Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1466
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei freakere, kan vel starte å si at jeg har drukket 3/4 av en vikingfjord i 8 Tia og har Cyp2d6 defekt.dette har vel muligens noe å si mtp elkraften av PF

Tok 6 paraglin forte (150mg kodein?)å kjenner ingen verdens ting utenom kløe. Trodde det skulle være noe mer effekt siden jeg har drukket alkohol. Tok de første når jeg enda var full.

Siden det er kodein i PF om jeg ikke tar feil er det naturlig da at jeg ikke kjenner noe da siden jeg har sakte Cyp2d6 metabolisører

Er vel mer nyskjerrig, takk for alle svar
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hehe Ups, ser at autocorrect er litt fucka, men skulle ihvertfall stå mtp virkningen av PF*
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil vel mer si at jeg føler meg hyper å mer våken enn før.
Står i ganske klar tekst her at defekten du har er den som omgjør kodein til morfin, dersom jeg leser korrekt.
https://rusinfo.no/2022/01/hei-jeg-h...cyp2d6-defekt/

Hvis jeg forstår det korrekt, så er det selvfølgelig ikke rart at du ikke får noe effekt/mildere effekt.
Anonym bruker
"Forbannet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fordi for noen kanseller alkohol og opiater hverandre. For meg blir jeg bare mer «edru» om jeg injiserer Heroin drita full. Vil bare advare og si at det er livsfarlig og blande alkohol og Opiater.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fordi for noen kanseller alkohol og opiater hverandre. For meg blir jeg bare mer «edru» om jeg injiserer Heroin drita full. Vil bare advare og si at det er livsfarlig og blande alkohol og Opiater.
Vis hele sitatet...
Ja skjønner. Vil vel si jeg føler meg edru, kommer dette til å påvirke meg når PF er ute av kroppen? Trygt å legge meg for å sove?
Anonym bruker
"Forbannet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja skjønner. Vil vel si jeg føler meg edru, kommer dette til å påvirke meg når PF er ute av kroppen? Trygt å legge meg for å sove?
Vis hele sitatet...
Ja skal være trygt bare ikke innta noe mer.
Ikke ta mer, PF og alkohol er leversvikt på resept.
Sist endret av En deling; 1. mai 2022 kl. 09:38.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av En deling Vis innlegg
Ikke ta mer, PF og alkohol er leversvikt på resept.
Vis hele sitatet...

Hvordan kjenner man om man får leversvikt? Er dette noe som kan skje flere timer etterpå eller hadde det kommet direkte etter noen timer?
Anonym bruker
"Forbannet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kjenner man om man får leversvikt? Er dette noe som kan skje flere timer etterpå eller hadde det kommet direkte etter noen timer?
Vis hele sitatet...
Hørt det tar en dag. Hvor mye inntok du? Om det er snakk om 6stk og alkohol har du ingen bekymring. Sundt er det ikke akkurat men du er langt unna leversvikt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kjenner man om man får leversvikt? Er dette noe som kan skje flere timer etterpå eller hadde det kommet direkte etter noen timer?
Vis hele sitatet...
Du får ikke leversvikt av 6stk. Maks dosen paracetamol er 4000mg daglig.

"Det første poenget å gjøre er at paracetamol er et av de sikreste og mest nyttige stoffene som finnes, forutsatt at det tas i normal dosering. Det er et veldig godt smertestillende middel (smertestillende) og febernedsettende (reduserer temperaturen), som brytes ned og avgiftes i leveren, så et voksent individ med normal leverfunksjon vil være helt trygt om de tar to paracet fire timer i døgnet. Passende pro rata doser er svært trygge hos barn. Det må tas fire timer i timen, fordi det er et relativt korttidsvirkende stoff.

Problemer begynner først å oppstå hvis en stor mengde paracetamol tas som en enkelt dose. Dette kan da overvelde leveren, ødelegge organet, og individet vil dø.

Vanligvis vil en person som tar mer enn 20 paracetamol i en enkelt dose være i fare for å oppleve dødelige konsekvenser. Over 50 på en gang, og risikoen øker dramatisk.

Forutsatt at pasienten er innlagt på sykehus, kan de ha en utvasking av magen, avhengig av protokollene på akuttavdelingen, avhengig av hvor mange tabletter som ble tatt, og avhengig av hvor lenge siden overdosen ble konsumert. De kan gis en rekke medikamenter som er i stand til å beskytte leveren mot paracetamolindusert skade.

Hvis pasienten har tatt en betydelig overdose, for eksempel 100 tabletter, vil de bli innlagt på sykehus fra akuttmottaket og lagt under nøye observasjon. Pasienten og deres familie bør gis en svært bevoktet prognose.

Det er mange forskjellige scenarier for hva som kan skje nå, men jeg vil gi deg et typisk et som jeg har sett gjentatt om og om igjen.

Ung dame har en krangel med kjæresten sin og tar en overdose på 100 paracet. Hun har en utvasking av magen og behandles med N Acetyl Cystein i et forsøk på å redusere den toksiske effekten på leveren, som sannsynligvis vil være betydelig.

Dagen etter føler hun seg mye bedre, kjæresten hennes ligger ved sengen hennes og de har gjort opp, og gleder seg til fremtiden sammen.

Omtrent 24 til 36 timer senere begynner hun å bli lett gulsott, med et sitrongult skjær på huden. Hun begynner å bli stadig mer kvalm og uvel, og til tross for all tilgjengelig behandling, blir gulsoten dypere; 36 timer senere er hun død.

Den eneste måten denne pasienten kan reddes på, er ved å få en levertransplantasjon. Etikken ved å transplantere personer som har tatt overdoser av paracetamol er utenfor rammen av denne korte artikkelen.

