Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2550
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det bare alkohol som man må betale dyre dommer for? eller kan snut kreve blodprøve vis jeg tar meg par linere før jeg hopper på el sparken/sykkeln?
Ganske sikker at at det gjelder droger også, men er kanskje alkohol de er mest ute etter å ta. Kommer kanskje an på hvor heldig du er.
De har jo definert el sparkesykkel som motorisert kjøretøy, da er det vanlige regler for motorvogn. Tester de deg ryker lappen.
Jeg skal omformulere for TS, har noen sett politiet ta spyttprøver av elsparkesyklister enda?
Jepp og da må folk slutte å blande straffelov og veitrafikkloven i henhold til rustesting der riksadvokaten snakker om straffeloven..

I veitrafikkloven holder det med at du har blitt stoppet for trafikk kontroll ref punkt 4..
Da er det FØRER av motorvogn dette gjelder
Sist endret av gekko4u; 22. juni 2022 kl. 18:52.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det tok ikke 24 timer en gang fra reglene tredde i kraft, før de benyttet tester og tok folk for kjøring på andre substanser. For oss som må ta medisiner med rød trekant å har dårlig helse, så var sparkesykkelen et suverent alternativ som økte livskvaliteten betraktelig.
Det som overrasker meg er at folk faktisk stopper.. Hva skal politiet gjøre, springe etter?
Kjøre med bil etter en sparkesykkel som lett kan ditche snuten.

Beste er at sparkesykkel lager ingen lyder imotsetting til moped, så stikke av bør være ekstremt enkelt.

Hvorfor stopper egentlig folk for politiet med el sparkesykkel? xD
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Det som overrasker meg er at folk faktisk stopper.. Hva skal politiet gjøre, springe etter?
Kjøre med bil etter en sparkesykkel som lett kan ditche snuten.

Beste er at sparkesykkel lager ingen lyder imotsetting til moped, så stikke av bør være ekstremt enkelt.

Hvorfor stopper egentlig folk for politiet med el sparkesykkel? xD
Vis hele sitatet...
Uten å bli helt Karen er det vel ikke helt innafor å oppfordre rusa folk på vinglete scootere å stikke av fra politiet? De kan havarere og knuse tenna eller hodeskallen eller kjøre ned andre folk.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det tok ikke 24 timer en gang fra reglene tredde i kraft, før de benyttet tester og tok folk for kjøring på andre substanser. For oss som må ta medisiner med rød trekant å har dårlig helse, så var sparkesykkelen et suverent alternativ som økte livskvaliteten betraktelig.
Vis hele sitatet...
tt kort?
Sitat av Skogen9900 Vis innlegg
https://www.aftenposten.no/oslo/i/dn...our-de-finance


Som tidligere strava amatør pro så er dette ganske håpløst.

Har flere ganger ligget oppi 60km/h, lovlig. Fleste syklister ligger på ca 40km/h.
Er ikke smart å ha vinglende elsyklister i feltet på 25km/h.

Vet at statensvegvesen utfører bare jobben sin. Men bil og tråsykkel er to helt forskjellige ting. Man er mye mer adaptive når man trår en når ei trykker foten på pedalen. Derav tar man mer hensyn.
Vis hele sitatet...
Som dere ser på bilde i artikkelen så har politiet relativt lette motorsykler, så jeg ville ikke satset på å stikke av rusa.
Det er vel blåsetest for alko som er standard. Jeg hadde ikke bekymra meg nevneverdig hvis jeg cruisa en liten tur fra A til B med noen jointtrekk eller linere i blodet. Så lenge du ikke ser pissrusa ut og kjører normalt vil jeg tro sjansen er liten for å bli stoppa utenom rutinekontroller de sikkert har steppa opp å ha akuratt nå en periode, men ser for meg at det er mest på kveldstid og helg kanskje?
Disse nye reglene for el-sparkesykkel er jo nettop "nye" det tar lang tid før de tester på samme måte som bil, med spytttester o.l - Vanlig alko greier til å begynne med
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg håper virkelig at politiet ikke jakter etter folk som har tatt seg en pils eller to for å berøve deres friheter for å kjøre elsparkesykkel.

