaliteten og risken de tar så vil det bli mer rene varer her igjen!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mange som blander inn 2 typer hasj feks vis det en dårlig plate så kan de blande afgan og en lysere type i lag.
Vis hele sitatet...
Fikk en gang en 7.8g med hasj, halve klumpen var lys type og halve andre mørk afghan, faen klikket for meg. Så hev jeg det på vekten, var 7.8g skulle faen meg ha 15g!

Var 2.8g den klumpen med lys, og 5g den med afghan.
Måten de får den så svart og glossy på er at de sitter å varmer den over en oljelampe og knar den på en flat overflate. Serveringsfat, med føttene. Søk på making hash in herat Afghanistan, på tooben
▼ ... over en måned senere ... ▼
Eneste jeg vet er at det er mye afghansk søppelhasj på markedet i Europa. Gå inn på en hvilken som helst coffeeshop i Nederland; sjansen er stor (~80%) for at den billigste dritten de har på menyen er afghansk hasj. Jeg har spurt om å få se på det ved en anledning, karen bak kassa sa at det er dritthasj og at han bare selger den til folk som er frekke eller ikke har penger til noe bedre.

Vanligvis så får du 3-5g med søppel-afghaan til samme pris som 1g med marokkansk godis (i Nederland). Her i Norge derimot så tipper jeg det selges for vanlig pris.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Support your local dealer og fysiske smuglere og betal for kvaliteten og risken de tar så vil det bli mer rene varer her igjen!
Vis hele sitatet...
Hvis det er sånn det henger sammen så spår jeg at vi har dårlige tider i vente med tanke på kvalitet. Nordmenn er det gjerrigste folkeslaget jeg har vært borti, sammen med nederlendere og de unevnelige. Her i byen skal alle bare ha det så billig som mulig, kvalitet driter de i. "hUnDrePrIs" på gata LOL, har smakt på det greiene der og det kan knapt kalles hasj. Tipper det er 10% ekte hasj blanda med 90% henna eller fakehash folk flest røyker om dagen.

Det er nettopp dette som er problemet, nordmenn flest er ikke villig til å betale for kvalitet, så hvorfor skal smuglerne gidde å hente inn dyrere produkter enn det folk flest gidder å betale for? Forbrukerne har bare seg selv å skylde på spør du meg.
Husker den svarte typen var digg som f rundt starten av 00-tallet. Da var det ofte synonymt med kvalitet. Digg lukt, digg smak. I de senere årene har jeg opplevd mye mer ymse av denne typen.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De siste typene afghan jeg har smakt har bare vært noe tull.
Myk som bare det, sure.
Svart som natta.
Smaker og lukter greit, men har en nesten "minty" smak i bakhånd.
Funker nesten ikke i det hele tatt.

Veldig typisk slik:
https://imma.gr/111914x86c7a
Sist endret av JatterMed; 3. mai 2022 kl. 16:00.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det siste jeg fikk fra der du fikk det bildet var ikke noe spesielt, så ingen garanti at det der er noe mer spesielt, men ser jo definitivt bra ut...
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lenge siden jeg har røyket sorting nå, men synes som flere andre her at den Afghanen jeg har fått tak i ofte har hatt ganske dårlig kvalitet. Hasj fra Nepal er som regel bedre.
Har sett lite afghan hasj de siste par årene, får ofte meget mørk hasj av god kvalitet men ikke sett den som er svart på innsiden på lengeee. Det var sovemedisin!
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Har sett lite afghan hasj de siste par årene, får ofte meget mørk hasj av god kvalitet men ikke sett den som er svart på innsiden på lengeee. Det var sovemedisin!
Vis hele sitatet...
I Christiania så fikk man hasj fra Afghanistan, Nepal, Pakistan og India sist jeg var der.

For ordens skyld, jeg så var jeg der sist i 2019.
Men jeg vet at mange dyrker cannabis i DK og som lager hasj, de lager svart hasj med oppskrift fra internett og kaller det "afghan", "kashmir" og osv. også.

Husker ikke terminilogien for jukse afghan. Men det funker det også.