Det er nok å si at den vanligste årsaken til levertransplantasjon i disse dager er etter overdosering av paracetamol."

Du dør ikke av 6stk...
Sist endret av BenzoKnekk; 1. mai 2022 kl. 18:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forbannet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Du får ikke leversvikt av 6stk. Maks dosen paracetamol er 4000mg daglig.

"Det første poenget å gjøre er at paracetamol er et av de sikreste og mest nyttige stoffene som finnes, forutsatt at det tas i normal dosering. Det er et veldig godt smertestillende middel (smertestillende) og febernedsettende (reduserer temperaturen), som brytes ned og avgiftes i leveren, så et voksent individ med normal leverfunksjon vil være helt trygt om de tar to paracet fire timer i døgnet. Passende pro rata doser er svært trygge hos barn. Det må tas fire timer i timen, fordi det er et relativt korttidsvirkende stoff.

Problemer begynner først å oppstå hvis en stor mengde paracetamol tas som en enkelt dose. Dette kan da overvelde leveren, ødelegge organet, og individet vil dø.

Vanligvis vil en person som tar mer enn 20 paracetamol i en enkelt dose være i fare for å oppleve dødelige konsekvenser. Over 50 på en gang, og risikoen øker dramatisk.

Forutsatt at pasienten er innlagt på sykehus, kan de ha en utvasking av magen, avhengig av protokollene på akuttavdelingen, avhengig av hvor mange tabletter som ble tatt, og avhengig av hvor lenge siden overdosen ble konsumert. De kan gis en rekke medikamenter som er i stand til å beskytte leveren mot paracetamolindusert skade.

Hvis pasienten har tatt en betydelig overdose, for eksempel 100 tabletter, vil de bli innlagt på sykehus fra akuttmottaket og lagt under nøye observasjon. Pasienten og deres familie bør gis en svært bevoktet prognose.

Det er mange forskjellige scenarier for hva som kan skje nå, men jeg vil gi deg et typisk et som jeg har sett gjentatt om og om igjen.

Ung dame har en krangel med kjæresten sin og tar en overdose på 100 paracet. Hun har en utvasking av magen og behandles med N Acetyl Cystein i et forsøk på å redusere den toksiske effekten på leveren, som sannsynligvis vil være betydelig.

Dagen etter føler hun seg mye bedre, kjæresten hennes ligger ved sengen hennes og de har gjort opp, og gleder seg til fremtiden sammen.

Omtrent 24 til 36 timer senere begynner hun å bli lett gulsott, med et sitrongult skjær på huden. Hun begynner å bli stadig mer kvalm og uvel, og til tross for all tilgjengelig behandling, blir gulsoten dypere; 36 timer senere er hun død.

Den eneste måten denne pasienten kan reddes på, er ved å få en levertransplantasjon. Etikken ved å transplantere personer som har tatt overdoser av paracetamol er utenfor rammen av denne korte artikkelen.

Det er nok å si at den vanligste årsaken til levertransplantasjon i disse dager er etter overdosering av paracetamol."

Du dør ikke av 6stk...
Vis hele sitatet...
Det må være en slags toleranse som bygges ved daglig knasking av opiater som inneholder paracetamol.
Er overhodet ingenting jeg anbefaler og man leker med livet om man prøver det. men stusser ofte over at jeg leser om kjendiser som har knasket 30-100 Vicodin (paracetamol + hydrokodon) daglig i flere år uten å dø av leversvikt.
Leste en artikkel fra et rehab sted skrevet av en lege hvor han snakket om en pasient som spiste 100 Vicodin daglig pasienten ble plutselig døv. Så om leveren ikke ryker kan man vist bli permanent døv av store doser paracetamol.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det må være en slags toleranse som bygges ved daglig knasking av opiater som inneholder paracetamol.
Er overhodet ingenting jeg anbefaler og man leker med livet om man prøver det. men stusser ofte over at jeg leser om kjendiser som har knasket 30-100 Vicodin (paracetamol + hydrokodon) daglig i flere år uten å dø av leversvikt.
Leste en artikkel fra et rehab sted skrevet av en lege hvor han snakket om en pasient som spiste 100 Vicodin daglig pasienten ble plutselig døv. Så om leveren ikke ryker kan man vist bli permanent døv av store doser paracetamol.
Vis hele sitatet...
Det står jo i teksten, pasienter som har spist 20 stykker er i risiko for å dø, en som har spist 50 stykker er i større risiko for å dø, en som har spist 100 stykker dør garantert.


Paracetamol er toksisk for leveren, det er slik at, vært stoff man inntar, blir leveren mer og mer vant til å metabolisere, så tar du paracetamol daglig for 1 år, vil leveren din raskere metabolisere det stoffet.


Toleranse utvikles via to hovedmekanismer: Leveren øker nivået av enzymer for å metabolisere stoffet, slik at det blir mer effektivt til å eliminere stoffet. Hjernens reseptorer reagerer på den vanlige tilstedeværelsen av stoffet ved å bli mindre følsomme for stoffets effekter.

Leveren blir mer og mer vandt til å bryte ned et stoff om du bruker det i lengre tid. Slik er det med alle stoffer.



En ting som er svært vanlig, og som jeg har erfart selv. Når man har brukt et stoff i lenger tid, og toleransen er på null (i leveren), men man har fortsatt toleranse på stoffet (i hjernen / følelsesmessig) så man får mye verre bivirkninger en man hadde før på samme dosen, ruseffekten er ikke det samme som den var første gang, selvom man hadde en pause i f.eks er år.


En toleranse på for eksempel benzo er på null etter 3-10 dager, mens man må gjerne vente et år på å få lik effekt som første gangene.