Håper virkelig at politiet følger hjertet og magefølelse, og kun tar de som er genuine farer.

Det er vel bedre at noen som har drukket -litt- ruller på elsparkesykkel istedenfor bil? Og vil tro at det er mye tryggere for unge jenter å komme seg hjem på en slik enn å gå til fots....
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg håper virkelig at politiet ikke jakter etter folk som har tatt seg en pils eller to for å berøve deres friheter for å kjøre elsparkesykkel.

Håper virkelig at politiet følger hjertet og magefølelse, og kun tar de som er genuine farer.

Det er vel bedre at noen som har drukket -litt- ruller på elsparkesykkel istedenfor bil? Og vil tro at det er mye tryggere for unge jenter å komme seg hjem på en slik enn å gå til fots....
Vis hele sitatet...
Loven er bare noen dager gammel og allerede kan man lese fra hele Norge at flere har mistet førerkort etter kontroller så det håpet ditt er allerede svunnet..
Den allmennpreventive effekten skal nå bankes inn i befolkningen med hyppige kontroller..
De damene som velger å føre motorvogn etter å ha drukket fordi dem selv føler seg tryggere men samtidig da setter andre i fare vil bli straffet på lik linje med alle andre
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Idioti hele greia.

Elsparkesykkelen er kjærkommen i muligheten for å ta seg et par pils og være sosial.

Nå er de nok så på hugget etter å ta disse at vi like gjerne kan ta i bruk bilen igjen. Er jo omtrent samme straff.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Idioti hele greia.

Elsparkesykkelen er kjærkommen i muligheten for å ta seg et par pils og være sosial.

Nå er de nok så på hugget etter å ta disse at vi like gjerne kan ta i bruk bilen igjen. Er jo omtrent samme straff.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor MÅ man ta å drikke 2 øl hvis men vet man skal hoppe på sparkesykkellen rett etterpå?

Jeg kjører rundt på de, høy som et fjell. Men jeg er jo klar over at om jeg blir tatt så får det være.

Hvis du er så redd for å bli tatt, så ikke drikk 2 øl.

Ta deg heller en Munkholm
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Idioti hele greia.

Elsparkesykkelen er kjærkommen i muligheten for å ta seg et par pils og være sosial.

Nå er de nok så på hugget etter å ta disse at vi like gjerne kan ta i bruk bilen igjen. Er jo omtrent samme straff.
Vis hele sitatet...
Det er samme straff. ikke omtrent, å føre motorvogn i fylla skiller ikke på type motorvogn..
Når folk forstår dette og ikke prøver seg på rettsvillfarelse med diverse unnskyldninger ovenfor seg selv med at jamen det er jo ikke så farlig i forhold til bil osv..

Fra veitrafikkloven..
Med kjøretøy forstås innretning som er bestemt til å kjøre på bakken uten skinner. Med motorvogn forstås kjøretøy som blir drevet fram med motor.


Altså samme straff men forskjellig skadepotensial
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Men hvorfor MÅ man ta å drikke 2 øl hvis men vet man skal hoppe på sparkesykkellen rett etterpå?

Jeg kjører rundt på de, høy som et fjell. Men jeg er jo klar over at om jeg blir tatt så får det være.

Hvis du er så redd for å bli tatt, så ikke drikk 2 øl.

Ta deg heller en Munkholm
Vis hele sitatet...
Det er ingen som må noe som helst, man gjør ting fordi man vil. Jeg ønsker å kunne ta meg noen øl når jeg er ute, og jeg ønsker å komme meg hjem uten å betale i dyre dommer for taxi. Dette har i noen år vært problemfritt med elsparkesykkelen.

