Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 639
Hei noen som vet om detox med elvanse funker på samme måte som vanlig speed?
Detox er nesten uten unntak hannlig storfe avføring. Det er kun to ting, som kan kalles detox.
– Den ene brukes ved forgiftninger av tungmetaller, og da injiseres det en syre eller andre stoffer inn i kroppen, som binder tungmetallet, gjør dette vannløslig og det renner via urinen ut av kroppen. Men dette i seg selv er oftest ganske farlig, så dette blir bare gjort, når fordelen klart oppveier ulempene.
– Det andre er antistoffer ved proteinforgiftninger. Altså alle proteiner er ikke spiselig og ikke alle spiselige proteiner er like heldig å få injisert. Ett slik protein er botulintoksin, som det ikke finnes reverserende middel mot, men vi har antistoffer som gjør det resterende toksinet harmløst. Men den skadeeffekten botulintoksinet allerede har lagd, må kroppen fikse selv, noe som tar noen måneder. Altså du må kanskje fortsatt ligge i respirator i noen måneder.
De andre på proteiner er slangegift og edderkoppgift. Altså disse giftene er stort sett proteiner, som oftest er trygge å spise, hvis du ikke har magesår. "Motgiften" er da antistoffer som vi har høstet fra hesteblod, og som uskadeliggjør giften til en viss grad.

Dette er det som kan kalles "detox"...
Du har også motgifter. Dette er da (gift)stoffer, som har motsatt virkning som giften en har problemer med, binder seg til giftreseptorene eller reagerer med den og danner noe mindre farlig til ufarlig.
En slik gift er nervegass, der brukes giften atropin som motgift. Men tar du 0,5 g atropin uten noe med samme virkning som nervegass i blodet, så dør du.
Ved opiatforgiftning så får du Naloxon. Naloxon er også en opiat, men den trigger ikke opiatreseptorene, men den binder seg til dem sterkere enn andre opiater. Men levra tar seg av alle opiatene.
Får du cyanid, så får du stoffer som omgjør cyanidionet til noe harmløst.

Men generelt et "detox", som tidligere nevnt, tøv!
Selv om det ikke har noe vitenskapelig riktig mening, så brukes
vel ordet "detox" som en folkelig måte å beskrive forskjellige typer av renselse?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Selv om det ikke har noe vitenskapelig riktig mening, så brukes
vel ordet "detox" som en folkelig måte å beskrive forskjellige typer av renselse?
Vis hele sitatet...
Jo, men som jeg prøde og poengtere flere ganger ovenfor, så er det pisspreik. For nesten alle stoffer vi inntar, så er det nesten uten unntak KUN levra og til dels nyrene, som kan rense! Og ikke minst, det å la vær å ta stoffet, i første omgang...
Jeg tror at du tenker litt vanskelig idag, aluminiumfluorid TS mener vel om det å slutte med Elvanse fungerer på samme måte som å slutte med gatespeed, og svaret er ja. Elvanse er faktisk lettere å slutte med fordi det er tabletter som inntas oralt, mens speed både snortes og skytes, noe som gjør det karakteristiske "kicket" til en stor del av anhengigheten.
Hehe, ser spørsmålet mitt kansje var litt feilskrevet.. hjelper elvanse å få cannabis ut av urinen på lik linje med speed
Sitat av Sobergod01 Vis innlegg
Hehe, ser spørsmålet mitt kansje var litt feilskrevet.. hjelper elvanse å få cannabis ut av urinen på lik linje med speed
Vis hele sitatet...
Jeg ble clean etter 1 år røyking ved 1 uke ghb bruk. Uten at jeg anbefaler det, men d funka
Sitat av Sobergod01 Vis innlegg
Hehe, ser spørsmålet mitt kansje var litt feilskrevet.. hjelper elvanse å få cannabis ut av urinen på lik linje med speed
Vis hele sitatet...
Ikke noe, hjelper å få cannabinoider ut av kroppen raskere.
Vet ikke helt hva du ønsker å oppnå TS.
Hvis du prøver bli fort ren pga. kontroll prøver så kan jeg ikke
hjelpe deg. For min del tok det neste to mnd. å bli "ren".

Om du ønsker å slutte å lurer på hva som kan hjelpe,
så er det ikke først og fremst det å få det ut av kroppen du burde tenke på.

Det jeg opplevde som vanskeligst var at jeg forbandt røyking med så mange ting
og situasjoner. Litt på samme måte som når man slutter å sigge. Man savner
morra siggen, man savner å ta en røyk etter mat.