Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2306
Lurte på hvordan man skal forholde seg til dette, er det ok å kjøre dagen derpå, eller må man vente lenger for å unngå utslag på mulig rustest av polti
Spørs om du røyka daglig eller ikke men når æ røyka så venta æ minst 2-3 daga før æ kjør. Får så noia vis å skal kjør dagen etter på.
Å har blitt tat før dop før så om æ bi stoppa bi det rustest uansett om æ ser rusa ut eller ikke så.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok på hvilken måte? Du er ikke ruset dagen etterpå, så for min del er det ok, men det er selvsagt ikke ok uansett hvis du tenker på loven. Hvis du ikke ønsker å kjøre før kroppen din er renset for THC sånn du ikke får problemer under en evt. kontroll, så må du nok vente lenger (avhengig av hvor mye du røyker).

Jeg har i 8 år røyket cannabis og dagen etterpå kjørt bil til jobb eller hvor som helst.
Spyttester er ganske unøyaktige, slår ut på ting man ikke har brukt eller trenger ikke slå ut på noe man har brukt i heletatt.
Så lenge du føler deg kjørbar er du vell kjørbar, men skal du forholde deg til loven burde du vente ca 1 dag.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Spyttester er ganske unøyaktige, slår ut på ting man ikke har brukt eller trenger ikke slå ut på noe man har brukt i heletatt.
Så lenge du føler deg kjørbar er du vell kjørbar, men skal du forholde deg til loven burde du vente ca 1 dag.
Vis hele sitatet...
Sån som æ har forestått så e du clean i blodet etter 1-2 daga, så da kan du jo kjør før etter 2 daga før, om du testa postiv på spyttprøven må du jo ta blodprøve.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt off topic kanskje, men i USA er de i ferd med å utvikle en blåsetest ala alkotest som kun skal slå ut på nylig inntak: https://houndlabs.com/product-overview/

Jeg er også spent på hvordan Tyskerne vil løse dette problemet hvis de ender opp med legalisering.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt off topic kanskje, men i USA er de i ferd med å utvikle en blåsetest ala alkotest som kun skal slå ut på nylig inntak: https://houndlabs.com/product-overview/

Jeg er også spent på hvordan Tyskerne vil løse dette problemet hvis de ender opp med legalisering.
Vis hele sitatet...
Drugtester5000

Her er en sak fra tidligere i høst der en 25 åring hadde røkt cannabis flere dager om ikke uker i forveien før Jan ble stoppet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...paa-erstatning


Høyesterett var uenig i at en 25-åring skulle miste lappen for å ha brukt cannabis en gang iblant. Det kan få stor betydning for eldre saker, mener professor. En 25 år gammel mann som mistet førerretten på grunn av regelmessig cannabisbruk, har fått medhold i Høyesterett og får førerretten tilbake.

Man kan Google litt og lese flere artikler rundt denne saken her for å få et litt mer helhetlig bildet
Sist endret av GoSætra; 11. november 2021 kl. 21:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vant Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når det kommer til spyttester har jeg sett på diverse UP-profiler på snapchat at de nå blir brukt regelmessig i flere politidistrikter. Er man veldig glad i førerkort så bør man nok være litt forsiktig.
Anonym bruker
"Irritert Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når det kommer til spyttester har jeg sett på diverse UP-profiler på snapchat at de nå blir brukt regelmessig i flere politidistrikter. Er man veldig glad i førerkort så bør man nok være litt forsiktig.
Vis hele sitatet...
Kollega av meg ble stoppa 3-4 timer etter han hadde røyka, null utslag.
Men ja, bør passe på.
Anonym bruker
"Vant Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kollega av meg ble stoppa 3-4 timer etter han hadde røyka, null utslag.
Men ja, bør passe på.
Vis hele sitatet...
Det er egentlig litt av det som er skummelt med spyttester, og hvorfor de har vært omdiskutert. De virker å være utrolig pålitelige, og selv om det kan gjøre at man kan være heldig og slippe unna, kan det også gjøre at man slår ut som påvirket når man virkelig ikke er det. Om man slår ut som påvirket må man bli med for videre testing, hvor man da igjen kan få utslag selv om man ikke faktisk var påvirket når man kjørte.

Jeg hadde faktisk inntrykk av at upåliteligheten hadde gjort at de måtte gå vekk fra spyttestene, helt til jeg så at de nå er tatt i bruk for fullt.
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Lurte på hvordan man skal forholde seg til dette, er det ok å kjøre dagen derpå, eller må man vente lenger for å unngå utslag på mulig rustest av polti
Vis hele sitatet...
Et tema som er i vinden om dagen! Retten fastslo her om dagen, at cannabisrøyking en uke ellerno i forkant av bilkjøring, er helt innafor...
Sist endret av FourHorsemen; 12. november 2021 kl. 09:50.
Det blir vel å falle under rød varseltrekant også kan man avtale hvor påvirka man kan være med lege. Når det blir avkriminalisert
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Harmedesinsk cannabis å får kjøre bil,har en liten dose morfin lovlig også å allikevel får jeg kjøre,sa til legen at jeg følte meg ikke 100%trygg me dette innbords da ble han nesten forbainna å fortale at han hadde mange pasienter som gikk på morfin hver dag å kjørte bil me spesialtillatelse,er ikke d galskap?
Det som er galskap er om man blir tatt for promille i trafikken, får smekk på lanken og kan kjøre hjem kontra om du blir tatt for cannabis og får voldsomt med konsekvenser
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det som er galskap er om man blir tatt for promille i trafikken, får smekk på lanken og kan kjøre hjem kontra om du blir tatt for cannabis og får voldsomt med konsekvenser
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke, politiet vil aldri la deg kjøre videre om du fyllekjører.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Dette stemmer ikke, politiet vil aldri la deg kjøre videre om du fyllekjører.
Vis hele sitatet...
Med mindre fyllekjøreren er politimann selv?