Jeg er også klar over at om man blir tatt så får det bare være, men da velger man klart det alternativet som gir minst sjans til å bli tatt. I området mitt anser jeg bilen da som det tryggeste alternativet.

Munkholm er ikke noe erstatning for øl. Det smaker ikke godt, og gir ingen effekt.

Sitat av gekko4u Vis innlegg
Det er samme straff. ikke omtrent, å føre motorvogn i fylla skiller ikke på type motorvogn..
Når folk forstår dette og ikke prøver seg på rettsvillfarelse med diverse unnskyldninger ovenfor seg selv med at jamen det er jo ikke så farlig i forhold til bil osv..

Fra veitrafikkloven..
Med kjøretøy forstås innretning som er bestemt til å kjøre på bakken uten skinner. Med motorvogn forstås kjøretøy som blir drevet fram med motor.


Altså samme straff men forskjellig skadepotensial
Vis hele sitatet...
Ikke helt samme straff, det er formildende om man kjører på moped eller små elektriske kjøretøy. Men med mindre risiko for å bli tatt i bil så utligner det seg tenker jeg.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Idioti hele greia.

Elsparkesykkelen er kjærkommen i muligheten for å ta seg et par pils og være sosial.

Nå er de nok så på hugget etter å ta disse at vi like gjerne kan ta i bruk bilen igjen. Er jo omtrent samme straff.
Vis hele sitatet...
Hva er feil, er det varig svekkede sjelsevner? Du vet at ruskjøring er straffbart av en grunn? Ruskjøring utsetter både sjåføren og tilfeldige trafikanter eller fotgjengere for alvorlig skade eller død. Hvert eneste år dør uskyldige mennesker som følge av noens ruskjøring.

Hva er det som gjør det så spesiell at du tenker du har rett til å sette andres helse og liv på spill i fylla?

Skal du ruse deg, lar du kjøretøy stå. Inkludert scooter. Turen hjem kan du fikse med taxi, pirat eller til fots.
Da var det gjort for min del.

Jeg parkerer sparken å tar ibruk bilen igjen.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er feil, er det varig svekkede sjelsevner? Du vet at ruskjøring er straffbart av en grunn? Ruskjøring utsetter både sjåføren og tilfeldige trafikanter eller fotgjengere for alvorlig skade eller død. Hvert eneste år dør uskyldige mennesker som følge av noens ruskjøring.

Hva er det som gjør det så spesiell at du tenker du har rett til å sette andres helse og liv på spill i fylla?

Skal du ruse deg, lar du kjøretøy stå. Inkludert scooter. Turen hjem kan du fikse med taxi, pirat eller til fots.
Vis hele sitatet...
Eller så kan jeg sykle dritings på trøsykkel akuratt så tung og så fort som jeg vil! For det er jo ti tusen ganger mindre farlig enn en liten elsparkesykkel som har fastgrense til 25 km/t kombinert med 3/4 enhet øl!




For å være mer konstruktiv. Kanskje man kan få en egen "fyllamodus" på elsparkesykler som begrenser toppfart til 15 km/t?

Det er så jææævli synd at de driver heksejakt mot selv de minst beduggede elsparkesyklistene.

Jeg er temmelig sikker på at folk nå kommer til å dra hjem mye senere fordi de må bruke taxi, og vil følgelig drikke seg mer dritings, en ulempe for hele samfunnet one way or another.

Kanskje el-sykkel med tilhenger pirat-taxi sjåfører blir neste løsning... Frem til de begynner å ta lappen fra dem også....

Tåpelig...
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er feil, er det varig svekkede sjelsevner? Du vet at ruskjøring er straffbart av en grunn? Ruskjøring utsetter både sjåføren og tilfeldige trafikanter eller fotgjengere for alvorlig skade eller død. Hvert eneste år dør uskyldige mennesker som følge av noens ruskjøring.

Hva er det som gjør det så spesiell at du tenker du har rett til å sette andres helse og liv på spill i fylla?

