Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1639
HJELP! jeg har lyst til å lage en spleis til meg selv... men er redd for å bli sett ned på! jeg har vært syk siden seint 2019. og er fremdeles ikke blitt frisk (kommer kansje aldri til å bli frisk heller) jeg har nå 25% av den inntekten jeg hadde når jeg var i full jobb og jeg går i minus med 12 k i måneden... jeg siter nå i en krise jeg må hoste opp 50.000 kr til lindorf og kredinor på en tidsramme som er på 16 dager... jeg har en mage sykdom som slår meg helt ut og jeg greier nesten ikke å spise. har gått fra 60 kg ned til 50.. og jeg er 178 cm høy. så jeg vet ikke helt va jeg skal gjøre.
og nav har også betalt ut sykepenger på feil kommunenummer så jeg er også blit skyldig nav 63 tusen... kjekkt å være syk i norge når man sitter igjen med skjegge i postkassa.... takk for tips å råd
Du har min sympati!

Sitat av Dr.Kvams Vis innlegg
og nav har også betalt ut sykepenger på feil kommunenummer så jeg er også blit skyldig nav 63 tusen..
Vis hele sitatet...
Kunne du forklart denne? Hvordan i alle dager er dette din feil? Har du spurt hvorfor dette det er ditt problem dei har klart og betale på feil plass? Sendte du feil kommunenummer ?
Sist endret av Kuami; 3. februar 2021 kl. 21:56.
Er nok mange i samme knipe som deg eller værre som har vært syke og fattige i mange tiår. Ikke vær flau over å opprette en spleis, kan hende det gir deg noen kroner men desverre kan ingen forvente at andre betaler gjelden for seg. Ring kreditor selskapene for å sette opp en nedbetalingsavtale med de som du kan håndtere.

Anbefaler å ta kontakt med fastlege vedrørende vekttapet det er noe du bør ta alvorlig og kan få hjelp med.
Lag en spleis og forklar saken din, det er lov å be om hjelp uansett hva det gjelder.

Det skal ikke være flaut å be om hjelp, og om noen ser ned på det, har det noe å si?
Sist endret av Veggen; 3. februar 2021 kl. 22:18. Grunn: Regler
Luring
Trådstarter
13 5
Sitat av Kuami Vis innlegg
Du har min sympati!



Kunne du forklart denne? Hvordan i alle dager er dette din feil? Har du spurt hvorfor dette det er ditt problem dei har klart og betale på feil plass? Sendte du feil kommunenummer ?
Vis hele sitatet...
Kommunenummeret følger min adresse så (det er umulig for meg å styre) det er noe på data systemet til nav som en nav ansatt må sette inn.

Sitat av Mefibon Vis innlegg
Er nok mange i samme knipe som deg eller værre som har vært syke og fattige i mange tiår. Ikke vær flau over å opprette en spleis, kan hende det gir deg noen kroner men desverre kan ingen forvente at andre betaler gjelden for seg. Ring kreditor selskapene for å sette opp en nedbetalingsavtale med de som du kan håndtere.

Anbefaler å ta kontakt med fastlege vedrørende vekttapet det er noe du bør ta alvorlig og kan få hjelp med.
Vis hele sitatet...
Har vært inn å ut av både akutten å lege sykehus i 1,5 år nå... men de finner ingenting. Har snakket med kreditorene men de kan ikke gå med på en nedbetalings plan som jeg greier å holde...
Sist endret av Dr.Kvams; 3. februar 2021 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du ikke betale kreditorene så skjer det ikke annet enn at du får utleggstrekk (men du skal ha til livsopphold og boutgifter). Eier du bil eller bolig tar de pant i dette. Du kan betale det du klarer, for noe er bedre enn ingenting. Jeg betaler enda til Lindorff for gjeld fra 1986. Blitt 3 x opprinnelig gjeld pga renter. Så betal det du kan, de gir seg aldri. Du vil alltid beholde nok til livsopphold (kr 8989 pr mnd) og bolig. Bli frisk, så kommer du deg tilbake med normal inntekt etterhvert, da må du betale rest av gjeld.