Skal du ruse deg, lar du kjøretøy stå. Inkludert scooter. Turen hjem kan du fikse med taxi, pirat eller til fots.
Vis hele sitatet...
Er jeg overstadig beruset lar jeg kjøretøy stå, har jeg tatt noen øl eller en joint tar jeg de i bruk. Fortrinnsvis ville jeg ha brukt elsparkesykkelen, men med den økte risikoen det medfører er bil et tryggere alternativ.

I bil har jeg ikke blitt stoppet på mange år, på elsparkesykkel ble jeg stoppet sist lørdag. Hadde heldigvis ikke tatt noen øl da.

Jeg vet at ruskjøring er straffbart, som også andre lover jeg bryter er. Det blir risiko jeg velger å ta. Jeg kjører for fort på motorvei, jeg ruser meg på andre rusmidler enn alkohol, jeg drikker en øl i parken. Når jeg gjør noe straffbart prøver jeg å begrense muligheten for å bli tatt. Og det er grunnlaget til at bilen er et tryggere alternativ enn elsparkesykkel nå om dagen. For meg.


Jeg tror heller ikke ruskjøring er så farlig som det blir lagt opp til. Det står i media at det er 140000 kjøreturer HVER DAG som utføres i ruspåvirket tilstand. Hvor blir det av alle ulykkene? Lovverket er for strengt i forhold til omstendighetene.

Det samme kan sies om cannabis som jeg bruker. Lovverket er for strengt i forhold til skadepotensialet. og jeg setter også andres helse og liv på spill når jeg velger å støtte kriminelle for å få kjøpt cannabis.

Til nå vil nok de 10 000 kronene i mnd jeg kjøper cannabis for ha gjort mer skade på samfunnet enn de gangene jeg har kjørt med for høy påvirkning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jeg overstadig beruset lar jeg kjøretøy stå, har jeg tatt noen øl eller en joint tar jeg de i bruk. Fortrinnsvis ville jeg ha brukt elsparkesykkelen, men med den økte risikoen det medfører er bil et tryggere alternativ.

I bil har jeg ikke blitt stoppet på mange år, på elsparkesykkel ble jeg stoppet sist lørdag. Hadde heldigvis ikke tatt noen øl da.

Jeg vet at ruskjøring er straffbart, som også andre lover jeg bryter er. Det blir risiko jeg velger å ta. Jeg kjører for fort på motorvei, jeg ruser meg på andre rusmidler enn alkohol, jeg drikker en øl i parken. Når jeg gjør noe straffbart prøver jeg å begrense muligheten for å bli tatt. Og det er grunnlaget til at bilen er et tryggere alternativ enn elsparkesykkel nå om dagen. For meg.


Jeg tror heller ikke ruskjøring er så farlig som det blir lagt opp til. Det står i media at det er 140000 kjøreturer HVER DAG som utføres i ruspåvirket tilstand. Hvor blir det av alle ulykkene? Lovverket er for strengt i forhold til omstendighetene.

Det samme kan sies om cannabis som jeg bruker. Lovverket er for strengt i forhold til skadepotensialet. og jeg setter også andres helse og liv på spill når jeg velger å støtte kriminelle for å få kjøpt cannabis.

Til nå vil nok de 10 000 kronene i mnd jeg kjøper cannabis for ha gjort mer skade på samfunnet enn de gangene jeg har kjørt med for høy påvirkning.
Vis hele sitatet...
Dette innlegget burde bli innlemmet i store norske leksikon under svekket dømmekraft.
Da burde jo neste forslag være at vi alle som skal føre motorvogn bare stikker fingeren i været og vurderer selv om vi er skikket til kjøreturen, fordi jeg har aldri vært i en ulykke
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eller så kan jeg sykle dritings på trøsykkel akuratt så tung og så fort som jeg vil! For det er jo ti tusen ganger mindre farlig enn en liten elsparkesykkel som har fastgrense til 25 km/t kombinert med 3/4 enhet øl!




For å være mer konstruktiv. Kanskje man kan få en egen "fyllamodus" på elsparkesykler som begrenser toppfart til 15 km/t?

Det er så jææævli synd at de driver heksejakt mot selv de minst beduggede elsparkesyklistene.

Jeg er temmelig sikker på at folk nå kommer til å dra hjem mye senere fordi de må bruke taxi, og vil følgelig drikke seg mer dritings, en ulempe for hele samfunnet one way or another.

Kanskje el-sykkel med tilhenger pirat-taxi sjåfører blir neste løsning... Frem til de begynner å ta lappen fra dem også....

Tåpelig...
Vis hele sitatet...

Nei du kan ikke sykle drita, for da risikerer du at lappen ryker.
https://www.moss-avis.no/nyheter/nyh...2643-1.8438727

Mens det i Norge er en promillegrensen på 0,2 for bil og 0,8 for fritidsbåt, er det ingen promillegrense for syklister.

Er man imidlertid overstadig beruset, kan man allikevel straffes for overtredelse av veitrafikklovens § 21 som sier: Ingen må føre eller forsøke å føre kjøretøy når han er i en slik tilstand at han ikke kan anses skikket til å kjøre på trygg måte, hva enten dette har sin årsak i at han er påvirket av alkohol eller annet berusende eller bedøvende middel, eller i at han er syk, svekket, sliten eller trett, eller skyldes andre omstendigheter.

Det finnes altså ingen konkret promillegrense for syklister, men det vil være en skjønnsvurdering i hvert tilfelle.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jeg overstadig beruset lar jeg kjøretøy stå, har jeg tatt noen øl eller en joint tar jeg de i bruk. Fortrinnsvis ville jeg ha brukt elsparkesykkelen, men med den økte risikoen det medfører er bil et tryggere alternativ.

I bil har jeg ikke blitt stoppet på mange år, på elsparkesykkel ble jeg stoppet sist lørdag. Hadde heldigvis ikke tatt noen øl da.

Jeg vet at ruskjøring er straffbart, som også andre lover jeg bryter er. Det blir risiko jeg velger å ta. Jeg kjører for fort på motorvei, jeg ruser meg på andre rusmidler enn alkohol, jeg drikker en øl i parken. Når jeg gjør noe straffbart prøver jeg å begrense muligheten for å bli tatt. Og det er grunnlaget til at bilen er et tryggere alternativ enn elsparkesykkel nå om dagen. For meg.


Jeg tror heller ikke ruskjøring er så farlig som det blir lagt opp til. Det står i media at det er 140000 kjøreturer HVER DAG som utføres i ruspåvirket tilstand. Hvor blir det av alle ulykkene? Lovverket er for strengt i forhold til omstendighetene.

Det samme kan sies om cannabis som jeg bruker. Lovverket er for strengt i forhold til skadepotensialet. og jeg setter også andres helse og liv på spill når jeg velger å støtte kriminelle for å få kjøpt cannabis.

Til nå vil nok de 10 000 kronene i mnd jeg kjøper cannabis for ha gjort mer skade på samfunnet enn de gangene jeg har kjørt med for høy påvirkning.
Vis hele sitatet...
Så varig svekkede sjelsevner altså.

For all del, drikk parken, ta den en jonas og lev gangsterlivet grenseløst. Bare dropp den promillekjøringa, uansett kjøretøy. Jeg blåser i hvilke konsekvenser dine valg påfører deg. At du kjører i fylla kan kveste uskyldige eller ta livet av dem.

Bli voksen og slutt og tro at lovene ikke gjelder for deg.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Men hvorfor MÅ man ta å drikke 2 øl hvis men vet man skal hoppe på sparkesykkellen rett etterpå?
Vis hele sitatet...
medisinsk krise feks, å vil si det er svært få som blir skadet AV el sparker, er veldig begrenset hvor stort skadeomfanget kan bli på 6km i timen som er lovpålagt på gangfelt. Mens skadeomfanget kan bli ganske stort vis noen i 20 årene mister lappen for alltid(kan søke få tilbake etter 5år) fordi de tok seg 2 øl eller trekk fra en joint før de dro ut med sparken.
Tenk deg du er en ung kar med tunge rusproblemer som har behov for transport å velger være ansvarlig å kjøre spark/sykkel når du stuker så mister du lappen i minimum 5år fordi du hadde rus i blodet når du kjørte spark uansett hvor bra eller ansvarlig du kjørte, tenk hvor ille du hadde hatt det ifølge. Problemet er at folk som blir pushet over kanten å i verste fall tar livet sitt etter å fått slike konsekvenser langt blir ut veie godene av fåtallet menneskene som ikke mister balansen på sparken i fylla. Folkene som treffer folk med spark i ruskjøring er allerede mennesker med nedsatt risikovurderings evne å derfor ikke blir bry seg om reglene. Disse reglene går derfor mest negativt utover de som allerede kjører ansvarlig
Fuck Mr. Plod!
Sitat av psychic_sunnny Vis innlegg
medisinsk krise feks, å vil si det er svært få som blir skadet AV el sparker, er veldig begrenset hvor stort skadeomfanget kan bli på 6km i timen som er lovpålagt på gangfelt. Mens skadeomfanget kan bli ganske stort vis noen i 20 årene mister lappen for alltid(kan søke få tilbake etter 5år) fordi de tok seg 2 øl eller trekk fra en joint før de dro ut med sparken.
Tenk deg du er en ung kar med tunge rusproblemer som har behov for transport å velger være ansvarlig å kjøre spark/sykkel når du stuker så mister du lappen i minimum 5år fordi du hadde rus i blodet når du kjørte spark uansett hvor bra eller ansvarlig du kjørte, tenk hvor ille du hadde hatt det ifølge. Problemet er at folk som blir pushet over kanten å i verste fall tar livet sitt etter å fått slike konsekvenser langt blir ut veie godene av fåtallet menneskene som ikke mister balansen på sparken i fylla. Folkene som treffer folk med spark i ruskjøring er allerede mennesker med nedsatt risikovurderings evne å derfor ikke blir bry seg om reglene. Disse reglene går derfor mest negativt utover de som allerede kjører ansvarlig
Vis hele sitatet...
Javell? Ta buss da. Jeg kjører veldig uansvarlig, hopper rundt. Kjører rundt i veien, drifter og wheeler på bakhjulet.

Jeg burde jo ikke få lov til å kjøre sparkesykkel, har holdt på å kræsje i 4 personer og 1 hund.

De reglene er til for å stoppe idioter som meg.

Gråter jeg? Neppe, de burde få ut fingeren å ta meg før jeg skader noen andre til de grader.

Å man kjører mindre ansvarlig med rusmidler i blodet. Uansett hvordan du snur og vender på det.

Rusa folk har ikke noe å gjøre i 25kmt på en sparkesykkel.
Sitat av psychic_sunnny Vis innlegg
medisinsk krise feks, å vil si det er svært få som blir skadet AV el sparker, er veldig begrenset hvor stort skadeomfanget kan bli på 6km i timen som er lovpålagt på gangfelt. Mens skadeomfanget kan bli ganske stort vis noen i 20 årene mister lappen for alltid(kan søke få tilbake etter 5år) fordi de tok seg 2 øl eller trekk fra en joint før de dro ut med sparken.
Tenk deg du er en ung kar med tunge rusproblemer som har behov for transport å velger være ansvarlig å kjøre spark/sykkel når du stuker så mister du lappen i minimum 5år fordi du hadde rus i blodet når du kjørte spark uansett hvor bra eller ansvarlig du kjørte, tenk hvor ille du hadde hatt det ifølge. Problemet er at folk som blir pushet over kanten å i verste fall tar livet sitt etter å fått slike konsekvenser langt blir ut veie godene av fåtallet menneskene som ikke mister balansen på sparken i fylla. Folkene som treffer folk med spark i ruskjøring er allerede mennesker med nedsatt risikovurderings evne å derfor ikke blir bry seg om reglene. Disse reglene går derfor mest negativt utover de som allerede kjører ansvarlig
Vis hele sitatet...
Noen som er rusa skal ikke kjøre noen ting mann? Mister de da lappen er det selvfølgelig dems problem uavhengig av hvor fint dem kjørte. Er de rusa får de ringe ambulanse eller ta bussen om de virkelig må en plass.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei du kan ikke sykle drita, for da risikerer du at lappen ryker.
https://www.moss-avis.no/nyheter/nyh...2643-1.8438727
Vis hele sitatet...

Det hørtes jo nesten ut som en fornuftig lov som elsparkesykkel også kunne ha falt under.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg


Skal du ruse deg, lar du kjøretøy stå. Inkludert scooter. Turen hjem kan du fikse med taxi, pirat eller til fots.
Vis hele sitatet...
eneste problematikken med det er du er mer sannsynlig dø i taxien en sparken + det koster flere hundre speen, så er egentlig litte fan over at transport skal kun være for folk som har masse penger

Sitat av Nøddy Vis innlegg
Javell? Ta buss da. Jeg kjører veldig uansvarlig, hopper rundt. Kjører rundt i veien, drifter og wheeler på bakhjulet.

Jeg burde jo ikke få lov til å kjøre sparkesykkel, har holdt på å kræsje i 4 personer og 1 hund.

De reglene er til for å stoppe idioter som meg.

Gråter jeg? Neppe, de burde få ut fingeren å ta meg før jeg skader noen andre til de grader.

Å man kjører mindre ansvarlig med rusmidler i blodet. Uansett hvordan du snur og vender på det.

Rusa folk har ikke noe å gjøre i 25kmt på en sparkesykkel.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver dær var allerede forbudt fra før, uten å være rusa! å du kunne mistet lappen for det. Klart brud på veitrafikkloven § 21.
Enkelte individer på enkelte rusmidler kan være mere utsatt for å være uansvarlig i traffiken, men det var å forbud før å kjøre uansvarlig å ruset med spark på veien hvis man er i en tilstand som gjør en uskikket til å kjøre på en trygg måte.
Eneste denne loven gjør er å målrette de i samfunnet som kjører på spark ansvarlig.
Eneste denne loven endret var at nå er det ikke lov å kjøre ansvarlig heller! etter du har så mye som luktet på en joint
Sist endret av psychic_sunnny; 23. juni 2022 kl. 22:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei du kan ikke sykle drita, for da risikerer du at lappen ryker.
https://www.moss-avis.no/nyheter/nyh...2643-1.8438727
Vis hele sitatet...
Hva blir det neste? Miste lappen for å være drita på utested? :<
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hva blir det neste? Miste lappen for å være drita på utested? :<
Vis hele sitatet...
Tja, er du på det utestedet ofte nok så kan man miste lappen for mangel på edruelighet men det er sjeldent tror jeg. Var en artikkel om en som dro på fylla hver helg og mista førerkortet pga det. Sikkert 7-9 år siden jeg leste det.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Tja, er du på det utestedet ofte nok så kan man miste lappen for mangel på edruelighet men det er sjeldent tror jeg. Var en artikkel om en som dro på fylla hver helg og mista førerkortet pga det. Sikkert 7-9 år siden jeg leste det.
Vis hele sitatet...
Husker den saken og jeg tenkte da at det var helt skrekkelig at de tok lappen fra fyren. Etter at jeg har sett denne tråden tenker jeg at det nok er viktig at det er slike virkemidler politiet kan benytte. Da ryker kanskje lappen fra et par galninger.